Guitar Hero

Guitar Hero

Herní rok hudebních hrdinů v rytmu rockových legend

  • 1
Activision plánuje pět hudebních „Hero“ titulů, Metallica se utká s Beatles a hraní prý přivodí předčasnou smrt

Guitar Hero: World TourPodle neoficiálních zdrojů, které má k dispozici odborný server Gamesindustry.biz, bude rok 2009 rokem herních titulů z nabídky vydavatelského domu Activision.

V průběhu pouhých 12 měsíců chce firma uvést na trh minimálně pět různých hudebních titulů, které původního kytarového hrdinu rozšíří do nových oblastí. Už na konci března má přijít dříve oznámená Guitar Hero: Metallica se 49 skladbami metalové legendy (28 nahraných přímo Metallicou, nechybí Nothing Else Matters ani Sad but True).

Z těch neoficiálních bychom se v srpnu měli dočkat Hard Rock Van Halen, o měsíc později nejspíš přijde titul s pracovním názvem Guitar Hero 5, v říjnu tanečně-hudební DJ Hero a v listopadu útok na konkurenci - Band Hero. A bude toho zřejmě ještě mnohem víc. Pro PlayStation 3, PS3, Xbox 360, Wii a PS2. Activison chce navíc po vydání Guitar Hero: Modern Hits poslat ještě letos do obchodů alespoň jeden další titul z řady Guitar Hero na platformu Nintendo DS.

Guitar Hero: On TourNěkteré z výše zmíněných her jsou už v podstatě oznámené. O titulu DJ Hero už se zmínil šéf Activision Blizzard Bobby Kitick, který se věnoval i Hard Rock Van Halen na konferenci s investory už počátkem roku 2008. Guitar Hero 5 a Band Hero mají být samostatné tituly, ale bez uvedení detailů.

I když se nám odhad devíti různých her z jedné série za rok zdá docela hodně, nejspíš to bude pravda. Prodeje těchto her jsou totiž pro Activision zajímavé, tedy pokud nechtějí jen sedět a sbírat měsíční poplatky z World of Warcraft.  Svědčí o tom i jednoduchý součet všech zatím známých titulů ze série, na Wikipedii jich napočítali včetně datadisků šestnáct, většina z nich přitom vyšla hned pro několik různých zařízení.

Z pohledu GameEkonoma je nutné podotknout, že ani nejsilnější hudebně-herní značka a obrovský podíl na trhu neznamená nutně finanční úspěch. Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku zaznamenal Activison-Blizzard ztrátu 72 milionů dolarů při pěti miliardách obratu.

Za ztrátu nicméně mohou zejména náklady vynaložené na spojení Activisionu a Blizzardu. Jen ve vánoční sezóně se prodalo více než tři miliony kopií Guitar Hero World Tour. A nakonec, pro změnu tónu, ještě jedná dobrá zpráva. Guitar Hero World Tour by se měl dočkat portu na PC.

Jedni mají Metallicu, druzí Beatles
Abychom zůstali věrní tématu hudebních her, připomeneme konkurenci v podobě série Rock Band od Harmonix. Ti díky smlouvě se společností Apple Corps, která vlastní autorská práva k písním Beatles, mohou Harmonix uvést na trh 9 září 2009 hudební hru The Beatles: Rock Band. Aby obě firmy plně využily marketingového potenciálu legendárních Beatles, budou si hráči moct vybrat mezi několika baleními s různými cenovkami.

Rock Band 2Velice rychle se nejspíš zapráší po limitované edici s hudebními nástroji za 250 dolarů. Nabízené nástroje přitom budou napodobovat originály, se kterými Brouci okouzlili miliony lidí na celém světě.

Samostatný software pro majitele bicích a kytar a mikrofonů bude stát 60 dolarů a samostatná kytara přijde na stovku (vše bez ohledu na platformu, oficiální ceny pro země mimo USA oznámí Harmonix až po uzavření dohod s lokálními vydavateli). Teď asi pláčou všichni, kdo si dokážou spočítat rozdíl mezi hrou za 250 dolarů při ceně dolaru z loňských prázdnin a ceně při aktuálním kurzu koruny.

