Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Historie jedné značky: Sony Playstation II.

  12:00aktualizováno  28. července 3:51
Tak a jsme tu znovu. Po našem předchozím chronologickém životopisu značky Sony PlayStation, přerušeném v roce 1999, nyní plynule navážeme vstupem do magického roku 2000, kdy se světu představila progresivní platforma PS2. Ale nejenom o ní bude v následujícím článku řeč! Račte tedy vstoupit...

  • 26. ledna 2000:
    Celosvětová produkce a expedice videoherních konzolí PlayStation dosáhla na konci prosince 1999 hranice 71.82 miliónu kusů, z toho: Japonsko - 17.28 miliónu, Severní Amerika - 26.39 miliónu a Evropa - 28.15 miliónu.
    Celkový počet vyrobeného softwaru od zahájení vývoje dosáhl v té samé době 592 miliónů kusů: Japonsko - 216 miliónů, Severní Amerika - 218 miliónů, Evropa - 158 miliónů.
    Na konci prosince 1999 bylo v jednotlivých oblastech dostupných softwarových titulů pro PlayStation v tomto množství: Japonsko - 2.625, Severní Amerika - 778, Evropa - 798.
  • 3. února 2000:
    SCEI oznamuje vytvoření adresy PlayStation.com, aby využila obrovský nárůst přímého prodeje přes internet. Dalším důvodem byla plánovaná digitální distribuce produktů pro PlayStation pomocí elektronické pošty.
  • 4. března 2000:
    Zahájen prodej PlayStation 2 v Tokiu. Ten překročil 980.000 kusů přístrojů PS2.
  • 31. března 2000:
    SCE oznamuje, že od zahájení prodeje bylo prodáno přes 1.4 miliónu videoherních konzolí PlayStation 2 (0.9 miliónu je odprodáno tradičně skrze obchodní síť, 0.4 miliónu kusů přes stránku PlayStation.com).
  • 28. dubna 2000:
    SCEI oznamuje, že celková produkce a expedice PlayStation 2 dosáhla na konci března roku 2000 hranice 1.41 miliónu kusů.
    Celosvětová produkce a expedice konzolí PlayStation dosáhla na konci března 2000 72.92 miliónu kusů: Japonsko - 17.40 miliónu, Severní Amerika - 27.11 miliónu, Evropa - 28.41 miliónu.
    Celkový počet vyrobeného softwaru od zahájení vývoje dosáhl v té samé době 630 miliónů kusů: Japonsko - 224 miliónů, Severní Amerika - 234 miliónů, Evropa - 172 miliónů.
    Na konci března 2000 bylo v jednotlivých oblastech dostupných softwarových titulů pro PlayStation v tomto počtu: Japonsko - 2.817, Severní Amerika - 830, Evropa - 860.
  • 10. května 2000:
    SCEA oznamuje, že 26. října uvede na severoamerický trh PlayStation 2 za předpokládanou cenu 299 dolarů. Dále oznamuje, že PlayStation 2 bude připraven pro 3,5’’ harddisk a bude obsahovat možnost připojení k síti s cílem budoucího upgradu svých funkcí.
    SCEE ohlašuje, že v hardware PlayStation 2 bude jako standardní vybavení zabudován DVD playback bez nutnosti použití paměťové karty a potvrzuje, že evropský PlayStation 2 bude obsahovat to samé, co model prodávaný v Severní Americe a že prodej bude rovněž zahájen 26. října. Nebyla však oznámena žádná doporučená cena.
  • 19. května 2000:
    SCE uzavírá důležitou dohodu s Joytech peripherals týkající se kampaně proti porušování vlastnických práv SCE!
  • 1. června 2000:
    Sony Computer Entertainment Inc. ohlašuje investici 125 miliard jenů do výroby 0,18 mikronové technologie výroby integrovaných obvodů (čipů) pro PlayStation 2. Sony Computer Entertainment Inc. také oznamuje, že plánuje externí prodej čipů a bude rovněž pracovat na vývoji procesorů pro novou generaci domácích digitálních zábavných produktů pro externí prodej!
  • 8. června 2000:
    SCE Inc. oznamuje, že tuto zimu chce v Japonsku zahájit prodej jednotky pevného disku pro PlayStation 2. Tato jednotka bude obsahovat velice rychlé síťové rozhraní pro připojení k širokopásmové síťové infrastruktuře a velkokapacitním hard diskům.
  • 8. června 2000:
