Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hidden and Dangerous chystá druhý útok

  12:00aktualizováno  10. března 2001 3:33
Více než čtvrt milionu prodaných kopií, Bafty Awards a řada dalších ocenění a datadisk Fight for Freedom - tak tímhle vším se může chlubit prvotina brněnského týmu Illusion Softworks - válečná strategie Hidden & Dangerous. Čím chce ale zaujmout její pokračování?

Hidden & Dangerous 2

English version of this article

Více než čtvrt milionu prodaných kopií, Bafty Awards a řada dalších ocenění a datadisk Fight for Freedom - tak tímhle vším se může chlubit prvotina brněnského týmu Illusion Softworks - válečná strategie Hidden & Dangerous, která byla zároveň první hrou z domácí produkce distribuovanou díky Take 2 Interactive a Talonsoftu i v zahraničí. Takový úspěch však samozřejmě nemohl zůstat bez odezvy a tak se není čemu divit, že šestadvacetičlenný tým (číslo aktuální k 20. červnu 2000) připravuje v brněnských prostorách Illusion Softworks jeho druhý díl. Vývojáři nám slibují řadu vylepšení a novinek, pojďme se tedy podívat, co všechno by měl Hidden & Dangerous 2 umět.

První, čemu se mrkneme na zoubek, je engine. Ten z prvního dílu je nyní vzhledem k technickému pokroku samozřejmě nepoužitelný, avšak do parády si jej vzali čtyři programátoři (engine do prvního dílu Hidden & Dangerous dokázal udělat jeden jediný člověk!) a výsledkem jejich úsilí je, Hidden & Dangerous 2 že Insanity 2 vypadá opět sexy a ve spolupráci s dalšími prvky hry je připravena obšťastnit statisíce hráčů na celém světě. Hlavní vnady Insanity 2 tkví v předpočítaných a sledovaných stínech, reálné fyzice těles, morphingu objektů a v neposlední řadě také v průstřelnosti a rozbíjení materiálů. Možná se přímo ve hře dočkáme navíc vlastního editoru.

Nejen editorem však živ je člověk a tak dáme slovo grafikovi. "Grafika v Hidden & Dangerous 2 bude mnohonásobně hezčí než v prvním díle," tvrdí hlavní 3D grafik hry Peter Kubek. To, že se grafika posune o nějaký ten stupínek výš je ale jasné, spíše mě zajímá, jak toho chtějí autoři dosáhnout. "Díky programátorům je Insanity 2 asi čtyřnásobně rychlejší než její předchůdkyně. Této vlastnosti pak využijeme pro detailnější a jemnější grafiku a díky enginu také k efektnějšímu stínování," vysvětluje Peter. Stínováním nyní řada světových developerů počítačových her vylepšuje svou jinak průměrnou grafiku, Peter mě ale ubezpečuje, že u Hidden & Dangerous 2 tomu bude jinak: "Chceme vytvořit grafiku, která bude pěkná i bez stínování a se stínováním pak bude vypadat absolutně bombasticky."

Hidden & Dangerous 2

Jak už tedy bylo naznačeno výše, umělá inteligence by měla být na úrovni, stejně tak crash-efekty, jak to ale vypadá v praxi jsem však zatím neměl možnost vidět, vizuální dojem ze hry mám však hodně dobrý. Procházel jsem se jednou kompletní, avšak dosud nenasvícenou, úrovní Hidden & Dangerous 2 a nutno říct, že interiéry i exteriéry vypadají k světu i bez stínování, přesně jak autoři slibují. V jednotlivých lokacích byl vidět smysl pro detail, na rýsovacích prknech byly rozpracovány skutečné rysy, čas od času jsem narazil na již hotové objekty a i ty v mnohém připomněly skutečnost a co mě zajímalo nejvíc bylo zpracování stromů, na nichž u mě zatím všichni vyhořeli - vypadaly mnohem lépe než v jedničce a také se mi líbily více než ty FlashPoinťácké.

Hidden & Dangerous 2 by mohly vyjít počátkem příštího roku. Původně Illusion Softworks uváděl Vánoce 2000, ale vzhledem k tomu, že se Petr Vochozka nechce nyní k datumu vydání H&D2 příliš vyjadřovat, rozhodně bych to tak růžově neviděl. Každopádně se máme na co těšit.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....