Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Herní blázinec: Sexem proti konkurenci

aktualizováno 
Cenzoři se bouří, ale dospělí mají nárok i na jinou zábavu, než jakou nabízí galony krve a brutální násilí.

Poslední rok se začíná o něco více mluvit o nepoměru mezi zobrazováním sexu a násilí ve hrách. My o něm na Bonuswebu mluvíme už delší dobu, ale právě v posledních měsících se setkáváme s drobnou změnou. Dospělé hry pro dospělé, tedy s označením M nebo 18+, začínají nabízet kromě detailně znázorněného násilí i nějaké ty erotické prvky. Nejde přitom o samoúčelnou herní pornografii zaměřenou na nejnižší pudy hráče bez ohledu na kvalitu herních principů, ale o dokreslení atmosféry „dospělého“ virtuálního světa.

Age of ConanSamozřejmě, uhodli jste. Jako největší vlaštovky v této oblasti vidíme dvě hry na hrdiny. Tou první je polský  Zaklínač, tou druhou online hra Age of Conan. Obě hry přitom spojuje nejen žánr, ale i skutečnost, že se obě snaží do virtuální podoby věrohodně přenést literární předlohu. Tvůrci obou her tak měli celkem jasně danou situaci – v knihách Sapkowského ani Howarda se čtenář sexu nevyhne. A to není alibismus, sex v knižní předloze totiž nutně neznamená, že se erotické motivy objeví i v herní adaptaci.

Poláci i Seveřané to ale risknuli, a tak kromě problémů s cenzory, zaznamenali obrovský zájem u hráčů, kterým už dávno není sedmnáct a erotiku vnímají jako příjemnou záležitost v reálném i tom virtuálním světě. Ostatně všeobecné odmítání erotických motivů ve hrách je v podstatě jen projev pokrytectví ze strany herních vydavatelů i cenzorů. Tam opět narážíme na odlišné vnímání zobrazování násilí a erotiky, které se projevuje nejen v puritánských USA (s největším počtem konzumentů internetového porna), ale i v řadě evropských zemí.

Ono pokrytectví se ukazuje i jinak. Sexuální nebo erotické motivy totiž najdeme téměř všude. Na krásné a co nejméně oděné slečny sází nejen reklama, ale výstřihy nebo upnutá tílečka najdeme i v seriálech pro dospívající mládež, nemluvě o vzájemném se oblézání hlavních postav v romantických komediích přístupných v kinech pro všechny nebo nejhůře pro osoby starší 16 let.

Pak je opravdu smutné, když se potírání erotických motivů v hrách obhajuje snahou ochránit malé děti před nevhodným obsahem. Ve výsledku se pak „seriózní“ herní vydavatelé erotickým motivům vyhýbají a celá herní erotika se potom propadá do skutečného bahna v podobě čistě pornografických her bez jakékoliv hratelnosti a japonských úchylností založených na slaboduchém příběhu a naprosto pasivní konzumaci předkládaných textů a smyslných obrázků. Alespoň má člověk obě ruce volné.

Saints Row 2Z trochu jiného soudku, než je příklad Age of Conan a Zaklínače, vylézá na světlo světa snaha amerického vydavatele THQ. Ta totiž do svého týmu, který připravuje vydání hry Saint Row 2, angažovala pornoherečku Teru Patrick. Její angažmá spolu s pracovní pozicí „speciální producent“ totiž nemá s renesancí smysluplné erotiky v herním průmyslu nic společného. Jde jen o marketingový tah, který má ke hře přilákat publikum. Dost možná publikum, které by vzhledem ke svému věku ani nemělo tušit, čím se slečna Patrick živí. A to je zase to pokrytectví. Ono se stejně SR2 nebude dařit zdaleka tak dobře jako konkurenčnímu Grand Theft Auto, to má totiž na přebalu také sexem nabitý obrázek. Nebo si myslíte, že ta slečna cumlá lízátko jen proto, že má i ve svém věku ráda sladké?

