Hellgate: London - rozhovor s fanouškem

  9:00aktualizováno  11:01
Určitě pestrý rozhovor s pestrými odpověďmi můžeme doporučit každému příznivci kvalitního RPG počinu. Dočtete se samé zajímavosti.

Ve jménu naší redakce tě zdravím a zároveň tě žádám o krátké představení...

Rovněž zdravím – nevím co k sobě říct, i když něco na ten úvod a jako představení se najde. Vystupuji na internetu pod přezdívkou Aister, která zastupuje celé jméno Adam Lukes. Bydlím v České Třebové (město, kterému nepatří označení město :o) ) a jsem studentem střední odborné školy s oborem elektrotechniky. Nebudu nyní vyjmenovávat co všechno dělám a co mne baví, protože je toho opravdu dost. Jen vyzdvihnu, že se snažím tvořit fanstránky na hry, které si to opravdu zaslouží a já se na ně těším a beru je za „srdeční záležitost“. Třeba tak u nově příchozího RPG Hellgate: London.

Co tě na Hellgate: London tak zaujalo?

Především první zprávy, které vycházely na povrch. Vzpomínám, když jsem četl první titulky - nástupce Diabla, Hellgate: London od ex-Blizzardních vývojářů, kteří založili Flagship Studios. Nostalgicky jsem zavzpomínal na Diablo, u kterého jsem proseděl hříšně moc času a marně doufal v Diablo III. Jak jsem se dozvěděl, že na něčem pracují vývojáři podílející se na Diablu, okamžitě mě to zaujalo - zvláště po shlédnutí špičkových trailerů a po představě bojovat v Londýně plném démonů, huh.

No ale Diablo III určitě bude, nikdo ale neví kdy, což je samozřejmě velký problém. Co je vlastně na Diablu tak světoborného? Znám hodně hráčů, kteří říkají o této hře, že jde jenom o nesmyslné klikání.

Rodier

Přesně tak a když člověk neví kdy, tak pak začne pochybovat jako u S.T.A.L.K.E.R.A., kdy se přestalo věřit, že se vůbec něco děje. Toužilo se po Diablu III a najednou se veřejnost dozvěděla o Hellgate: London – dostatečná náhrada. Světoborného na tom zas tak moc není, přikláním se i k tomu, že jde o nadmíru velké klikání, ale zkrátka hrával jsem s kamarády Dračí doupě a žánr RPG vedle FPS mě nadmíru bavil a baví - zkrátka Diablo mě omámilo natolik, že mě titul táhl příběhově, touhou vylepšovat postavu a pídit se co jaké povolání zvládne. Dostávat se do nových a nových lokacích a střídat povolání. Nekonečná škála zábavy, i když po hodně velkém čase to omrzelo, tak se vždy k tomu dalo vrátit. Fantasticky promakané a žánr geniální. Záleží jak se k tomu kdo staví...

Obsahuje Hellgate: London podobné, nebo lepší vlastnosti?

Další věc názoru, ale dle mě ano, i když pořádnou srovnávačku obou titulů budu moci udělat až si Hellgate: London řádně odehraji za více povolání. Už jen přebíjí Hellgate v tom, že je to novější titul se samozřejmě lepší grafikou. Dále jsem zvědav na ono náhodné generování vedlejších úkolů, které jsou víceméně na stejné brdo. Jistá je podobnost mezi Hellgate: London a Diablem, jelikož běží na podobných principech. Zároveň Hellgate vyhrává v dalším bodě tím, že se jedná o RPG, které je střihnuto FPS. Takže, když disponujete se střelnou zbraní, tak můžete přepnout z třetího pohledu do první osoby. Děj je odsazen do budoucnosti. Abych to shrnul, tak podobné vlastnosti mezi zmíněnými tituly určitě jsou, jelikož se pořád mluví o nástupci Diabla.

Dá se tedy říct, že tě Hellgate: London nadchlo?

Ohromně. Myslím, že i širokou veřejnost. Jen v nějakých dojmech lze vyčíst určité zklamání, ale také vychválení atmosféry, zábavy. Opravdu mrzutá byla demoverze, která spíše odradila než přilákala některé lidi. Já jsem se do toho pustil s chutí, takže mě přilákala ještě více. Jen doufám, jestli půjde u toho titulu opravdu vydržet dlouho, protože v dnešní době je s hrací dobou opravdu problém. Zároveň jsem zvědav jak si postojí Zaklínač...

