Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Heroes Chronicles – nenechte se podojit!

  12:00aktualizováno  15. února 2003 10:47
Slyšte příběh o tom, jak se nás, hráče, zase jednou pokoušela velká zavedená firma odrbat, a jak se jí to, doufejme, nepodaří. V dnešní dvourecenzi se vám pokusím přiblížit „nové“ produkty firmy New World Computing a jejího distributora 3DO - hry ze série Heroes Chronicles.

Heroes ChroniclesPřátelé, rodáci a věrní. Slyšte příběh o tom, jak se nás, hráče, zase jednou pokoušela velká zavedená firma odrbat, a jak se jí to, doufejme, nepodaří. V dnešní dvourecenzi (pokud ovšem raději nečtete dvě recenze psané přes kopírák) se vám pokusím přiblížit „nové“ produkty firmy New World Computing a jejího distributora 3DO, hry ze série Heroes Chronicles s podtituly Warlords of Wastelands a Conquest of the Underworld.

Když kdysi v prehistorii počítačové zábavy (počátek devadesátých let) vydala jedna australská firmička tahovou fantasy strategii Warlords, nikdo ještě netušil, o jak úspěšný žánr se bude jednat. O několik let později vyšel první titul série Heroes of Might and Magic od New World Computingu, a ukázalo se, že je to obrovský hit. V rychlém sledu vznikl i díl druhý a k němu několik datadisků s novými kampaněmi. Otevřený přístup společnosti, která s hrou distribuovala i editor map, se vyplatil a hráči sami vyrobili řádově stovky nových scénarií.

Třetí díl vyšel zhruba před dvěma roky, přinesl řadu nových prvků a vylepšil hru ve všech Heroes Chroniclessměrech – grafiku, hratelnost, množství hrdinů, měst, artefaktů, kouzel i nestvůr a tak dále. Všichni už si zvykli na to, že 3DO vydává spousty reedicí, datadisků a vůbec se snaží vydělat co nejvíc peněz při co nejmenší námaze, a tak nikoho nepřekvapilo, že vyšly dvě velké nové kampaně – Armageddons Blade a Shadow of the Death. Obě dvě nějakým způsobem rozšiřovaly původní hru a dávaly hráči možnost trávit před monitorem další desítky hodin.

Mimochodem, nedávno vyšla další reedice Heroes of the Might and Magic III, která obsahuje jak původní kampaň Restoration of Erathia, tak i dvě výše jmenované. Suma sumárum, 3x sedm (šest plus jedna bonusová) tažení, přičemž každé z nich obsahuje tři až deset misí, a řada nezávislých scénárií navrch. Pokud jste žádnou z nich nehráli, pak tohle je určitě tip na výhodnou koupi.

Nikdy předtím na nás nezkoušelo 3DO takovou fintu jako nyní. Heroes Chronicles totiž nejsou ROZŠÍŘENÍM původní hry, ale její OKLEŠTĚNOU verzí. Posuďte sami – místo původních osmi typů měst potkáte v každém z podtitulů maximálně čtyři, příslušným Heroes Chronicleszpůsobem je také snížen počet nestvůr, které budete verbovat do své armády, několik tažení v rámci každé kampaně se smrsklo na pouhých osm jednotlivých misí a ve hře neexistuje možnost, jak si zahrát jednotlivé scénário. Navíc dostáváte pouze o něco kompaktnější příběh než obvykle, pár nových hrdinů, tutorial, nové filmíky mezi jednotlivými misemi a trochu grafiky v menu a při nahrávání.

Celý příběh Heroes Chronicles se točí kolem barbara Tarnuma. První díl, Warlords of Wastelands, vypráví o jeho vzestupu a pádu, pýše a brutalitě, a boji utlačovaných barbarů proti čarodějům. Tarnum je zabit, ale jeho duše není bohy vpuštěna do ráje. Ve druhém díle se vrací, aby pomohl královně Catherine v jejím epickém tažení proti démonům Underworldu, kteří z ráje unesli duši jejího otce. Vlastní boje a prozkoumávání jednotlivých misí je dokreslováno velmi často texty, které se objevují jednak po odehrání určitých dní, ale i při vstupu do konkrétních lokací na každé mapě. Hra tak dostává novou dimenzi, a téměř by se dala srovnávat se čtením kvalitní fantasy povídky.

