Herní firmy sužuje krize, on-line trh v Číně ale rapidně poroste

  0:02
Čínští hráči berou on-line hry jako nejlepší formu společenské zábavy.

Čína. Ilustrační foto

Zatímco celý svět včetně velkých herních firem bojuje s důsledky celosvětové ekonomické krize, Číně je to v podstatě úplně jedno. Přinejmenším firmám angažovaným na tamním trhu s on-line hrami. Čína totiž pomalu přebírá od Koreje pozici nejlukrativnějšího trhu s on-line hrami.

Společnost Niko Partners, která se zabývá průzkumem trhu, zveřejnila několik zajímavých čísel ohledně čínského on-line trhu a zároveň i odhad jeho vývoje v následujících letech.

Online hraní v ČíněLoni byla hodnota čínského trhu s on-line hrami 3,57 miliardy amerických dolarů a pro rok letošní se předpokládá nárůst o celou jednu miliardu, tedy na 4,5 miliardy dolarů.

Tento trend má pokračovat i v dalších letech, takže v roce 2014 by se toto číslo mělo pohybovat zhruba kolem hodnoty 9,2 miliardy amerických dolarů. Průměrný meziroční nárůst je v horizontu následujících pěti let odhadován na úrovni 20,9 procenta.

"Zatímco globální ekonomický propad tíží vydavatele her po celém světě, čínského byznysu s on-line hrami se krize vůbec nedotkla," podotýká Lisa Cosmas Hanson z Niko Partners. "Tamní hráči pokračovali v nastoleném trendu, kdy on-line hry považovali za nejlepší dostupný a nepříliš drahý způsob společenské zábavy."

Dále pak zmiňuje, že na západě představuje on-line trh především potenciál pro vývojáře a vydavatele, ale v Číně se jedná o téměř "davovou" záležitost. "Zatímco na západě generuje on-line byznys dostatečně velký zájem a nabízí mnoho příležitostí k růstu, tak Čína je jednou ze zemí, kde je on-line hraní již nedílnou součástí trhu. Ta se navíc každoročně rozšiřuje o velké množství nových čínských zákazníků."

Nejde ale jen o prodej samotných her, případně poplatky s jejich hraním spojené, ale i o řadu přidružených věcí, tvořících dohromady úspěšný obchodní model. Výzkum společnosti Niko Partners tak například zjistil, že 63 % z oslovených čínských hráčů za věci spojené s on-line hraním loni utratilo víc peněz než v roce 2008.

Korejská krása, akce G-star 2009 Korejská krása, akce G-star 2009

Bez zajímavosti pak rozhodně není ani skutečnost, že 65 % z dotázaných hráčů se alespoň občas věnuje své zálibě v prostředí internetových kaváren. To je zároveň jedna ze složek výše zmíněného sociálního aspektu, díky němuž je on-line hraní v Číně tak úspěšné.

A na závěr ještě údaje o počtech hráčů. V roce 2009 se on-line hraní v Číně věnoval téměř sedminásobek všech obyvatel Česka, konkrétně 68 milionu hráčů. V roce 2014 pak má být podle odhadu jejich počet více než dvojnásobný, když se má pohybovat kolem hodnoty 141 milionů.

Pravda, vzhledem k celkovému počtu Číňanů se to nemusí zdát nijak mnoho, ale v loňském roce to představovalo více než 5% všech obyvatel. Navíc jsou to čísla, s nimiž snese srovnání snad jen World of Warcraft, který v době své největší slávy registroval zhruba 11 milionů uživatelů. Ironií osudu spadl tento počet někam k šesti milionům poté, co byl po neshodách s provozovatelem v Číně zablokován.

  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...