Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hitman 2: Silent Assassin - první dojmy

  12:00aktualizováno  2. května 2:43
Čímpak jste chtěli být v mládí? Pilotem, popelářem, novinářem, nebo snad... nájemným vrahem?! Silně pochybuji, že se někomu tato představa splnila, pokud však ve vás stále hlodá touha vyzkoušet si, jaké je to být chladnokrevným nástrojem na odstraňování nepohodlných osob, Hitman 2: Silent Assassin je hra přesně pro vás.

Hitman 2: Silent AssassinRozporuplné, kontroverzní hry – prakticky nevyčerpatelné téma, kterým se můžeme zabývat pořád dokola. Ať už jde ve výsledku o paskvil (z nedávné minulosti např. Hooligans: Storm over Europe) nebo naopak o výtečně hratelný a zábavný titul (třebas Carmageddon), bez výjimky k sobě hra připoutá velkou pozornost a má zadarmo reklamu. Rok a půl starý titul Hitman: Codename 47 šel skutečně do extrému, když, jak v recenzi Ondra Drebota trefně poznamenal, vám předložil doslova simulátor vraha. Část obecenstva se s hrou ani neobtěžovala a rovnou jí odsoudila, početnější zbytek jí však vnímal jako nadprůměrnou záležitost s perfektní grafikou. Pravda je taková, že sice šlo po technické stránce o bezchybný titul, jenž např. jako jeden z prvních místo klasických animací úmrtí přinesl kompletní fyzikální model postav, který adekvátně reagoval na to, co se s nimi právě dělo, ale měl jednu obrovskou chybu – úkoly šlo vyřešit vždy pouze jednou cestou, víc možností vám autoři nedali. Když k tomu připočteme nemožnost ukládat hru v průběhu mise, máme tu solidní záležitost pro masochisty.

My si však povíme o pokračování - Hitman 2: Silent Assassin. Tvůrci slibovali mimo vylepšené grafiky také např. ukládání během mise, více možností postupu atp. Ale pěkně od začátku. Pokud patříte mezi šťastlivce, kterým se povedlo prvního Hitmana dohrát, víte, že konec byl zatraceně otevřený. Hitman 2: Silent Assassin Intro vás uvede do situace, kdy "Číslo 47" pokojně obdělává zahradu v Sicilském klášteře. Pak zcela plynule nastupuje tutorial, který absolvujete v klášterní zahradě. Poté se odeberete ke knězi na rozhřešení - ten zůstává i po zjištění, že si ubytoval chladnokrevného vraha, vcelku klidný. Problém nastává v okamžiku, kdy je unesen sicilskou (jak jinak) mafií, která za propuštění požaduje půl miliónu dolarů. Jak je ale získat? Nedá se nic dělat, "Číslo 47" se musí vrátit zpět do práce... Úvod je skutečně provedený na jedničku.

Před nástupem do mise se pochopitelně musíte adekvátně vyzbrojit. Tvůrci neponechali nic náhodě a Hitman 2: Silent Assassin nabízí pěkný arzenál známých jmen, např. Colt M4A1, Dragunov, brokovnice Spas, Beretta, Desert Eagle atd. Všechny jsou vymodelované zatraceně dobře a i střelba vypadá docela věrohodně, i když by se ještě hodilo si trošku pohrát se zpětným rázem, který mi třeba u M4A1 přijde na tak masivní zbraň dost malý. Co mě trošku rozesmálo, byla účinnost sniperovky Blazer – v dostupné verzi se jedná o takovou příruční bazuku, zasažený nepřítel odletí desítky metrů daleko a přiznám se, že jsem v jednom z levelů zkoušel "hod tělem do dálky pomocí Blazeru" a dosahoval jsem skutečně impresivních výsledků. :o) Nepochybuji ale, že ve finální verzi to bude trošku jinak. Když jste vybaveni podle svého gusta, následuje skok do mise a krátký briefing přímo od oné tajemnéHitman 2: Silent Assassin Diany z prvního dílu. Ano, Diana umí i mluvit (o čemž nás dříve moc nepřesvědčila) a dokazuje to na začátku většiny misí. Souvisí s tím jedna zajímavost, totiž oslovování hlavního hrdiny, který je nazýván prostě 'forty seven', tedy svým krycím jménem.

Mise jsou zatím hotové zhruba z poloviny. Z toho, co jsem však zatím měl možnost okusit, musím říct, že autoři skutečně ve svých slibech moc nepřeháněli. Na co jistě čekáte nejvíc – dá se skutečně ukládat v průběhu mise? Ano, v menu tato položka je, i když v testované verzi ještě nebyla aktivní. Pochybuji ale, že by si z nás tvůrci chtěli neaktivní položkou vystřelit i ve finále. :o) Mise mají většinou společného jmenovatele, totiž zavraždění nějaké významné negativní osobnosti. V tomto ohledu mě napadá důležitá připomínka, IO Interactive zjevně vzali na vědomí, že hrát za čistě negativní postavu by nebylo pro masový trh to pravé ořechové, a tak na seznamu vašich cílů figurují terorista, zbraňový dealer a podobně. Úkoly však rozhodně nejsou jednotvárné, skutečně totiž můžete použít více možností řešení, nejste vázáni jednou připravenou cestičkou. Nepřátelé zatím na vás mají nastavenou automatickou agresivní reakci, takže mise musíte procházet "rambo stylem", ve finále si však užijete především tichého zabíjení, pokud možno beze svědků. I v nynější fázi mě však příjemně překvapila AI, která je schopná velmi dobře odhadnout situaci a podle toho zvolit frontální útok či spíše opatrný ústup, šikovně využívá terénu ke krytí a vůbec působí o něco méně hloupě než v jiných hrách. Hitman 2: Silent AssassinKromě hlavního úkolu, tedy vraždy, vždy musíte k dokončení mise splnit některé sekundární úkoly, jako např. získat tajné dokumenty, ukrást sošku nebo nezabít nikoho krom své oběti. Potěšily mě i různé malé vychytávky, kupříkladu na počítači v jedné z misí je na monitoru obrázek z menu prvního Hitmana.

Po technické stránce titul podle očekávání nezklamal, ba naopak, jedná se o silný nadprůměr. Jednotlivé úrovně jsou profesionálně architektonicky řešené a úroveň v Moskvě vás skutečně svojí reálností usadí do židle. Modely zbraní a zvláště postav jsou opět dovedené k dokonalosti, fyzikální model zůstal na svém místě, i když do finále bude ještě potřebovat doladit, ostatně hodnotit grafiku zatím není úplně na místě, protože se jistě do vydání ještě o nějaký ten stupínek zlepší. Co se však zlepšovat ani nemusí, jsou zvuky a hudba. Jak je v poslední době dobrým mravem, zvuky znějí velmi věrně, především hudba je však povedená, atmosférické klasické melodie dávají akci ten správný nádech.

I když do vydání, které je plánováno na září tohoto roku, zbývá ještě nějaký ten pátek, odvážím se tvrdit, že Hitman 2: Silent Assassin svého předchůdce zcela spolehlivě překoná. Pokud se již nemůžete dočkat, podívejte se na screenshoty nebo trailer. Doufám, že se spolu za pár měsíců shledáme i u recenze.

Autor:


Témata: hooligans, simulátor


Nejčtenější

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

South Park: Fractured but Whole
Pšoukání se časem omrzí i v South Parku. Recenze Fractured but Whole

Populární seriál Městečko South Park se vrací v ambiciózním herním zpracování a ani tentokrát své předloze ostudu nedělá. Kromě třaskavé nálože záchodového...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.