Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Heroes of Might and Magic - již počtvrté

  12:00aktualizováno  9. května 5:03
Již rok a půl probíhá vývoj čtvrtého dílu slavné série tahových strategií Heroes of Might and Magic. Přesto až dodnes jen málokdo z hráčů věděl o všech změnách a vylepšeních, které tato hra přinese. Nejedná se přitom o nic, co by před námi museli tvůrci tajit, protože následující informace udělají každému milovníku série HoMM radost.

Heroes of Might and Magic IV Asi není sporu o tom, že hry ze série Heroes of Might and Magic patří mezi jedny z nejúspěšnějších a nejoblíbenějších tahových strategií. Příčiny jsou jasné - kvalitní grafika, atraktivní fantasy prostředí, RPG prvky, obrovská hratelnost a mnohé další. Není tedy divu, že pracovníci společností 3DO a New World Computing se již od ukončení prací na Armageddon's Blade zabývají vývojem čtvrtého dílu této famózní série. Je přitom s podivem, že ačkoliv vývoj probíhá zhruba rok a půl, na veřejnost se dostalo jen velice málo informací a ještě méně screenshotů. Přesto se nám podařilo najít dostatek obojího, takže vám dnes přinášíme nejen tento článek, ale také celou galerii plnou screenshotů ze hry, záběrů z měst a 3D modelů postav a monster.

Děj čtvrtého dílu série HoMM se nebude navzdory očekávání odehrávat v zemích Erathia nebo Enroth, ale v zemi Jadame, kterou nám tvůrci představili v posledním díle Might and Magic. Tím pádem získali dostatek prostoru pro vytvoření nových národů, nových měst a neokoukaných nestvůr, kterými mohou svůj titul oživit a odlišit jej tak od předchozích dílů. Odlišností od ostatních her ze série HoMM však bude mnohem více - ať již to bude způsob grafického ztvárnění, systém soubojů či tolik podstatná magie. Některé věci se ale naštěstí nezměnily - i čtvrtý díl HoMM odolal "realtimovému nátlaku" a představuje se nám jako ryze tahová strategie se všemi prvky, které s tímto žánrem spojujeme.

Heroes of Might and Magic IV Asi nejnápadnější změnou oproti předchozím titulům prošlo grafické zpracování. To již není pouze dvourozměrné, ale izometricky 3D. Tím se jednak zvedla kvalita a vizuální přitažlivost, jednak se výrazně zvětšila bojiště. Podstatnými změnami prošel i systém soubojů. Útok i protiútok nyní probíhá v jednu a tu samou chvíli, což přináší obráncům velkou výhodu. Zvyšuje se tím také důležitost střeleckých jednotek, jež jsou protiútoku uchráněny. Že se tím kompletně změní strategie vedení soubojů asi není zapotřebí nikterak zdůrazňovat. Hráči také jistě ocení skutečnost, že hrdinové se již bitev přímo účastní a nejsou v něm takříkajíc pouze na okrasu. Navíc tvůrci opustili od pevné vazby armády na hrdinu, takže můžete mít vojsko bez vůdce, nebo naopak tři či čtyři hrdiny pohromadě, jejichž vliv na přiřazené jednotky se bude sčítat. Tímto způsobem si můžete vytvořit de facto neporazitelnou armádu, která se nezastaví před žádným nepřítelem.

Co se hrdinů dále týče, měli by mít o něco více vlastností, než na kolik jsme byli doposud zvyklí. Abychom byli konkrétní, budou mít devět základních zvýšitelných vlastností. Je vám to málo? Aha, zapomněli jsme říci, že ke každé takovéto vlastnosti se váží další tři sekundární, které mohou mít až pět různých úrovní. A to už je poměrně dost, zvláště když si uvědomíme, že HoMM je především strategií a až poté RPG. A jeden dodatek k hrdinům na závěr - podle všeho by jich mělo být ve hře více jak dvě stovky, přičemž jen několik málo jich přišlo ze starých dílů (jsme přeci v nové zemi) - z valné většiny se tedy Heroes of Might and Magic IV jedná o postavy zbrusu nové.

Pokud jste si zvykli na systém magie použitý v předchozích částech série HoMM, máme pro vás špatnou zprávu - budete si muset zvykat na systém nový. Místo ohraných elementálních škol se zde setkáme s různými magickými okruhy přiřazenými k jednotlivým městům. Mnoho kouzel bude pochopitelně známo již z minulých dílů, ale jistě se setkáme i s velkým množstvím zcela nových. Použitý engine přeci jen nabízí bezpočet nových možností a tvůrci by byli hloupí, kdyby je promarnili.

Zbývá nám již jen několik drobností na závěr. Minimální grafické rozlišení bude 800x600, maximální pak 1280x1024. To by mělo uspokojit i ty nejnáročnější hráče. Izometrický engine sice bezpochyby zvýší hardwarovou náročnost titulu, ale přesto by požadavky neměly být nikterak krvavé. A kdy se čtvrtého dílu série HoMM dočkáme? Tvůrci nám slibují polovinu září, ale víme jak to chodí... Realistické odhady se pohybují kolem konce tohoto roku, nemožná není ani varianta předpokládající začátek roku příštího. Jistě se ale shodneme na tom, že mnohem lepší bude o něco pozdější vydání dokonalé hry, než aby se do prodejen dostala nedokonalá verze, jež bude pro svůj správný a bezchybný chod vyžadovat spoustu patchů. Každopádně můžeme věřit tomu, že s Heroes of Might and Magic IV se na naše monitory dostane snad nejlepší a nejpropracovanější díl této slavné série.

Autor:



Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...



OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

Další z rubriky

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

Vývojáři Mafie 3 propouštějí zaměstnance

Mafia III (PS4)

Navzdory komerčnímu úspěchu třetího dílu Mafie se v týmu Hangar 13 masivně propouštělo.

Kreativní Nintendo Labo vypadá parádně. Nová videa představují software

Nintendo Labo

Nintendo Labo propojuje digitální hry na konzoli Switch se součástkami, které je nejprve třeba poskládat z papírového...

Najdete na iDNES.cz