    Sony Computer Entertainment Inc. dnes oznámila, že 7. července 2000 uvede na japonský trh novou videoherní konzoli PlayStation "PS one" za doporučenou maloobchodní cenu 15.000 jenů (bez daně). Zavedení konzole "PS one", která má zhruba jen třetinovou velikost ve srovnání s originálním PlayStation, je dalším zajímavým krokem ve světě počítačové zábavy, protože spotřebitelům přináší mnohem širší přístup ke hrám PlayStation prostřednictvím mobilní telefonní sítě a lepší mobilitu nového modelu.
  • 1. srpna 2000:
    SCEI oznámila, že od uvedení na trh expedovala už 3 milióny kusů PlayStation 2.
    SCEI oznamuje uzavření strategického partnerství s NTT DoCoMo, které povede ke spojení internetových technologií a technologie PlayStation. Obě firmy doufají, že jejich spolupráce inspiruje vývojové pracovníky v oblasti software k vytváření nových služeb pro zábavnou síť I-mode/PlayStation.
    SCEI dále oznamuje, že od uvedení na trh - 7. července - dodala do obchodů přes 270.000 kusů PSone™.
  • 26. září 2000:
    Sony Computer Entertainment Europe dnes oznámila, že Phil Harrison byl ustanoven do funkce Senior Vice President, Development.
  • 25. října 2000:
    SCEI vydala tato prohlášení:
    Celosvětová produkce a expedice konzolí PlayStation (včetně PSone) dosáhla hranice 75.92 miliónu kusů: Japonsko - 17.93 miliónu, Severní Amerika - 28.65 miliónu, Evropa - 29.34 miliónu. Z toho bylo prodáno celých 1.58 miliónu kusů Psone, přičemž prodej si rozdělily hlavní teritoria následovně: Japonsko - 0.53 miliónů kusů, Severní Amerika - 0.57 miliónů kusů, Evropa - 0.48 miliónů kusů.
    Celkový počet vyrobeného softwaru od zahájení vývoje dosáhl v té samé době 690 miliónů kusů: Japonsko - 243 miliónů, Severní Amerika - 257 miliónů a Evropa - 190 miliónů kusů.
    Dodávky softwaru pro PlayStation za první pololetí finančního roku činily 60 miliónů kusů: Japonsko - 19 miliónů, Severní Amerika - 23 miliónů, Evropa - 18 miliónů kusů.
    Prodej hardwaru PlayStation 2 k tomuto datu činil v Japonsku 3.52 miliónu kusů. Prodej software pro PlayStation 2 činil od zahájení výroby: Japonsko - 8 miliónů kusů, Severní Amerika - 26 titulů pro start systému, do konce prosince celkem 50, Evropa - 33 titulů pro start systému, do konce března 2000 celkem 63.
  • 26. října 2000:
    V Severní Americe byl uveden na trh přístroj PlayStation®2 za doporučenou maloobchodní cenu 299 dolarů. Jen během první víkendu bylo prodáno neuvěřitelných 500.000 kusů.
  • 8. listopadu 2000:
    PlayStation.com se vynikajícím způsobem rozvíjí ve více než deseti oblastech s technologií PAL, což spotřebitelům umožňuje nakupovat produkty PlayStation v jejich lokálním obchodním středisku PlayStation.com.
  • 24. listopadu 2000:
    PlayStation 2 se už prodává ve více než 25 oblastech se systémem PAL.
  • 28. listopadu 2000:
    SCEI oznamuje výrobu DVD dálkového ovladače pro PlayStation 2 v Japonsku.
  • 22. ledna 2001:
    SCEA oznamuje získání Crash Bandicoota - vývojového týmu firmy Naughty Dog Inc. Tento tým bude i nadále vedený svými zakladateli, Andrewem Gavinem a Jasonem Rubinem. Jejich nadřízeným se ale stane Shuhei Yoshida, viceprezident vývojového oddělení Sony Computer Entertainment America Inc.
  • 25. ledna 2001:
    SCEI vydala toto prohlášení:
    Produkce PlayStation a PSone resp. celosvětový prodej PlayStation (včetně PSone) dosáhl 79.61 miliónu kusů, z toho Japonsko - 18.22 miliónu, Severní Amerika - 30.30 miliónu a Evropa - 31.09 miliónu kusů. Z tohoto výčtu činil celosvětový prodej PSone 5.27 miliónu kusů: Japonsko - 0.82 miliónu, Severní Amerika - 2.22 miliónu, Evropa - 2.23 miliónu kusů.
    Celosvětový prodej softwaru pro PlayStation činil 744 miliónů kusů: Japonsko - 251 miliónů, Severní Amerika - 283 miliónů, Evropa - 210 miliónů kusů.
    Dodávky softwaru pro PlayStation za prvních devět měsíců finančního roku činily 114 miliónů kusů: Japonsko - 27 miliónů, Severní Amerika - 49 miliónů, Evropa - 38 miliónů kusů.
    Produkce PlayStation®2 resp. celosvětové dodávky PlayStation®2 od zahájení prodeje k tomuto datu činily 6.4 miliónu kusů: Japonsko - 3.94 miliónu kusů, Severní Amerika - 1.46 miliónu kusů, Evropa - 1,0 milión kusů.
