Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hitman 2: Silent Assassin - první dojmy

  12:00
Čímpak jste chtěli být v mládí? Pilotem, popelářem, novinářem, nebo snad... nájemným vrahem?! Silně pochybuji, že se někomu tato představa splnila, pokud však ve vás stále hlodá touha vyzkoušet si, jaké je to být chladnokrevným nástrojem na odstraňování nepohodlných osob, Hitman 2: Silent Assassin je hra přesně pro vás.

Hitman 2: Silent AssassinRozporuplné, kontroverzní hry – prakticky nevyčerpatelné téma, kterým se můžeme zabývat pořád dokola. Ať už jde ve výsledku o paskvil (z nedávné minulosti např. Hooligans: Storm over Europe) nebo naopak o výtečně hratelný a zábavný titul (třebas Carmageddon), bez výjimky k sobě hra připoutá velkou pozornost a má zadarmo reklamu. Rok a půl starý titul Hitman: Codename 47 šel skutečně do extrému, když, jak v recenzi Ondra Drebota trefně poznamenal, vám předložil doslova simulátor vraha. Část obecenstva se s hrou ani neobtěžovala a rovnou jí odsoudila, početnější zbytek jí však vnímal jako nadprůměrnou záležitost s perfektní grafikou. Pravda je taková, že sice šlo po technické stránce o bezchybný titul, jenž např. jako jeden z prvních místo klasických animací úmrtí přinesl kompletní fyzikální model postav, který adekvátně reagoval na to, co se s nimi právě dělo, ale měl jednu obrovskou chybu – úkoly šlo vyřešit vždy pouze jednou cestou, víc možností vám autoři nedali. Když k tomu připočteme nemožnost ukládat hru v průběhu mise, máme tu solidní záležitost pro masochisty.

My si však povíme o pokračování - Hitman 2: Silent Assassin. Tvůrci slibovali mimo vylepšené grafiky také např. ukládání během mise, více možností postupu atp. Ale pěkně od začátku. Pokud patříte mezi šťastlivce, kterým se povedlo prvního Hitmana dohrát, víte, že konec byl zatraceně otevřený. Hitman 2: Silent Assassin Intro vás uvede do situace, kdy "Číslo 47" pokojně obdělává zahradu v Sicilském klášteře. Pak zcela plynule nastupuje tutorial, který absolvujete v klášterní zahradě. Poté se odeberete ke knězi na rozhřešení - ten zůstává i po zjištění, že si ubytoval chladnokrevného vraha, vcelku klidný. Problém nastává v okamžiku, kdy je unesen sicilskou (jak jinak) mafií, která za propuštění požaduje půl miliónu dolarů. Jak je ale získat? Nedá se nic dělat, "Číslo 47" se musí vrátit zpět do práce... Úvod je skutečně provedený na jedničku.

Před nástupem do mise se pochopitelně musíte adekvátně vyzbrojit. Tvůrci neponechali nic náhodě a Hitman 2: Silent Assassin nabízí pěkný arzenál známých jmen, např. Colt M4A1, Dragunov, brokovnice Spas, Beretta, Desert Eagle atd. Všechny jsou vymodelované zatraceně dobře a i střelba vypadá docela věrohodně, i když by se ještě hodilo si trošku pohrát se zpětným rázem, který mi třeba u M4A1 přijde na tak masivní zbraň dost malý. Co mě trošku rozesmálo, byla účinnost sniperovky Blazer – v dostupné verzi se jedná o takovou příruční bazuku, zasažený nepřítel odletí desítky metrů daleko a přiznám se, že jsem v jednom z levelů zkoušel "hod tělem do dálky pomocí Blazeru" a dosahoval jsem skutečně impresivních výsledků. :o) Nepochybuji ale, že ve finální verzi to bude trošku jinak. Když jste vybaveni podle svého gusta, následuje skok do mise a krátký briefing přímo od oné tajemnéHitman 2: Silent Assassin Diany z prvního dílu. Ano, Diana umí i mluvit (o čemž nás dříve moc nepřesvědčila) a dokazuje to na začátku většiny misí. Souvisí s tím jedna zajímavost, totiž oslovování hlavního hrdiny, který je nazýván prostě 'forty seven', tedy svým krycím jménem.

Mise jsou zatím hotové zhruba z poloviny. Z toho, co jsem však zatím měl možnost okusit, musím říct, že autoři skutečně ve svých slibech moc nepřeháněli. Na co jistě čekáte nejvíc – dá se skutečně ukládat v průběhu mise? Ano, v menu tato položka je, i když v testované verzi ještě nebyla aktivní. Pochybuji ale, že by si z nás tvůrci chtěli neaktivní položkou vystřelit i ve finále. :o) Mise mají většinou společného jmenovatele, totiž zavraždění nějaké významné negativní osobnosti. V tomto ohledu mě napadá důležitá připomínka, IO Interactive zjevně vzali na vědomí, že hrát za čistě negativní postavu by nebylo pro masový trh to pravé ořechové, a tak na seznamu vašich cílů figurují terorista, zbraňový dealer a podobně. Úkoly však rozhodně nejsou jednotvárné, skutečně totiž můžete použít více možností řešení, nejste vázáni jednou připravenou cestičkou. Nepřátelé zatím na vás mají nastavenou automatickou agresivní reakci, takže mise musíte procházet "rambo stylem", ve finále si však užijete především tichého zabíjení, pokud možno beze svědků. I v nynější fázi mě však příjemně překvapila AI, která je schopná velmi dobře odhadnout situaci a podle toho zvolit frontální útok či spíše opatrný ústup, šikovně využívá terénu ke krytí a vůbec působí o něco méně hloupě než v jiných hrách. Hitman 2: Silent AssassinKromě hlavního úkolu, tedy vraždy, vždy musíte k dokončení mise splnit některé sekundární úkoly, jako např. získat tajné dokumenty, ukrást sošku nebo nezabít nikoho krom své oběti. Potěšily mě i různé malé vychytávky, kupříkladu na počítači v jedné z misí je na monitoru obrázek z menu prvního Hitmana.

Po technické stránce titul podle očekávání nezklamal, ba naopak, jedná se o silný nadprůměr. Jednotlivé úrovně jsou profesionálně architektonicky řešené a úroveň v Moskvě vás skutečně svojí reálností usadí do židle. Modely zbraní a zvláště postav jsou opět dovedené k dokonalosti, fyzikální model zůstal na svém místě, i když do finále bude ještě potřebovat doladit, ostatně hodnotit grafiku zatím není úplně na místě, protože se jistě do vydání ještě o nějaký ten stupínek zlepší. Co se však zlepšovat ani nemusí, jsou zvuky a hudba. Jak je v poslední době dobrým mravem, zvuky znějí velmi věrně, především hudba je však povedená, atmosférické klasické melodie dávají akci ten správný nádech.

I když do vydání, které je plánováno na září tohoto roku, zbývá ještě nějaký ten pátek, odvážím se tvrdit, že Hitman 2: Silent Assassin svého předchůdce zcela spolehlivě překoná. Pokud se již nemůžete dočkat, podívejte se na screenshoty nebo trailer. Doufám, že se spolu za pár měsíců shledáme i u recenze.

Autor:
Témata: hooligans, simulátor
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...