Jak už to v marketingu bývá, The Beatles: Rock band má být „bezprecedentní experimentální oslava hudby a umění Beatles“. Součástí oslavy má být pokus omezit nelegální šíření díky současnému zahájení prodeje ve všech regionech, od USA přes Evropu až po Nový Zéland. Jako majitelé PC se ale těšit nemusíte, spíš byste měli začít šetřit na Xbox 360, PlayStation 3 nebo alespoň na Wii. Máte na to skoro půl roku.

Vydavatel hry zatím bohužel neoznámil, jaké skladby se ve hře objeví, takže můžeme zatím jenom spekulovat. Každopádně třeba absence Yesterday, Hey Jude nebo Eleanor Rigby by alespoň z našeho pohledu hraničila s vlastizradou. Hráčozradou. Nebo jak chcete. Ostatně, jen seznam skladeb, které se dostaly na čelo hitparád, přesahuje čtyřicítku, celkový počet skladeb Beatles pak překračuje tři stovky, takže je rozhodně z čeho vybírat. Ještě před vydáním hry se pak můžeme těšit na dárky k předobjednávkám a po vydání hry určitě nebude chybět možnost stáhnout si další skladby Brouků.

Pár čísel z Microsoftu
Redmondský obřík kromě jiných herních zpráv zveřejnil výsledky studie na téma „děti a hry“, kterou si nechal vypracovat v Británii v rámci kampaně Play Smart, Play Safe. Výsledky ukázaly, že 61 procent rodičů věří, že hry představují výtečnou společenskou zábavu, 52 procent má pocit, že hry zvyšují soudržnost rodiny, 75 procent věří, že hry jsou pro děti pozitivní a 80 procent respondentů vnímá videohry jako důležitou součást domácí zábavy.

V číslech budeme ještě pokračovat: 73 procent rodičů ví, co to jsou nástroje rodičovské kontroly a 94 procent rodičů vnímá jako svou osobní zodpovědnost kontrolovat rating her, které jejich děti „paří“. Zajímavé je, že o nástrojích rodičovské kontroly ví celých 96 procent malých pařánků, 92 procent zase ví, co je to rating her a co jednotlivé ikony znamenají.

Trochu vystrašení jsou rodiče při pohledu na online hry. Přibližně 42 procent dotázaných rodičů má strach z toho, že se jejich děti při online hraní dostanou do kontaktu se staršími lidmi, ale 95 procent zpovídaných dětí prý nezaznamenalo při online hraní nic, co by je nějak vyděsilo nebo ohrozilo. Ještě, že tak.

S PlayStationem k rychlé smrti
Velké pozdvižení způsobila kampaň Change 4 Life britské vlády podporující aktivní životní styl. V reklamě se sloganem „Riskuj předčasné úmrtí, nic nedělej“, totiž ukázala obrázek dítěte s ovladačem DualShock, který patří ke konzolám PlayStation od Sony.

Za kampaní stojí ministerstvo zdravotnictví, organizace Cancer Research, nadace British Heart a Diabetes UK. Pozdvižení je namístě mimo jiné i díky tomu, že studie Byron Review, která vyhodnocovala rizika videoher ve vztahu k dětem, neprokázala žádnou spojitost mezi obezitou dětí a hraním videoher.

PlayStation 2Po zahájení kampaně se samozřejmě ozvali zástupci herních firem sdružení v organizaci TIGA. Podle šéfa organizace Richarda Wilsona je kampaň absurdní a navíc uráží na třicet tisíc lidí, kteří v Británii vyvíjejí videohry.

Další herní organizace, ELSPA pak jedná přímo s neziskovýmin organizacemi, které kampaň organizují, a vysvětluje jim, že „takhle tedy ne“. Jdou na to ale diplomatičtěji, takže vyjádření pro média se omezuje jen na vyjádření překvapení nad obsahem reklamy, která odporuje tomu, na čem se ELSPA dohodla s ministerstvem zdravotnictví.