Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hearts of Iron - srdce z Ironu?

  12:00aktualizováno  24. července 9:03
Hearts of Iron jsou novým projektem švédské společnosti Paradox Entertainment, kterou budou znát milovníci série historických strategií Europa Universalis. Tentokrát Švédové zabrousili do kratšího, ale neméně zajímavého úseku historie - druhé světové války. Jak vypadá největší ozbrojený konflikt dějin v jejich podání?

Hearts of IronŠvédský tým Paradox Entertainment, sídlící v hlavním městě Stockholmu, se do hráčského povědomí zatím zapsal dvěma díly složité, propracované, historické realtimové strategie s nepříliš uživatelsky příjemným ovládáním - Europa Universalis (recenze prvního a druhého dílu). A historickým strategiím zůstávají Paradoxové věrni i nadále, jen období, které se rozhodli zpracovat tentokrát, se změnilo. V připravované RTS Hearts of Iron se budeme zabývat kratším časovým úsekem - třicátými a čtyřicátými lety dvacátého století, potažmo tedy druhou světovou válkou.

První otázkou, která se sama nabízí, je, zda nebudou Hearts of Iron jen předělávkou Europy Universalis v kulisách největšího válečného konfliktu historie. Tomu se ale tvůrci vehementně brání, protože zatímco v EU se stáváte vůdcem národa a je na vás, abyste s ním prošli několika stoletími historie, Hearts of Iron postihují mnohem kratší období, a to s důrazem na válku a vším, co s ní souvisí - tedy vojenské manévry, logistika, vývoj nových technologií zabíjení a pokročilá diplomacie (nicméně koncentrační tábory stavět nebude možné a téma holocaustu se Paradoxové rozhodli nezpracovat). Autoři se nechávají slyšet, že chtějí poskytnout hráči možnost znovu vybojovat druhou světovou a změnit její historii dle libosti. Lákají-li vás otázky, co by se stalo, kdyby Sověti nezaútočili na Finsko, nebo co by se stalo, kdyby se Němcům podařilo vyhrát bitvu o Británii a další podobné, bude Hearts of Iron určen právě vám.

Ve hře si můžete vybrat libovolný národ celého světa (dokonce ani na Čechy, tedy vlastně Čechoslováky, se nezapomnělo), nicméně hlavní konflikt bude probíhat mezi třemi stranami, se kterými se můžete identifikovat Hearts of Iron(a vřele se to doporučuje, protože pokud nejste zrovna Sovětský svaz, výhradně vlastními silami válku nevyhrajete...) - fašisty, spojenci a komunisty. Zbytek zemí je neutrální, ale poměr sil a činy velkých mocností jako USA, Německo, Británie či SSSR ho pochopitelně poměrně výrazně ovlivňují.
Výběr národa je docela zásadní věcí. Vládnete-li kupříkladu demokratické zemi, musíte se ve všem ohlížet na mínění lidu (nejste-li napadeni, jen těžko bude lid pro váš vstup do války), jako fašistický diktátor zase budete muset pravidelně vykazovat vojenské úspěchy a starat se o patřičnou propagandu.

Hearts of Iron nabídnou oproti předchozím hrám Paradox Entertainment o poznání propracovanější diplomacii, dočkáme se nejrůznějších paktů, aliancí či smluv, přesto však tento faktor ustoupí trochu do pozadí. Naprosto dominantní bude válka, kterou zrovna povedete - autoři říkají, že zatímco nějakou diplomatickou akci provedete tak jednou denně (v herním čase), měnit bitevní plány, hrabat se ve vývojových stromech technologií, zajišťovat logistiku či trénovat nové vojáky budete každou hodinu. Technologický vývoj bude hrát poměrně důležitou roli, a tak není divu, že je patřičně propracovaný. Tvůrci hovoří až o 700 technologiích rozdělených do 14 skupin. Budete-li věnovat výzkumu dostatečné zdroje, vaše jednotky získají silnější zbraně, budou takticky vyspělejší, rychlejší a Hearts of Irontřeba lépe opancéřované.
V samotném boji budete moci krom až 100 různých druhů pěchoty, tanků, letadel, lodí a další bojové techniky využít také služeb skutečných osobností druhé světové války (slavných generálů či politiků), kteří budou každý svým unikátním způsobem ovlivňovat průběh boje.

Co se ovládání týče, Hearts of Iron by měly udělat skok kupředu - budete například moci kdykoli hru zapauzovat a zadat příkazy jednotkám. Omrzí-li se vám hlavní, na historických událostech založená kampaň, nebude problém nechat si vygenerovat zbrusu novou v generátoru scénářů. Pokud patříte ke družnějším jedincům, můžete se zaradovat, protože autoři počítají s podporou multiplayeru ve velkém množství hráčů. A co se technického zpracování týče, grafika zůstane 2D a nijak zvlášť efektní (zato ale hardwarově nenáročná), na druhou stranu se dočkáme dvou hodin hudby v MP3 formátu. A datum vydání? Zatím bylo stanoveno pouze pro betaverzi, a to na neurčité "léto 2002", z čehož lze nicméně usuzovat, že bychom se finální verze mohli dočkat každou chvíli...

Autor:




Nejčtenější

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Další z rubriky

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.