Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Hey! Pikmin je další originální hopsačka na 3DS

aktualizováno 
Hey! Pikmin je další originální, milá, ale také jednoduchá hopsačka na handheld 3DS. Kromě tlačítek je tentokrát ke hraní potřeba i stylus.
80

Hey! Pikmin

Platforma: 3DS
Výrobce: Arzest

  • Chytře navržené úrovně
  • Využívání pikminů
  • Využití obou displejů
  • Zábavné od začátku do konce
  • Místy až příliš jednoduché

Herní karta

Kapitán Olimar opět ztroskotal na cizí planetě, a aby se mohl vrátit domů, potřebuje sesbírat látku zvanou Sparklium, a to minimálně 30 tisíc kusů. Naštěstí i zde narazí kromě spousty roztodivných živočichů i na bytosti „pikmin“. Ty vystřeluje na různá místa, aby mu pomohly zdolat překážky.

Hey! Pikmin totiž není strategie, ale hopsačka. Olimar zvládá kromě chůze pouze šplhat a dočasně se vznášet pomocí jet-packu. Na všechno ostatní potřebuje pikminy. Vystřeluje je na nedostupná místa, na nepřátele, rozráží jimi krystaly v cestě, hasí plameny a podobně.

Sparklium se extrahuje z rostlin, jenže z jednoho žlutého lusku je pouze jedno Sparklium. Než by jich Olimar posbíral 30 tisíc, pravděpodobně by dříve sešel věkem. Naštěstí jsou v každé úrovni ukryty tři poklady, které sice k jejímu dokončení nemusíte najít, ale měli byste se o to pokusit. Každý kousek totiž má hodnotu od 100 do 400 Sparklia. A každý boss na konci každého sektoru navýší počet o 1 000 dalších kusů. A to už tak marně nevypadá, že?

Hey! Pikmin

Hey! Pikmin

Navíc hledání pokladů je zábava. Hra nezvykle využívá spodní i horní displej, takže co se vertikální roviny týče, přehled máme dobrý. Často je tak možné zahlédnout některý z pokladů a na vás je, abyste vymysleli, jak se k němu dostat. Snažil jsem se je hledat už od začátku, ale ne za každou cenu. A vyšlo mi to přesně. V průměru mám tak dva objevené poklady na úroveň, nikdy jsem se nevracel do již zvládnuté úrovně a dohrání mi zabralo 8 hodin a 41 minut.

Zábava s Pikminy

K pohybu Olimara slouží kruhový ovladač, zbytek obstará dotykové pero. Je to celkem divoká kombinace, ale zábavná. Dotykovým perem přesně určíte směr, kterým pikminy vystřelujete. Potřebujete ho ovšem také k aktivaci jet-packu, k přivolání pikminů a k jejich přepínání.

Pikimů je ve hře celkem pět druhů. Červení jsou ohnivzdorní, pomohou tak v místech, kde je třeba na zemi udusat plamen. Žluté lze vystřelit ze všech pikminů nejvýše a zároveň jim neublíží elektřina. Dokonce poslouží na některých místech jako vodič. Modří jako jediní umí plavat a používat je budete v úrovních pod vodou. Kamenní se hodí k rozbíjení krystalů a okřídlení mohou následovat Olimara i do míst, kam ostatní nemůžou. Zároveň tlumí jeho pády.

Hey! Pikmin

Hey! Pikmin

Hey! Pikmin tak není klasická akce, ale kombinace akce a logické hry. Při pohybu úrovní je třeba dávat si pozor nejen na nepřátele a různé nástrahy, například v podobě valících se kamenů, ale také zamyslet se, jak správě využít schopnosti pikminů. Úrovně jsou chytře navržené, striktně logicky. Nevyplatí se hrát zbrkle, můžete si tak zamezit cestu k pokladu, třeba předčasným rozbitím nějaké plošinky.

Na druhou stranu při řešení hádanek rozhodně nezešedivíte. Hey! Pikmin je totiž velmi snadná hra. První dva bossové jsou až směšní a v úrovních nikdy nemáte k dispozici všech pět druhů pikminů. Škoda, že autoři alespoň v „tajných“ úrovních trochu nepřitvrdili.

V kontrastu s tím jsou pak některé pasáže v závěru, kdy jediná chyba neznamená ztrátu života, ale rovnou opakování celé úrovně, což mě vzhledem k předchozím řádkům zaskočilo. Naštěstí bossové se časem také polepší, jsou nápaditější a trochu více se brání.

Je toho více

Kromě taných úrovní tu jsou ještě ty nazvané Sparklim Springs, kdy je třeba během časového limitu posbírat co nejvíc Sparklia. Zkrátka taková obdoba místností, v nichž se válí mraky mincí a vy se jich snažíte posbírat co nejvíce. To je univerzální zábava ve všech hrách. Kromě toho je tu ještě nadstavba v podobě parku, kam se přesouvají zachránění pikmini. Ty pak stačí přidělit do správného sektoru parku a čekat, co vykutají.

Fotogalerie

O pikminy je třeba pečovat i během misí. Neustále vás totiž následují, i když to pro ně znamená smrt. Pikminy mohou zabít nepřátelé, prostředí, zkrátka cokoliv. Na určitých místech se sice vždycky objeví, pokud o všechny přijdete, ale to jenom kvůli tomu, abyste mohli dokončit úroveň. Když jich nemáte určitý počet, nesnesou vám například poklad, ke kterému je vystřelíte. Tak pozor na ně. Na druhou stranu – není to nijak frustrující. Když jsem o pikminy přišel, věděl jsem, že to bylo mojí nepozorností, ne tím, že by mi hra házela klacky pod nohy.

Hey! Pikmin je další originální hopsačka na 3DS (byť nepochopitelně nepodporuje stereoskopické 3D). Patří k těm k těm snazším, podobně jako třeba Kirby: Planet Robobot, ale hrát ji je radost. Každá úroveň překvapí něčím trochu novým, během těch necelých devíti hodin jsem nenarazil na hluché místo. Pokud máte rádi chytré akce a po kapsách taháte 3DS nebo 2DS, Hey! Pikmin stojí za pozornost.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

80 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 7 čtenářů



Nejčtenější

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.