    Celosvětový prodej sotwaru pro PlayStation®2 činil 24.9 miliónu kusů: Japonsko - 12 miliónů kusů, Severní Amerika - 8.5 miliónů kusů a Evropa - 4.4 miliónů kusů.
    Počet exkluzivních licencí na PlayStation®2 se vyšplhal k číslu 653: Japonsko - 134, Severní Amerika - 292, Evropa - 227.
  • 29. ledna 2001:
    Společnosti SCEI and NTT DoCoMo Inc. se dohodli na uzavření spolupráce se šesti dalšími partnery. Cílem spolupráce je společně rozvíjet rozsáhlou síť služeb kombinací mobilních a internetových technologií s možnostmi PlayStation na zámořských trzích. Těmito partnery jsou: AT&T Wireless Group (AWE), Hutchison Telephone Company Limited (HTCL), Hutchison 3G UK Limited (Hutchison 3G UK), KG Telecommunications Co.,Ltd (KG Telecom), KPN Mobile N.V. (KPN Mobile), Telecom Italia Mobile (TIM).
  • Leden 2001:
    Společnost Sega oznamuje, že začne vyvíjet hry pro systém PlayStation 2.
  • 12. února 2001:
    Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) a Vodafone Multimedia Limited oznamují uzavření dohody o společném vývoji výrobků a služeb. Cílem projektu, na kterém se bude pracovat, je mimo jiné umožnit zákazníkům Vodafone připojit jejich mobilní telefon k herní konzoli PSone nebo PlayStation 2. Zákazníkům PlayStation se tak zpřístupní některé stávající nebo budoucí webové stránky s tipy a radami prostřednictvím textových zpráv, WAP a dalších internetových služeb.
  • 24. března 2001:
    SCEI oznamuje, že od zahájení prodeje dosáhla celosvětové expedice 10-ti miliónů kusů videoherních konzolí PlayStation®2: Japonsko - 4.65 miliónu kusů, Severní Amerika - 2.76 miliónu kusů, Evropa - 2.63 miliónu kusů.
  • 17. dubna 2001:
    North Square Co Ltd (Square) a Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) oznamují uzavření exkluzivní dohody, podle které SCEE bude propagovat a prodávat softwarové tituly firmy Square The Bouncer a Final Fantasy X ve všech oblastech se systémem PAL.
  • 16. května 2001:
    Disney Interactive, Sony Computer Entertainment America (SCEA) a Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) oznamují uzavření exkluzivní dohody, podle které budou tyto společnosti vyvíjet a vydávat videohry pro PlayStation®2, PlayStation® a PS one™, jež budou vycházet z pěti připravovaných a netrpělivě očekávaných filmových snímků společnosti The Walt Disney Company: The Lost Empire, Monsters, Lilo and Stitch, Treasure Planet a Return to Neverland.
  • 16. května 2001:
    Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) a Telewest Communications, skupina společností zabývajících se širokopásmovou technologií, oznámili uzavření dohody o kombinaci širokopásmové sítě Telewestu s PlayStation 2. Telewest a Sony začnou společně zkoušet první širokopásmové spojení v oblasti počítačových her v Evropě.
  • 20. června 2001:
    Sega Corporation (SEGA) a Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) oznamují, že podepsali exkluzivní dohodu o distribuci, podle které SCEE bude vyrábět, distribuovat a propagovat sedm softwarových titulů společnosti SEGA určených speciálně pro PlayStation 2, a to ve všech oblastech působnosti SCEE se systémem PAL. Mezi těmito tituly je i další díl slavné řady Virtua Fighter!
  • 26. července 2001:
    SCEI oznamuje, že kumulativní dodávky hardware a software dosáhly těchto hodnot:
    PlayStation®2: téměř 15 millonů kusů na celém světě, z toho Japonsko - 5.94 miliónu kusů (od zahájení prodeje), Severní Amerika - 5.15 miliónu kusů (od zahájení prodeje) a Evropa - 3.86 miliónu kusů (od zahájení prodeje).
    PlayStation® (PSone) je přes 85 miliónů kusů po celém světě: Japonsko - 18.79 miliónů kusů (od zahájení prodeje), Severní Amerika - 32.90 miliónu kusů (od zahájení prodeje) a Evropa - 33.75 miliónu kusů (od zahájení prodeje).
