Heaven and Hell - božská strategie

Představte si Black and White v grafickém kabátu Settlers. Že je to nesmysl? Ani ne - vývojáři z německého týmu MadCat Interactive pracují na hře, která bude přesně tak vypadat. Ale tím výčet nových originálních nápadů Heaven and Hell ani zdaleka nekončí. Hrát totiž nemusíte jen za boha jako v B&W, ale pokud budete chtít, klidně i za ďábla...
Heaven and Hell

Ačkoliv nesmírně vyhypovaný Black and White nenaplnil všechny optimistické prognózy, je nadevše jasné, že má před sebou žánr "božských" strategií relativně růžovou budoucnost. Proto není divu, že se do vývoje podobných her pouštějí i jiné týmy - například německý MadCat Interactive, který pod křídly rozpínajícího se CDV chystá Heaven and Hell, který slibuje přinést několik velmi originálních prvků...

Již několikrát jsem si u německých her (zejména z produkce CDV) posteskl, že "budovatelská" mentalita našich západních sousedů předurčuje tamější vývojáře k tvorbě (jak jinak) budovatelských her. Právě Heaven and Hell je ale onou výjimkou, která dané pravidlo potvrzuje - hráč totiž tentokrát nebude muset obtížně stavět, ale rovnou přijde k hotovému. Ano, hotovému světu kolem roku 1500 před naším letopočtem, který obývají čtyři poměrně vyhraněné národy a který si žije vlastním životem. Všechny obyvatele však spojuje jedna velmi zásadní věc - ekonomika. Na to, aby si jednotlivé civilizace zajistily jakés takés přežití, je potřeba vzájemné spolupráce. Heaven and Hell Do této idylky jak vystřižené z představ některých skalních příznivců hippies však přichází síla v pravdě božská - hřáč, který má coby Bůh (nebo naopak ďábel - vybrat se dají obě dvě strany) za úkol konvertovat co nejvíce lidí a zajistit si, aby právě on byl tím jediným, koho budou lidičkové (ať již coby bigotní katolíci nebo ortodoxní satanisté) nejméně pětkrát denně uctívat. K dosažení svého cíle budou mít síly Dobra i Zla širokou škálu prostředků - ať již v podobě živelných pohrom (epidemie, povodně, mraky kobylek), nebo sedmi rozmanitých mesiášů se speciálními dovednostmi, které je vhodné občas vypustit na povrch zemský. Dosažení určité duchovní úrovně (jinými slovy - když se bude hráči klanět určitý počet nebohých smrtelníků) znamená posun do další, komplikovanější mise.

Narozdíl od stránky ideové nepůjde po té technické o žádný velký převrat - typicky německy roztomilá grafika v podobě pseudo-2D pohledu (krajina a postavičky budou vymodelovány z polygonů, ale jinak vše vypadá jako u settleroidních her) má k trojrozměrnému světu Black and White sice daleko, ale svému účelu by měla sloužit neméně dobře. Heaven and Hell Architektura a bojové jednotky jednotlivých civilizací by měly ještě více prohloubit onu slibovanou rozmanitost - nebudou chybět stavby v arabském stylu, kamenné boudy s doškovou střechou, ani plátěné polní příbytky nomádů (tu a tam se objeví lahůdka v podobě dokonale vyvedeného katapultu). U všech postaviček půjde podle typu oblečení na první pohled zjistit jak národnost, tak i pracovní zařazení - pohled na šamana, který mává s ohnivou holí uprostřed davu fanatických vesničanů, je více než výmluvný. Autoři rovněž slibují, že se bude během hraní plynule střídat den a noc, což by mělo mít velký vliv na schopnosti jednotlivých stran (pekelníkům se daří lépe pod rouškou tmy a naopak).

Bohužel, přesné datum vydání Heaven and Hell je stále ve hvězdách. Podle všeho by měl den D nastat nejpozději začátkem čtvrtého čtvrtletí příštího roku, takže je dost možné, že si v CDV hru hýčkají coby jeden z trumfů pro vánoční trh. Jisté však je, že současně s PC verzí vyjde nová "božská" strategie i pro konzoli Xbox. Uvidíme, jaké další informace o tomto slibném projektu nám přinesou následující týdny a měsíce - první obrázky vypadají více než dobře a samotný nápad s "příchodem k hotovému" má také něco do sebe.


Témata: Xbox