Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Herní vývojáři by měli myslet jako tvůrci webů

aktualizováno 
Televize není kino v krabici. Ani hry pro příležitostné hráče tak nemají nahradit současné herní trháky.

Herní vývojáři by měli myslet jako weboví tvůrci

Tvrdí to Jamie MacDonald, bývalý viceprezident vývojářských studií Sony. Dnes je konzultantem pro začínající firmy, které se snaží prosadit v segmentu takzvaných casual her (jednodušší hry pro příležitostné hráče). Na druhou stranu, tradiční vývojáři se podle něj mohou od těch menších, působících především na webu, leccos přiučit.

MacDonald si už před časem všiml rozdílného přístupu řekněme klasických vývojářů a těch, kteří dělají hry pro web. Ti první se v prvé řadě snaží vyprávět příběhy, zatímco cílem druhých je něčím rychle zaujmout. Tyto dva proudy existovaly vždy víceméně paralelně, ale do budoucna budou podle MacDonalda muset klasičtí vývojáři změnit svůj přístup a inspirovat se u "webařů".

K tomu prý už svým způsobem dochází, což se momentálně projevuje především na casual scéně. Do ní totiž přichází značné množství lidí z webového sektoru a je jich mnohem víc než těch, kteří sem přecházejí z klasického herního byznysu.

Facebook - Zynga PokerVedle záměru upoutat pozornost a zaujmout, je navíc jedním z hlavních cílů webových vývojářů snaha co nejvíc rozšiřovat počty hráčů jejich her, nemluvě o poměrně pohodlném způsobu distribuce vlastních výtvorů. A to jsou podle MacDonalda aspekty, které vývojáři klasických her zatím vůbec neberou v úvahu.

Na základě těchto jednoduchých skutečností pak předpokládá, že se přístup vývojářů "normálních" her začne ve větší míře měnit už docela brzy: "Není to raketové inženýrství, takže tradiční vývojáři brzy změní, a jistě už mění, své postupy."

Na druhou stranu ale MacDonald nemá obavy, že by klasickým herním trhákům zvonila hrana. Máme sice masivní vlnu zájmu o hry na otevřených webových platformách jako je Facebook, ale ta nebude mít prakticky žádný vliv na hraní na konzolích ani na tradiční uspořádání poměrů trhu s klasickými hrami jako jsou například vztahy mezi vývojáři a vydavateli.

Přirovnává to k situaci z minulosti, kdy nástup televize také nijak výrazně neovlivnil životaschopnost kinosálů. "Ve své době si možná mnozí mysleli, že Hra Farmville na sociální síti Facebooktelevize je kino v krabici, ale ve skutečnosti jen rozšířila dosah a záběr filmového média." MacDonald zastává názor, že si konzole vedou velice dobře, a tak hry z casual a webového segmentu nebudou nahrazovat nic z klasických her v současné podobě, ale pouze se stanou jejich komplementárním doplňkem.

Z toho pak pro MacDonalda vyplývá, že webové hry nejsou ani jakýmsi dobovým výstřelkem, ale že jsou už dnes důležitým článkem ve vývoji celého herního průmyslu. A to i přesto, že se možná už brzy přesune pozornost, které se webové hry těší, zase někam jinam.

"Pozornost se možná za rok nebo za dva přesune jinam, ale z hlediska byznysu i spotřebitelů si nemyslím, že by webové hry vymizely úplně. Spíše se z nich stane běžná součást obecné zábavy," uzavírá MacDonald.

A my můžeme dodat snad jen to, že tu máme další vizi růžové herní budoucnosti, kdy se všichni a všechno bude těšit zájmu i dobrým obchodním výsledkům. Všichni budou spolu existovat v příkladné symbióze, a tak to ve výsledku odskáčeme zase jen my hráči, protože nebudeme vědět, co hrát dřív.



Témata: Sony

Nejčtenější

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...



Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Osm a jedna exkluzivní klasika, které by si zasloužily remake na PS4

Killzone 2

Po fenomenálním Shadow of the Colossus vývojáři z Bluepoint Games oznámili, že se chystají na další remake. Půjde opět...

Další z rubriky

Herní hit Fortnite dorazil na Android. Na dotykové obrazovce je to bída

Fortnite Battle Royale na mobilu se systémem Android

Jedna z nejpopulárnějších her současnosti, Fortnite Battle Royale, se konečně dostala na obrazovky mobilních telefonů s...

Která herní melodie je vaše nejoblíbenější?

Life is Strange

Na rozdíl od grafiky bývá herní hudba v recenzích většinou opomíjena, přitom snese i ta nejpřísnější měřítka kvality....

Osm a jedna exkluzivní klasika, které by si zasloužily remake na PS4

Killzone 2

Po fenomenálním Shadow of the Colossus vývojáři z Bluepoint Games oznámili, že se chystají na další remake. Půjde opět...

HUBNUTÍ: Dvojnásobná maminka zhubla 20 kilogramů
HUBNUTÍ: Dvojnásobná maminka zhubla 20 kilogramů

Maminka pod přezdívkou Adenka84 dokazuje, že opravdu lze omládnout! Během pár měsíců zhubla dvacet kilogramů – se dvěma dětmi, při návratu do práce a potížích se štítnou žlázou.



Najdete na iDNES.cz