    Software pro PlayStation®2: Japonsko - 226 titulů vydaných od zahájení prodeje (v současnosti je ve vývoji přes 450 titulů), Severní Amerika - 100 titulů vydaných od zahájení prodeje (přes 250 je v současnosti ve vývoji), Evropa - 99 titulů vydaných od zahájení prodeje (300 je v současnosti ve vývoji).
  • 26. září 2001:
    Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) dnes oznámila své nové obchodní a marketingové programy pro nadcházející sezónu. Toto oznámení mělo 28. září 2001 okamžitý dopad na mimoburzovní ceny PlayStation 2 (199 liber, 1999 franků a 599 marek). Podobně zareagovala cena i v dalších evropských zemích, Austrálii a na Novém Zélandu. Díky velkému obchodnímu narůstu v posledních měsících, způsobenému vydáním mnoha kvalitních softwarových titulů včetně vlastního produktu SCEE Gran Turismo 3 A Spec, kterého se v oblastech se systémem PAL prodalo přes milión kopií, SCEE v budoucnosti předpokládá vysoký zisk daný zejména značnou poptávkou po PlayStation 2.
  • 10. října 2001:
    Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) dnes oznamuje, že kumulativní prodej jejího populárního videoherního systému PlayStation 2 dosáhl 20-ti miliónů kusů. K dosažení této hranice dochází pouhých šest měsíců po překročení hranice 10-ti miliónů odprodaných kusů, ke kterému došlo rok po zahájení prodeje. Ve srovnání s růstem odbytu originálního přístroje PlayStation, který byl uveden na trh v prosinci 1994 a do dnešního dne jej bylo prodáno přes 85 miliónů kusů, dosáhl prodej PlayStation 2 za stejnou dobu po svém uvedení 3.4krát většího růstu. Softwarových titulů pro PlayStation 2 bylo v Japonsku uvedeno na trh už 296. Předpokládá se, že do konce března 2002 jich celkově bude víc než 570. Předpoklad pro Severní Ameriku a v Evropu je, že k 292 resp. 111 zatím dostupným titulům do konce fiskálního roku bude vypuštěno na trh dalších 82 resp. 250 titulů.
    Při příležitosti dosažení 20-ti miliónové hranice celosvětového prodeje PlayStation 2 se vydává zvláštní edice "European Automobile Color Collection". Půjde o přístroje PlayStation 2 v pěti různých barvách (bílé, červené, žluté, modré a stříbrné), všechny budou v elegantní metalové úpravě. Každá kolekce bude vyrobeno jen omezené množství kusů – celkově 2.000 ( pro Japonsko, Spojené státy i Evropu po 666 kusech).
  • 6. prosince 2001:
    Zahájení revoluce ve využití PlayStation 2 v širokopásmové oblasti je opět o krůček blíže. Telewest Broadband zahajuje zkoušku širokopásmové sítě určené pro PlayStation 2. Nejbližší zkouška má začít tento týden. Očekává se, že bude pokračovat až do nového roku. Termín zahájení komerčního využití (nejprve v omezené míře) se odhaduje na začátek prvního kvartálu.
    "The Telewest PlayStation 2 Broadband Service bude uživatelům PlayStation 2 razit cestu k připojení na rozsáhlou širokopásmovou síť", prohlásil Nainan Shah, ředitel pro rozvoj obchodu Sony Computer Entertainment Europe. "Tato služba bude hráčům her nabízet takové možnosti rychlého připojení a hraní (plug-and-play) nebo stahování demoverzí, jaké ještě nepoznali."
  • 21. prosince 2001:
    Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) tento týden demonstrovala své odhodlání podnikat rázná opatření proti výrobcům a distributorům takzvaných modifikačních čipů, pročež prosadila soudní zákaz jejich výroby u dvou firem. Soudní proces začal u Nejvyššího soudu 7. prosince a byl veden proti společnosti Channel Technology, která stojí za výrobou čipu Messiah, a Neo Technologies, distributoru čipu NEO4. Soud rozhodl ve prospěch SCEE a prodloužil své přechodné rozhodnutí proti Channel Technology. Poslední soudní rozsudek zakazuje reklamu, prodej a propagaci modifikačních čipů a požaduje, aby všechny informace o původu čipů byly předávány SCEE.
  • 9. ledna 2002:
    Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) dnes oznámila, že během dvou předvánočních měsíců prodala přes 2.79 miliónu kusů PlayStation 2 a přes 750.000 kusů konzolí PSone. Tyto hodnoty přesáhly veškerá očekávání a znamenají nejlepší sezónu prodeje PlayStation v dosavadní historii. Zákazníci SCEE v oblastech se systémem PAL (Evropa, Střední východ, Afrika a Austrálie s Oceánií) vyjádřili velkou spokojenost s produkty PlayStation tím, že týden před vánoci nakoupili přes půl miliónu videoherních konzolí PlayStation 2. Počet prodaných přístrojů PlayStation 2 představoval více než 293% hodnoty jejich prodeje ve stejném týdnu loňského roku. Znamená to, že každou vteřinu byly prodány víc než dva přístroje PlayStation 2. Celkový prodej PlayStation 2 v oblasti působnosti SCEE byl v listopadu 1.1 miliónů kusů a v prosinci 1.68 miliónu kusů. Úspěch PlayStation 2 je skutečně působivý. Původnímu přístroji PlayStation trvalo více než dvakrát tak dlouho, než dosáhl takového výsledku prodeje. Systémy PlayStation nebo PlayStation 2 dnes tak naleznete v každé páté evropské domácnosti.
  • 24. ledna 2002:
    Při včerejším zasedání Nejvyššího soudu dosáhla SCEE ve svém tažení proti používání modifikačních čipů v konzolích PlayStation přesvědčivého vítězství. Obžalovaná společnost Channel Technology utrpěla procesem značné ztráty. Předseda senátu vycházel z faktu, že ochrana proti kopírování, kterou SCEE používá na svých nosičích, má za účel zabránit kopírování her. Prohlásil, že modifikační čip je zařízení, s jehož pomocí lze obejít ochranu proti nelegálnímu kopírování. Z toho vyplývá, že používáním modifikačních čipů dochází k porušování autorských práv, a to měl obžalovaný vědět. Výsledek procesu tedy zněl, že prodej modifikačních čipů je protiprávní.
  • 25. ledna 2002:
    Sony Corporation dnes oznámila, že celosvětový prodej původních videoherních konzolí PlayStation a PSone byl v posledním čtvrtletí 1.03 miliónu kusů (v předchozím roce dosáhl prodej ve třetím čtvrtletí 3.69 miliónu kusů). Kumulativní prodej k 31. prosinci 2001 tedy činil již 89.29 miliónu kusů.
    Celosvětový prodej hardware PlayStation 2 byl v tomto čtvrtletí 5.42 miliónu kusů (ve třetím čtvrtletí předchozího roku to bylo jen 2.88 miliónu kusů). Celkový prodej od zahájení výroby k 31. prosinci 2001 činil 24.99 miliónu kusů.
    Celosvětový prodej softwaru pro původní PlayStation a PSone (titulů od Sony a dalších společností vyrábějících pod licencí Sony) byl za poslední čtvrtletí 38 miliónů kusů (ve třetím čtvrtletí předchozího roku to bylo 54 miliónů kusů). Kumulativní prodej činil k 31. prosinci 2001 840 miliónů kusů.
    Celosvětový prodej softwaru pro PlayStation 2 (titulů od Sony a dalších společností vyrábějících pod licencí Sony) byl za poslední čtvrtletí 52.7 miliónu kusů (ve třetím čtvrtletím předchozího roku to bylo jen 16.9 miliónu kusů). Kumulativní prodej k 31. prosinci 2001 činil 125.2 miliónu kusů.
  • 30. ledna 2002:
    Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) uvede v květnu 2002 pro PlayStation 2 na trh sadu Linux Kit. Sada je určena pro uživatele systému Linux v Evropě. Linux Kit obsahuje interní 40 GB Hard Disk, vysokorychlostní síťovou kartu (100 BASE-T Ethernet), dva instalační disky Linux (DVD-ROM) a Monitor Cable Adapter s audiokonektory pro přehrávání na počítačových monitorech. Jako grafický výstup se předpokládá počítačové zobrazení s velkou rozlišovací schopností (standardní výstup XGA je 1024x768 bodů). S touto sadou mohou uživatelé využívat širokou škálu počítačových aplikací určených pro operační systém Linux a vedle toho tvořit originální programy a aplikace pro PlayStation 2 (běžící pod systémem Linux).
  • 15. února 2002:
