Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hidden and Dangerous: Fight for Freedom

  9:14aktualizováno  30. ledna 2000 9:56
Hidden and Dangerous: Fight for Freedom
Hidden and Dangerous: Fight for Freedom
Hidden & Dangerous je první celosvětově úspěšnou a mezi hráči velice oblíbenou českou hrou. A tak není divu, že se k ní, pár měsíců po vydání, chystá datadisk...

Figth For Freedom je datadisk ke hře Hidden and Dangerous, která se stala hitem tohoto léta. Po velkém úspěchu původní hry a četných ohlasech hráčů jsme se rozhodli vytvořit několik misí navíc, abychom usnadnili hráčům čekání na H&D2. Nakonec se z FFF vyklubal trochu nadupanější přírustek než je obvyklé. Navíc se náš tým pořádně rozrostl z původních pěti-šesti lidí na dnešních patnáct, takže jsme se mohli pořádně rozmáchnout.

U spousty věcí z původní hry došlo k částečnému nebo úplnému předesignování. Výrazných změn doznala i umělá inteligence. Některé ze změn v AI jsou obsaženy i v patchi 1.3 pro původní hru.

Kampaně / Mise
Prostředí jsme opatrně vybírali na základě historických podkladů a knih zabývajících se problematikou druhé světové války. Všechny operace jsou svým způsobem vázány na určité historické události a operace za druhé světové války a těsně po ní. Mise jsou podstatně více komplexní a rozsáhlejší než byly v H&D (čistý hrací čas některých misí se může vyšplhat až na dvě hodiny). Navíc jsme se snažili udržet značnou dávku originality, která byla obsažena v původní hře. Domnívám se, že v tomto směru (a nejenom v tomhle) budou hráči spokojeni.

Hidden and Dangerous: Fight for Freedom

Polsko / Východní Prusko
V této kampani musí hráč osvobodit zajatého spojeneckého agenta a ukořistit německý proudový bombardér z tajného zkušebního letiště v Neuwitzu. Další část kampaně nebudu prozrazovat, ale myslím, že se hráči budou dobře bavit. :-)

Ardeny
Protiofenzíva v Ardenách byla labutí písní všech německých ozbrojených složek. Obě strany zde také nasadily speciální jednotky. Úkolem hráče v této misi je pomoci Američanům bojujícím v tomto sektoru. Náplní jedné mise je vyhození mostu do vzduchu a jedné misi této kampaně si může hráč dokonce zajezdit v německém útočném děle (Stug III).

Řecko
Tato kampaň se odehrává krátce po válce v roku 1946. Hráč musí bojovat proti komunistickým guerrilám z hnutí ELLAS, které v letech 1945 - 46 ohrožovaly svými akcemi demokraticky zvolenou vládu v Řecku. V misích v této kampani budete osvobozovat zajaté vesničany, bojovat v troskách antické věštírny nebo v bývalé německé základně.

Grafika
FFF je založen na původním enginu H&D, ale díky rozšířeným zkušenostem, které jsme měli při práci na FFF se nám podařilo grafiku znatelně vylepšit. Zvýšilo se rozlišení textur a nově modelované objekty jsou modelovány z více polygonů. Mnoho starých objektů dostalo nový kabát. Nejmarkantněji je to poznat na nových 3D zaměřovačích z vlastního pohledu (zbraně), které vypadají o poznání lépe, než jejich placatí předchůdci z H&D. Propracovanější jsou také animace mezi kampaněmi a misemi. Technické provedení animací zůstalo stejné (realtime animace přímo v enginu), ale tentokrát jsme mohli na tuto práci vyčlenit specialistu, který se na animace koncentroval od začátku vývoje FFF. Věřím tomu, že výsledek jeho i práce ostatních grafiků hráči ocení.

Hidden and Dangerous: Fight for Freedom

Zvuk
Pochopitelně ani v této oblasti jsme nemohli zůstat pozadu. I přesto, že jsme byli limitováni možnostmi starého enginu rozšířili jsme hlasové sady nepřátel (pochopitelně přibyla i Řečtina)a upravili mnoho starých zvuků zbraní a vozidel, tak abychom se co nejvíce přiblížili jejím originálním protějškům.