Microsoft nechce Halo zneužívat
Halo Trochu pokrytectví ukazuje i Microsoft, a to v případě naprosto neerotické záležitosti, jejíž hlavní hrdina nosí skutečně odpudivou helmu, kterou prostě nesundá  a nesundá. Ano, mluvíme o sérii Halo, která dosáhla už tří pokračování, a stále jí není konec. Microsoft už představil strategickou hru postavenou na světě původní 3D střílečky Halo, dal k dispozici práva na vydávání knih ze světa Halo a podporuje prodeje figurek s postavami ze hry. Ale představitelé Microsoftu tvrdí, že chtějí s hráči vesmír Halo prozkoumávat a ne z něj dělat dojnou krávu. Jako polehčující okolnost přitom uvádějí maximální soustředění na kvalitu Halo produktů.¨

Podle Microsoftu toho ze světa Halo zbývá odhalit opravdu hodně, protože tři dosavadní díly Halo pokrývají pouze události jednoho roku. Vesmírná válka přitom probíhá mnohem delší dobu a navíc, vesmír, ve kterém se Halo odehrává, je skutečně rozsáhlý. Otázkou ale je, jestli se opravdu podaří dodržet slibovanou kvalitu a hlavně, jestli hráči přijmou za své i jiné hrdiny, než jakým je neosobní Master Chief.

EA míří do Hollywoodu
Need for SpeedElectronic Arts hledá další způsob, jak vydělat peníze, a v souladu s propojováním filmového a herního průmyslu hodlá zvěčnit na filmovém plátně a televizní obrazovce některé ze svých herních sérií. Spolupracovat přitom firma hodlá s agenturou UTA, která zastupuje jak herce, tak filmové scénáristy. Mezi tituly, které by měly být v první řadě, patří novinka Army of Two závodní  Need for Speed nebo hra Dead Space. V přípravě je také film založený na herní sérii The Sims, 20th Century Fox už připravuje scénář a ze stejné licence vychází také kreslený televizní seriál.

Karateka se vrací
Návraty klasických her máme v Bonuswebu rádi, protože jsme mnohé z nich drtili na Didakticích M nebo Commodorech 64, ti šťastnější z nás i na Amigách 500. Jednou z prastarých her, o jejichž návratu se dnes mluví je Karateka, jedna z vůbec prvních „bojovek“, tedy her, které zobrazovaly klání v bojových uměních.

To, že se chystá moderní provedení Karateky, řekl poprvé její původní tvůrce Jordan Mechner. Pokud jeho jméno neznáte, tak vězte, že stejný člověk vytvořil původního Prince of Persia. Právě v Perském princovi Mechner využil zkušenosti s 2D animací, plynulé pohyby hlavního hrdiny totiž ve své době vyvolaly úžas a i dnes mají něco do sebe.

Na oznámení remaku Karateky je zajímavé nejen to, že se chystá, ale hlavně to, že vývoj „nové“ hry má originální tvůrce plně v rukou, což se nedalo říct o nových dílech Prince of Perisa ani o remaku sportovní hry Speedball, na který jsme se těšili, ale ve finále nás až tak neuchvátil. Mechner navíc slibuje, že nová Karateka zaručeně nebude taková, jakou si jí možná představujete.

Černá kronika na konec
Krásné sobotní odpoledne skončilo pro dva mladé Američany z nižší příjmové kategorie dost špatně. Při hraní videoher se pohádali a jednadvacetiletý mladík bodl osmadvacetiletého známého do krku. Napadený naštěstí přežil a útočník skončil v cele s obviněním z pokusu o vraždu. Stalo se 26. 7. léta páně 2008 ve městě Ocala na Floridě.

Autoři:




Nejčtenější

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Vývojáři prozradili některé triky, které používají k oblbnutí hráčů

Abyste se u her co nejvíce bavili, používají vývojáři spoustu triků, kterými nenápadně mění pravidla. Ve čtení pokračujte jen na vlastní nebezpečí, některé...  celý článek

Netrpělivě očekávanou rubačku ze světa Pána prstenů jsme bohužel nedostali k...
Jatka ve Středozemi. Prvních pár hodin Shadow of War obrazem

Jednu z nejočekávanějších her podzimu hrajeme již třetí den a ještě stále nejsme na konci. Přečtěte si zatím naše dosavadní dojmy.  celý článek

Tracer z Overwatche
Blíží se sportovní revoluce? Vše, co víme o chystané lize v Overwatch

Již letos v prosinci začne zřejmě největší událost v historii progamingu. Blizzard spustí úvodní sezonu ligy ve hře Overwatch, která by časem mohla konkurovat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.