Herní vývojáři by měli myslet jako tvůrci webů

Televize není kino v krabici. Ani hry pro příležitostné hráče tak nemají nahradit současné herní trháky.

Herní vývojáři by měli myslet jako weboví tvůrci

Tvrdí to Jamie MacDonald, bývalý viceprezident vývojářských studií Sony. Dnes je konzultantem pro začínající firmy, které se snaží prosadit v segmentu takzvaných casual her (jednodušší hry pro příležitostné hráče). Na druhou stranu, tradiční vývojáři se podle něj mohou od těch menších, působících především na webu, leccos přiučit.

MacDonald si už před časem všiml rozdílného přístupu řekněme klasických vývojářů a těch, kteří dělají hry pro web. Ti první se v prvé řadě snaží vyprávět příběhy, zatímco cílem druhých je něčím rychle zaujmout. Tyto dva proudy existovaly vždy víceméně paralelně, ale do budoucna budou podle MacDonalda muset klasičtí vývojáři změnit svůj přístup a inspirovat se u "webařů".

K tomu prý už svým způsobem dochází, což se momentálně projevuje především na casual scéně. Do ní totiž přichází značné množství lidí z webového sektoru a je jich mnohem víc než těch, kteří sem přecházejí z klasického herního byznysu.

Facebook - Zynga PokerVedle záměru upoutat pozornost a zaujmout, je navíc jedním z hlavních cílů webových vývojářů snaha co nejvíc rozšiřovat počty hráčů jejich her, nemluvě o poměrně pohodlném způsobu distribuce vlastních výtvorů. A to jsou podle MacDonalda aspekty, které vývojáři klasických her zatím vůbec neberou v úvahu.

Na základě těchto jednoduchých skutečností pak předpokládá, že se přístup vývojářů "normálních" her začne ve větší míře měnit už docela brzy: "Není to raketové inženýrství, takže tradiční vývojáři brzy změní, a jistě už mění, své postupy."

Na druhou stranu ale MacDonald nemá obavy, že by klasickým herním trhákům zvonila hrana. Máme sice masivní vlnu zájmu o hry na otevřených webových platformách jako je Facebook, ale ta nebude mít prakticky žádný vliv na hraní na konzolích ani na tradiční uspořádání poměrů trhu s klasickými hrami jako jsou například vztahy mezi vývojáři a vydavateli.

Přirovnává to k situaci z minulosti, kdy nástup televize také nijak výrazně neovlivnil životaschopnost kinosálů. "Ve své době si možná mnozí mysleli, že Hra Farmville na sociální síti Facebooktelevize je kino v krabici, ale ve skutečnosti jen rozšířila dosah a záběr filmového média." MacDonald zastává názor, že si konzole vedou velice dobře, a tak hry z casual a webového segmentu nebudou nahrazovat nic z klasických her v současné podobě, ale pouze se stanou jejich komplementárním doplňkem.

Z toho pak pro MacDonalda vyplývá, že webové hry nejsou ani jakýmsi dobovým výstřelkem, ale že jsou už dnes důležitým článkem ve vývoji celého herního průmyslu. A to i přesto, že se možná už brzy přesune pozornost, které se webové hry těší, zase někam jinam.

"Pozornost se možná za rok nebo za dva přesune jinam, ale z hlediska byznysu i spotřebitelů si nemyslím, že by webové hry vymizely úplně. Spíše se z nich stane běžná součást obecné zábavy," uzavírá MacDonald.

A my můžeme dodat snad jen to, že tu máme další vizi růžové herní budoucnosti, kdy se všichni a všechno bude těšit zájmu i dobrým obchodním výsledkům. Všichni budou spolu existovat v příkladné symbióze, a tak to ve výsledku odskáčeme zase jen my hráči, protože nebudeme vědět, co hrát dřív.

Témata: Sony
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...