AI
Umělá inteligence doznala značných změn. Nepřátelé se např.dokážou orientovat po sluchu a dojít na místo kde vás slyšeli, agresivní vojáci na hlídce se půjdou podívat na místo, kde vás zastřelili apod. Notně jsme také vylepšili chování vojkáků (SAS). Týkalo se to hlavně příkazů Follow me, Hold fire a Move on. Většina těchto změn by měla být zakomponována do patche 1.3 pro původní hru. Obecně jsme vylepšili AI, také lepším využíváním funkcí enginu při level designu.

Vozidla
Hráči se mohou těšit na několik nových vozidel které bude ovládat nepřítel nebo je bude moci používat sám hráč. Hlavní zábavou jedné z misí v kampani v Ardenách je ukradení německého útočného děla StuG III, se kterým potom můžete zatápět nepřátelským pěšákům a nebo se utkat s obávanými Tigry a Panthery. Také jsme u vozidel odstranili některé nepříjemné neduhy z původní hry. Změny na vozidlech budou také implementovány do patche 1.3 pro původní hru.

Hidden and Dangerous: Fight for Freedom

Zbraně
Do datadisku přibyla také slušná řádka zbraní, které jsou hráči k dispozici. Navíc staré zbraně dostaly také nový kabát a jejich nastavení se změnilo tak, aby se co nejvíce blížilo parametrům originálů. V datadisku nejsou nové zbraně jen britské (Lee Enfield), americké (BAR 1918, M1 Carbine, Thompson atd.) nebo německé (Mauser K98K) provenience, ale i slavný sovětský samopal Sagin Ppsh 41. V datadisku jsou také nové granáty a výbušniny.

Features:

  • 9 nových rozsáhlých misí s novými úkoly čekajícími na vaše vojáky
  • 3 nové kampaně v rozmanitých prostředích
  • Nové úkoly v rámci jednotlivých misí jako např. osvobozování zajatců nebo kradení německých tajných zbraní
  • 10 nových zbraní včetně legendárního Tommygunu nebo sovětského Spaginu
  • 3 nová vozidla
  • Opravdové útočné dělo pod vaším velením
  • Vylepšená umělá inteligence nepřátel a vašich vojáků

    Requirements:
    Hidden and Dangerous: Fight for Freedom Minimální:

  • CPU: 233 Mhz Pentium
  • RAM: 32 MB
  • OS: Windows 95/98 PC
  • Video:2D + 3D akcelerátor kompatibilní s DirectX 6.1 (8MB)
  • Zvuk: Všechny DirectX 6.1 kompatibilní karty
  • CD - ROM: 4x
  • Microsoft mouse (kompatibilní)
  • 50 MB volného prostoru na disku

    Doporučená:

  • CPU: 400 Mhz Pentium Celeron
  • RAM: 64MB
  • OS: Windows 95/98 PC
  • Video:2D + 3D akcelerátor kompatibilní s DirectX 6.1 (16MB)
  • Zvuk: SB live
  • CD - ROM: 16x Hidden and Dangerous: Fight for Freedom
  • Microsoft mouse (kompatibilní)
  • 200 MB volného prostoru na disku

    Podporované zařízení:

  • Windows 95/98 - DirectX kompatibilní joysticky

    Co se dělo a co se děje
    Na datadisku k H&D se začalo pracovat ihned po dokončení prvního patche pro samotnou hru (konec července 1999). Nejdříve jsme vytvářeli design a level design. Počátkem srpna se začalo pracovat na grafice a dokončovali jsme poslední úpravy designu. Celý podzim vyplnila práce na hře a všem okolo (lokalizace apod.). Nyní v polovině listopadu jsme zasílali release candidate verzi do Take 2 a pevně doufáme, že koncem listopadu nebo začátkem prosince by mohla být hra v obchodech v několika evropských zemích. Pro americký trh bude hra k dispozici v lednu.

    Celý tým se nyní začíná připravovat na práci na Hidden and Dangerous 2. V lednu bychom měli nastartovat práci na tomto projektu naplno.

  • Autor:




    Nejčtenější

    Tekken 7
    Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

    Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

    Cyberpunk 2077
    Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

    Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

    Age of Empires: Defintive Edition
    Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

    Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

    The Evil Within 2
    Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

    Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

    Cuphead
    RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

    Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

    Další z rubriky

    Assassin’s Creed: Origins
    Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

    Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

    Star Wars Battlefront II
    Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

    Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

    Super Mario Odyssey
    Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

    Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

    Advantage Consulting, s.r.o.
    ELEKTROTECHNIK AUTOMATIZACE

    Advantage Consulting, s.r.o.
    Olomoucký kraj
    nabízený plat: 25 000 - 30 000 Kč

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.