Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hidden and Dangerous chystá druhý útok

  12:00aktualizováno  10. března 2001 3:33
Více než čtvrt milionu prodaných kopií, Bafty Awards a řada dalších ocenění a datadisk Fight for Freedom - tak tímhle vším se může chlubit prvotina brněnského týmu Illusion Softworks - válečná strategie Hidden & Dangerous. Čím chce ale zaujmout její pokračování?

Hidden & Dangerous 2

English version of this article

Více než čtvrt milionu prodaných kopií, Bafty Awards a řada dalších ocenění a datadisk Fight for Freedom - tak tímhle vším se může chlubit prvotina brněnského týmu Illusion Softworks - válečná strategie Hidden & Dangerous, která byla zároveň první hrou z domácí produkce distribuovanou díky Take 2 Interactive a Talonsoftu i v zahraničí. Takový úspěch však samozřejmě nemohl zůstat bez odezvy a tak se není čemu divit, že šestadvacetičlenný tým (číslo aktuální k 20. červnu 2000) připravuje v brněnských prostorách Illusion Softworks jeho druhý díl. Vývojáři nám slibují řadu vylepšení a novinek, pojďme se tedy podívat, co všechno by měl Hidden & Dangerous 2 umět.

První, čemu se mrkneme na zoubek, je engine. Ten z prvního dílu je nyní vzhledem k technickému pokroku samozřejmě nepoužitelný, avšak do parády si jej vzali čtyři programátoři (engine do prvního dílu Hidden & Dangerous dokázal udělat jeden jediný člověk!) a výsledkem jejich úsilí je, Hidden & Dangerous 2 že Insanity 2 vypadá opět sexy a ve spolupráci s dalšími prvky hry je připravena obšťastnit statisíce hráčů na celém světě. Hlavní vnady Insanity 2 tkví v předpočítaných a sledovaných stínech, reálné fyzice těles, morphingu objektů a v neposlední řadě také v průstřelnosti a rozbíjení materiálů. Možná se přímo ve hře dočkáme navíc vlastního editoru.

Nejen editorem však živ je člověk a tak dáme slovo grafikovi. "Grafika v Hidden & Dangerous 2 bude mnohonásobně hezčí než v prvním díle," tvrdí hlavní 3D grafik hry Peter Kubek. To, že se grafika posune o nějaký ten stupínek výš je ale jasné, spíše mě zajímá, jak toho chtějí autoři dosáhnout. "Díky programátorům je Insanity 2 asi čtyřnásobně rychlejší než její předchůdkyně. Této vlastnosti pak využijeme pro detailnější a jemnější grafiku a díky enginu také k efektnějšímu stínování," vysvětluje Peter. Stínováním nyní řada světových developerů počítačových her vylepšuje svou jinak průměrnou grafiku, Peter mě ale ubezpečuje, že u Hidden & Dangerous 2 tomu bude jinak: "Chceme vytvořit grafiku, která bude pěkná i bez stínování a se stínováním pak bude vypadat absolutně bombasticky."

Hidden & Dangerous 2

Jak už tedy bylo naznačeno výše, umělá inteligence by měla být na úrovni, stejně tak crash-efekty, jak to ale vypadá v praxi jsem však zatím neměl možnost vidět, vizuální dojem ze hry mám však hodně dobrý. Procházel jsem se jednou kompletní, avšak dosud nenasvícenou, úrovní Hidden & Dangerous 2 a nutno říct, že interiéry i exteriéry vypadají k světu i bez stínování, přesně jak autoři slibují. V jednotlivých lokacích byl vidět smysl pro detail, na rýsovacích prknech byly rozpracovány skutečné rysy, čas od času jsem narazil na již hotové objekty a i ty v mnohém připomněly skutečnost a co mě zajímalo nejvíc bylo zpracování stromů, na nichž u mě zatím všichni vyhořeli - vypadaly mnohem lépe než v jedničce a také se mi líbily více než ty FlashPoinťácké.

Hidden & Dangerous 2 by mohly vyjít počátkem příštího roku. Původně Illusion Softworks uváděl Vánoce 2000, ale vzhledem k tomu, že se Petr Vochozka nechce nyní k datumu vydání H&D2 příliš vyjadřovat, rozhodně bych to tak růžově neviděl. Každopádně se máme na co těšit.

Autor:




Nejčtenější

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Další z rubriky

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Avokádové quacamole
Avokádové quacamole

Rychlovka, kterou zvládne a miluje každý.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.