|
NOVÉ ZEMĚ, NOVÉ PŘÍBĚHY
Gró druhého datadisku budou tvořit nové kampaně, kterých bude stejně jako v předchozím přídavku šest. “Nové kampaně vyprávějí příběhy pěti dobyvatelů,
kteří spojili své síly za stejným účelem – dobýt Rylos, zářící hlavní město království Channon. Každý z hrdinů má vlastní, šestá je pak svádí dohromady ke konečné bitvě před branami Rylu.“. Zbrusu nový kontinent Axeoth budou brázdit kopyta koní krále velkého severního království – barbara Monga, Erutana Revola, který je správcem elfího království Arbor’al, temného barona Von Tarkina, vládce korresanských pustin, kde se to jen hemží nemrtvými, Spazze Maticuse, čarodějného krále jihu a přítele strašlivého Megadraka (taky mohli vymyslet lepší jméno, tohle zní dost hloupě) a konečně Mysteria Velkolepého, bojového mága a vladaře pouštní země Qassar.
Na kampaně se těžko lze netěšit, co ale vzbouzí ještě větší nadšení je druhý nejdůležitější přídavek, který Winds of War nabídnou: 25 scénářů pro hru jednoho hráče vytvořených přímo 3DO a 20 scénářů vytvořených fanoušky, které byly vybrány v soutěži o nejlepší mapu. “Čas nutný k dohrání bude záviset na kvalitě hráče, ale i kdyby je někdo projížděl co nejrychlejším stylem, mohl by se těšit na 60 hodin zábavy.“
DALŠÍ HERNÍ NOVINKY
Ze čtyř nových nestvůr v prvním datadisku byly tři na 4. úrovni. Ve Winds of War se objeví tři další stejně silné – katapult, Frenzied Gnasher (gnash = skřípat zuby – zajímavé… :o) a již zmiňovaný Megadrak a každé z měst tak bude mít svého zástupce. Nové nestvůry nicméně nebude možné rekrutovat v městech, ale jen pomocí šesti nových budov na hlavní mapě.
Jak se dalo očekávat, ani tentokrát nedošlo k významnějším vizuálním změnám, i když se 3DO sebevědomě chlubí, že “nové postavy a budovy jsou jedny z nejlépe vypadajících vůbec.“ Stejně jako v předchozím datadisku se ale dočkáme nového hudebního motivu v hlavním menu.
ZMĚNY V EDITORU
K velkým změnám dojde v editoru, což je jen dobře. Opět je tu ale ne úplně dořešená kompatibilita – mapy vytvořené s nainstalovanými Winds of War nebude možné hrát na jiné verzi hry. Co tak skvělého editor přinese, že se vyplatí upgradovat? Věci jako obsáhlý Help, budova „random conservatory“ (náhodně vybere jednu z magických škol) či nástroj ukazující možnost přechodu
přes vodní toky asi nikoho neohromí, užitečnější už je vyhledávání libovolného objektu na mapě či cut/copy/paste možnosti. Největší zbraní je ale "customizable object painter". Už dlouho se o něm mluví, zatím si však nikdo nebyl příliš jistý, oč vlastně běží. NWC odpovídají: "Jedná se o nástroj, kterého se hráči dožadovali už od vydání HOMM4. Umožní vám vybrat určitý počet objektů (hory, lesy, budovy, skály, doly, volně ležící poklady, suroviny atd.) a následně je rozmístí náhodně po mapě." Nemusí se jednat o celou mapu, ale třeba jen o její část, kdy si necháte náhodně rozmístit hory či poklady, můžete ale této funkce využít i jako regulérního náhodného generátoru.
Na závěr rozhovoru jsme neodolali položit i otázku na připravované Heroes 5, o kterých není zatím známo prakticky nic (krom řady dohadů a zbožných přání). A co jsme se dozvěděli? “Po pravdě plánujeme v Heroes 5 některé opravdu velké změny. Zkoumáme všechno, co hráč vidí nebo dělá, od začátku až do konce a rozhodujeme, zda je třeba to vylepšit a jak by se to dalo udělat. Zkrátka nenecháme kámen na kameni… :o)“
Zpovídaným vývojářům jsme neodepřeli ani tradiční poslední slovo: “Jako vždy bychom rádi poděkovali všem za stálou podporu. Vítáme všechny názory a návrhy, i když stíháme číst jen ty, které se objeví na oficiálních fórech 3DO Community.“