Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Heaven and Hell - božská strategie

  12:00aktualizováno  11:51
Představte si Black and White v grafickém kabátu Settlers. Že je to nesmysl? Ani ne - vývojáři z německého týmu MadCat Interactive pracují na hře, která bude přesně tak vypadat. Ale tím výčet nových originálních nápadů Heaven and Hell ani zdaleka nekončí. Hrát totiž nemusíte jen za boha jako v B&W, ale pokud budete chtít, klidně i za ďábla...

Heaven and Hell

Ačkoliv nesmírně vyhypovaný Black and White nenaplnil všechny optimistické prognózy, je nadevše jasné, že má před sebou žánr "božských" strategií relativně růžovou budoucnost. Proto není divu, že se do vývoje podobných her pouštějí i jiné týmy - například německý MadCat Interactive, který pod křídly rozpínajícího se CDV chystá Heaven and Hell, který slibuje přinést několik velmi originálních prvků...

Již několikrát jsem si u německých her (zejména z produkce CDV) posteskl, že "budovatelská" mentalita našich západních sousedů předurčuje tamější vývojáře k tvorbě (jak jinak) budovatelských her. Právě Heaven and Hell je ale onou výjimkou, která dané pravidlo potvrzuje - hráč totiž tentokrát nebude muset obtížně stavět, ale rovnou přijde k hotovému. Ano, hotovému světu kolem roku 1500 před naším letopočtem, který obývají čtyři poměrně vyhraněné národy a který si žije vlastním životem. Všechny obyvatele však spojuje jedna velmi zásadní věc - ekonomika. Na to, aby si jednotlivé civilizace zajistily jakés takés přežití, je potřeba vzájemné spolupráce. Heaven and Hell Do této idylky jak vystřižené z představ některých skalních příznivců hippies však přichází síla v pravdě božská - hřáč, který má coby Bůh (nebo naopak ďábel - vybrat se dají obě dvě strany) za úkol konvertovat co nejvíce lidí a zajistit si, aby právě on byl tím jediným, koho budou lidičkové (ať již coby bigotní katolíci nebo ortodoxní satanisté) nejméně pětkrát denně uctívat. K dosažení svého cíle budou mít síly Dobra i Zla širokou škálu prostředků - ať již v podobě živelných pohrom (epidemie, povodně, mraky kobylek), nebo sedmi rozmanitých mesiášů se speciálními dovednostmi, které je vhodné občas vypustit na povrch zemský. Dosažení určité duchovní úrovně (jinými slovy - když se bude hráči klanět určitý počet nebohých smrtelníků) znamená posun do další, komplikovanější mise.

Narozdíl od stránky ideové nepůjde po té technické o žádný velký převrat - typicky německy roztomilá grafika v podobě pseudo-2D pohledu (krajina a postavičky budou vymodelovány z polygonů, ale jinak vše vypadá jako u settleroidních her) má k trojrozměrnému světu Black and White sice daleko, ale svému účelu by měla sloužit neméně dobře. Heaven and Hell Architektura a bojové jednotky jednotlivých civilizací by měly ještě více prohloubit onu slibovanou rozmanitost - nebudou chybět stavby v arabském stylu, kamenné boudy s doškovou střechou, ani plátěné polní příbytky nomádů (tu a tam se objeví lahůdka v podobě dokonale vyvedeného katapultu). U všech postaviček půjde podle typu oblečení na první pohled zjistit jak národnost, tak i pracovní zařazení - pohled na šamana, který mává s ohnivou holí uprostřed davu fanatických vesničanů, je více než výmluvný. Autoři rovněž slibují, že se bude během hraní plynule střídat den a noc, což by mělo mít velký vliv na schopnosti jednotlivých stran (pekelníkům se daří lépe pod rouškou tmy a naopak).

Bohužel, přesné datum vydání Heaven and Hell je stále ve hvězdách. Podle všeho by měl den D nastat nejpozději začátkem čtvrtého čtvrtletí příštího roku, takže je dost možné, že si v CDV hru hýčkají coby jeden z trumfů pro vánoční trh. Jisté však je, že současně s PC verzí vyjde nová "božská" strategie i pro konzoli Xbox. Uvidíme, jaké další informace o tomto slibném projektu nám přinesou následující týdny a měsíce - první obrázky vypadají více než dobře a samotný nápad s "příchodem k hotovému" má také něco do sebe.

Autor:


Témata: Xbox


Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Další z rubriky

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Blizzcon 2017 - bonusové in-game předměty
Koupíte si virtuální lístek na Blizzcon? Získáte tyto in-game předměty

Blizzcon je svátek všech fandů her od Blizzardu, který letos poběží od 3. do 4. listopadu. Podívejte se, jaké předměty do her získají majitelé virtuální...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.