    Teprve podruhé v historii PlayStation bude vydána nová "platinová" kolekce nejlepších her. Na trh bude uvedena 1. března 2002. "Platinová" kolekce bude obsahovat některé z nejprodávanějších a nejpopulárnějších softwarových titulů pro PlayStation 2, tedy dočkáme se podobného přístupu jako v případě původní PlayStation - speciální edice vybraných her za snížené ceny! První balení bude obsahovat devět her – čtyři pochází z dílny SCEE a pět od smluvních společností. Kolekce se začne prodávat v obchodech 1. března za cenu 890,- Kč. Do této kolekce bude v následujících měsících zařazeno nejméně deset dalších titulů od jiných výrobců. V první edici budou obsaženy tyto hry:
    Gran Turismo 3, Tekken Tag Tournament, Formula 1 2001 a Dead or Alive 2 – všechny od Sony Computer Entertainment Europe; Timesplitters od firmy Eidos; Oni od firmy Take 2; Crazy Taxi od firmy Acclaim; Red Faction od firmy THQ a Starwars: Starfighter od firmy LucasArts. Aby se nějaká hra mohla dostat do platinové kolekce, musí v posledních devíti měsících dosáhnout stanovený minimální prodej v oblastech působnosti SCEE. Jde o podmínku, kterou první tituly překonaly snadno.
  • 15. února 2002:
    Vzhledem k očekávané popularitě a vysoké poptávce po hře Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (MGS2) společnosti Konami, se SCEE rozhodla zařadit tento titul jako součást prodejního balení PlayStation 2. Půjde tedy o pack, kde vedle konzole PS2 najdete právě zmíněnou plnou verzi hry MGS2. Do maloobchodního prodeje bude uvedené kombo zařazeno dva týdny po oficiálním uvedení hry na trh, k němuž dojde 8. března. Balení bude k dostání ve všech oblastech se systémem PAL v Evropě, na Středním Východě, v Africe a v Austrálií a Oceánii. Vzhledem k enormnímu zájmu o citovaný titul se počítá s výrobou asi 350.00 balení PS2+MGS2. Původního počinu Metal Gear Solid, vydaného v roce 1999, se v oblastech působnosti SCEE prodaly dva milióny kopií.
  • 4. března 2002:
    V často přehlížené, zato však velice důležité oblasti obchodu, vyhrála Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) a její designová agentura Alrec zlatou a stříbrnou medaili za vynikající design v Point of Sales products. Při nedávném předávání cen organizací European Point of Purchase Advertising Institute (POPAI) obdržela designová agentura Alrec několik významných ocenění - zlatou medaili za svoji práci na PlayStation 2 IDU v kategorii "Interaktivní displej" a bronzovou medaili za celkový Permanent Point of Sales (PPOS) range pro PlayStation 2.
  • 21. března 2002:
    PlayStation dnes oznámila, že nová hra od firmy Eidos - Lara Croft Tomb Raider: The Angel of Darkness je vyhrazena pouze pro herní konzole PlayStation 2. Hra bude oficiálně uvedena na trh dne 15. listopadu 2002.

  • Autor:




    Nejčtenější

    Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
    Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

    Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

    Cook, Serve, Delicious! 2!!
    Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

    Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

    Wolfenstein: The New Order
    Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

    Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

    Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
    Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

    Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

    Star Wars Battlefront II
    Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

    Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

    Další z rubriky

    Triss Ranuncul - Zaklínač
    KVÍZ: Poznáte herní krásky a hrdinky jen podle obrázků?

    Jsou schopné, chytré, krásné či slavné, často i všechno dohromady. A všechny je spojuje výskyt v počítačových hrách. Poznáte herní hrdinky jen podle obrázku?...  celý článek

    Phantasmagoria (PC)
    Hrajete někdy retro? Co jste si pustili naposledy?

    Vracíte se ještě ke starým hrám, nebo se naplno věnujete hraní současné produkce?  celý článek

    For Games 2017
    Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

    Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.