Heroes ChroniclesBohužel je tady ještě další věc, která Heroes Chronicles ubírá body, a tou je obtížnost. Vzhledem k tomu, že hrdinu (a jeho blízké) přebíráte z mise do mise, včetně jeho zkušeností, vlastností, kouzel a některých artefaktů, zvrhávají se poslední mise ve frašku. Jsem zvýklý hrát HOMM3 stylem, kdy se snažím hrdinu vytrénovat v každé misi maximálním způsobem (obejít všechna místa, která zvyšují vlastnosti a naučit ho všechna dostupná kouzla). Pátá a šestá mise v Conquest of the Underworld se odehrávají na nejmenších mapách, a Tarnum měl v tuhle chvíli všechny vlastnosti někde mezi 30 a 40. Neobtěžoval jsem se proto vůbec nějakou výstavbou města a verbováním nových armád, ale prošel misi jen s partou Pikemenů, které dostal na začátku. Všechny nestvůry a hrdiny po cestě jsem prostě ukouzlil. Tarnum měl naučeno Expert Logistic a Pathfinding pro co nejlepší a nejrychlejší přesuny, Expert Earth Magic kvůli kouzlu Slow na všechny nepřátelské jednotky, a zbytek vykonala libovolná útočná kouzla.

V poslední misi už byly všechny jeho vlastnosti vyšší než padesát, a závěrečnou bitvu proti hrdinovi se stovkami nestvůr (včetně asi patnácti Archdevils) vyhrál s pouhými čtyřmi Heroes ChroniclesArchangels a šesti Efreety, jedním Armageddonem a pár sesláními kouzla Resurrection (Zmrtvýchvstání). Tomuhle já neříkám výzva, ale selanka.

Z headquarters firmy 3DO se v poslední době ozývá samé bučení, jak si jejich manažeři trénují dojení nanečisto. Libovolný z dílů série Heroes Chronicles je práce pro jednoho programátora (který okleští engine), dva designéry (návrh misí a příběhu) a sedm grafiků (na filmíky) asi tak na jeden týden. Nevylepší to už ani nabídka, že při zakoupení dvou samostatných dílů série si můžete stáhnout jednu (jinou) kampaň z webu zdarma, nebo dokonce při zakoupení tří najednou ještě jednu další.

V českých luzích a hájích se podobnému jednání říká zlodějina, a nic na tom nezmění ani fakt, že za každý díl zaplatíte zhruba polovinu toho, co za normální plnou hru. Pokud by všechny čtyři díly byly vydány v jednom datadisku (a nebojte se, na to určitě také za cca půl roku dojde), dostala by ta hra ode mě tak možná 50%. Takhle je to slabých 15% za pěkný příběh, a varování pro vás všechny – ruce pryč od podobných chytáků (a chytráků).

Heroes Chronicles
Výrobce: New World Computing
Distributor: 3DO
Distribuce v ČR: hra u nás zřejmě nebude distribuována
Oficiální homepage: www.3do.com/products/pc/chronicles/
Minimální konfigurace: Pentium 133, 32MB RAM, 230 HDD
Doporučená konfigurace: Pentium II 300, 64MB RAM, 230 HDD
3D karty: ne
Multiplayer: ne
Verdikt: Pokud toužíte po ne nekompletním a předraženém datadisku, jsou Heroes Chronicles přímo pro vás. Jinak se tomtuto titulu raději vyhněte.
Hodnocení: 15%

Autor:


Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Další z rubriky

RECENZE: V týmové akci Earthfall likvidujeme mimozemšťany po stovkách

Earthfall

Earthfall je v jádru jen kopie kultovní kooperativní akce Left 4 Dead. Ale je tak dobře udělanou kopií, že nám to ani...

RECENZE: Pamatujete na sci-fi simulátor Descent? Overload je to samé

Overload - fotky z recenzování

Descent patří mezi ty hry, na které hráči kolem třicítky vzpomínají s nostalgickou slzou v oku, zatímco ti mladší...

RECENZE: WarioWare Gold láká na tři sta hříček i svérázný humor

WarioWare Gold

Zlý, tlustý a po penězích toužící Wario je zpět v plné síle. WarioWare Gold baví prověřenou hratelností, spoustou...



Najdete na iDNES.cz