Zaklínače právě hrajeme, je to super o) Můžeš nám v krátkosti nějak představit povolání Hellgate: London?

Dočítám a slyším o tom, že je to opravdu skvělá hra a já se k tomu ještě ani nedostal. Samozřejmě jsou povolání, které se dělí i na jednotlivé třídy. Templáři – se dělí na dvě třídy Guardian a Blademaster, kdy Guardian se soustřeďuje spíše na obranu, může mít silnější brnění apod. Blademaster je útočný typ, může nosit dvě zbraně, likviduje nepřátelé velmi rychle za pomoci silové aury. Dále jsou Kabalisti, kteří se děli na Evokera a Summonera. Evoker je takový černokněžník, který disponuje kouzly. Málo vydrží, ale má ničivý útok. Summoner může vyvolávat pomocníky, zaměřují se na regeneraci života. Další povolání Hunter, které se dělí na Marksmana a Engineer. Marksman disponuje moderními zbraněmi a odstřeluje démony, aby si je držel pěkně od těla. Poslední Engineer disponuje mechanickými pomocniky, které může ovládat do útoku, když je patřičně vybaví. Používá základní zbraně. Čili dohromady je 6 možných povolání – slast.

A jak jsou na tom zbraně? Je jich skutečně hodně? Lze vytvářet při boji různá smrtící komba?

No zbraně jsou na tom dobře a opravdu je jich dost. Stačí se mrknout do sekce na mém webu, kde je jejich seznam a popis. Zvlášť, když je možné zbraně modifikovat. Každá má jiné vlastnosti, jinou účinost a je to další velmi podstatný díl pro dobrou hranost, zábavu. Efekty jsou udělány opravdu pěkně a ano, každá postava má svá smrtící komba proti nepříteli, které rovněž vypadají efektně a přirozeně (přirozené pohyby).

Myslíš si, že se bude Hellgate: London hodně prodávat?

No myslím, že Hellgate: London se bude prodávat opravdu dobře - zvlášť, když za distribucí stojí spolu s Namco Bandai Games gigant Electronic Arts. Další prvek proč si jen platit účet je vůči multiplayeru, kdy má hráč opravdu dobré výhody. V prosinci má například vyjít patch pouze pro předplatitele, který hru rozšíří. Samozřejmě multiplayer se může hrát i free, kde nejsou logicky takové výhody. Prodejnost by měla být vysoká i z toho důvodu, že se jedná o jedna z nejočekávanějších RPG v tomto roce ruku v ruce se Zaklínačem.

Díky za rozhovor, chceš našim čtenářům něco dodatečně vzkázat?

Rovněž díky za rozhovor. Vzkázal bych jen to, ať se nebojí na web přispívat i svojí trochou a ať pomůžou upevnit českou herní komunitu. Jedná se o skvělý žánr, skvělou hru a milovníci Diabla si přijdou na své. Pekelná brána se otevřela, tak vzhůru na démony... a nezapomeňte na školu :))

Aister je správce fanouškovského webu hellgate.herniweb.cz

Autor:


Nejčtenější

Po šesti letech nezbylo z peněz z Kickstarteru nic, vývojář se zhroutil

Limit Theory

Ambiciózního vesmírného simulátoru Limit Theory se bohužel nikdy nedočkáme. Jeho jedinému vývojáři Joshi Parnellovi...

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

České Mashinky přidávají nové dieselové lokomotivy a řadu vylepšení

Mashinky

Vývoj vynikající strategie Mashinky zdárně pokračuje vpřed. Nejnovější vylepšení hru nijak zásadně nemění, ale přidává...

Další z rubriky

Poslední trailer na Star Citizen přinesl autorům další milion dolarů

Squadron 42

Vynikající trailer na chystanou hru Star Citizen znovu otevřel peněženky nedočkavých hráčů. I po šesti letech vývoje...

Konečně si můžete koupit ovladač k PlayStationu ze zlata a diamantů

LUX DUALSHOCK 4 CONTROLLER

Internetový prodejce luxusních předmětů Brikk obohatil nabídku o zlatý ovladač Dual Shock pro herní konzoli PlayStation...

Příběh barda po třiceti letech. Recenze The Bard's Tale IV

The Bard’s Tale IV: Barrows Deep

Říká se, že hudba je nejlepší lék. Ve světě The Bard's Tale je také nejmocnější silou. The Bard's Tale IV je návrat do...



Najdete na iDNES.cz