Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Heavy Rain - konečně horor pro dospělé

aktualizováno 
Svět, jaký je okolo nás. A přesto se v něm může skrývat strašlivá hrůza. Titul Heavy Rain slibuje příběh a hru, jaké jsme dosud neviděli.

Heavy RainMěsto, které je pokryté příkrovem šedých, olověných mraků, z nichž se řine nekončící déšť. A tam kdesi v ulicích, kde postávají nic netušící lidé s deštníky a hrají si malé děti, se skrývá bestiální vrah žen. A jemu na stopě půvabná dívka. Konec nadpřirozených děsů, konec s naivní koncepcí uzdravování hlavní postavy spolknutím zázračné tabletky po zuřivé přestřelce. Konec dětské podoby videohry. Tentokráte je tu příběh pro dospělé, příběh, který má jediný cíl. Útočit zběsilým způsobem na emoce i těch, kteří jinak berou počítačové hry jako dětinskost. Může to dokázat někdo jiný, než ti, kdo před pár lety přímo konsternovali hráčskou obec fenomenálním Fahrenheitem?

David Cage z vývojářského týmu Quantic Dreams a šéf projektu Heavy Rain dává jasně najevo, že jejich hra nabídne zcela odlišný druh zážitku.Heavy Rain "Nepoužíváme zbraně, automobily, interface, puzzly. Nahrazujeme to vše emocemi, kontextuální akci a nutností se rozhodnout." Trailer objasňuje jeho slova, která více mlží než odhalují. Půvabná Madison vniká v lijáku do temného domu, kde scenérie jasně dává najevo, že tu asi nežije nikdo s psychikou zcela v normě. Kamera sleduje havrany visící u stropu a odhaluje konzervované mrtvoly žen. Když dívka jednu z nich fotí, zaútočí na ni bez varování tlusťoch s nožem. V tu chvíli o bytí a nebytí rozhodují stisky kontextových tlačítek, jejichž symboly se objeví na obrazovce. Akce je neskutečně sugestivní, kamera zabírá dokonale zoufalé úskoky, které zachrání dívku před podříznutím krku. Nejde však o pouhé mačkání tlačítek podle pořadí. Ale o tom až za chvíli.

Gameplay video

Heavy RainHeavy Rain má přinést hru, která je skutečně pro dospělé. "Věříme, že videohry už dávno nejsou jen pro děti a teenagery, ale že interaktivní média dospěla natolik, že mohou vyprávět komplexní příběhy," říká Cage. Podle jeho slov jde o to, vytvořit hru, kde hráč skutečně hraje svůj příběh místo toho, aby ho sledoval. Hru, kde je hercem, ale také autorem příběhu a režisérem. Jak to má fungovat? "Všechna rozhodnutí, která ve hře uděláte, budou mít reálný vliv na váš další pokrok a to, jak se bude příběh vyvíjet," slibuje Cage. Celá hra je ve zcela interaktivním prostředí a pohyb postav, stejně jako detaily tváří, to jsme jednoduše ještě nikdy neviděli.

Prostředí nejenom, že je interaktivní, ale neustále můžete volit intenzitu akce, kterou chcete provést.Heavy Rain Jako příklad patrně dobře dokumentuje moment, kdy se Madison potřebuje dostat do schránky na dopisy. Může to provést pomalu a jemně, nebo prudce a rychle. Všechny akce, které jsou tak vizuálně dokonalé, že připomínají spíše cut scény, jsou pochopitelně ovladatelné. Co je ale přímo neskutečné, jsou možnosti volby. Například celá scéna boje s vrahem se vůbec nemusela odehrát. Stačilo zvolit pohyb tak, že se Madison zdařilo utéct. Kamera, která scény zabírá neustále nabízí možnost volby pohybu. Stejně tak i boj lze provést mnoha různými způsoby. Heavy Rain není o mačkání tlačítek jako při dorážení bossů například v God of War. Nejde o rychlost prstů, ale o volbu. Kamera totiž ukazuje předměty, které lze použít a ke kterým jsou symboly přiřazeny. Takže můžete použít například vázu a rozbít ji vrahovi o hlavu.

Heavy RainPodle Davida Cage existuje celkem 60 možností, jak se v domě zachovat. A teď pozor. Nejenomže můžete vraha zabít, ale také se může stát, že Madison zemře jeho rukama. Ne, není game over. Hra pokračuje dál, jen se příběh bude vyvíjet zcela odlišně. Přijde vám to neuvěřitelné? Přesně to jsme však do videoher potřebovali. Dosud všechny hry vedly k fixaci na jeden charakter, který buď zvítězil a nebo se dále nehrálo. Proto ty absurdní momenty, kdy hrdinu udeří monstrum velikosti slona, on hbitě sní uzdravovací předmět a bojuje dále. Tak přesně tyto berličky Heavy Rain nepotřebuje. Stejně jako v opravdu dobrém filmu nikdy nevíte, kolik z vámi favorizovaných hrdinů ještě zemře, ani tady netušíte. Ačkoliv to vše vlastně máte ve svých rukou.

Hra, která slibuje revoluční zážitek přitom začala na E3 2006 jako technologické demo, na kterém si chtěli Quantic Dreams vyzkoušet, jak lze u virtuálních herců vyjadřovat emoce. David Cage vzpomíná, že tehdejší dopad byl neuvěřitelný. "Lidé si během chvíle stáhli náš trailer více než milionkrát a gamespot označil projekt za nejvíce očekávaný titul pro PS3, více než Metal Gear Solid 4, nebo Final Fantasy XIII. Tehdy jsme začali chápat, že lidé chtějí odlišnou hru, než na jaké byli dosud zvyklí. Více dospělou a plnou emocí. Technické demo přitom nemělo vůbec nic společného se současnou hrou, ale jeho úspěch nás postrčil dopředu." Dodáme, zaplať Pán Bůh.

Heavy Rain, technologické demo

P.S. Ačkoliv je ukázka opravdu ze hry, scéna s domem a objevením vraha, se ve finální hře neobjeví. Nebo minimálně ne v této podobě. Quantic Dreams nehodlají prozradit ze svého temného thrilleru ani písmenko.

Autor:




Nejčtenější

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.