Hitman Absolution

Hitman Absolution bude temným návratem holohlavého zabijáka

  • 16
Série Hitman ještě zdaleka není odepsaná. V Absolution se dočká zcela nového kabátku a modernizovaných mechanismů. A zdá se, že by to mohlo fungovat.

Je tomu už jedenáct let, co se holohlavý zabiják vyšlechtěný v laboratoři k nejlepším dispozicím s milým jménem Agent 47 vydal na svou první misi pod hráčským vedením.

Od té doby se jeho příběh trochu zkomplikoval. Vynalézavě vraždící mašina je sice stále vraždící mašinou, ale nikoliv už pod vedením svých tvůrců, po jejichž motivech se Hitman začal pídit. I proto byla jeho poslední dobrodružství poněkud nepřehledná. Pátý díl by měl sérii vrátit do jasnějších kolejí.

Na veletrhu E3 tvůrci při prezentacích v různých kontextech skloňovali zejména tři ústřední motivy: volnost rozhodování, filmový dojem a autentické chování nepřátel.

Hitman Absolution

Zbrusu nový systém umělé inteligence se má postarat o to, aby se nepřátelé i postavy neúčastnící se přímého dění chovali v závislosti na krocích hráče, ale i možnostech, které jim dává okolní prostředí. To má vést k mnohem uvěřitelnějšímu zážitku z hraní, který navíc bude podpořen novým grafickým enginem Glacier 2, jenž se na E3 ukázal ve skvělém světle.

Agent 47 byl každopádně znovu zrazen těmi, kterým věřil. Pronásleduje ho policie a on je naopak na stopě temnému spiknutí. Ale v Hitmanovi šlo přeci jen vždy o rafinovanou akci, nikoliv o dlouhé povídání.

Autoři demonstrovali pasáž, ve které se Hitman postupně vypořádává s policejními hlídkami. Je evidentní, že ani tentokrát nepůjde o lítou akci. Přestože je na hře ve všech směrech patrné zjednodušování, hráči zde s brutální silou neuspějí.

Hitman Absolution

Naopak musí sledovat měřič toho, nakolik jsou nápadní a podle toho se snažit likvidovat nepřátele v místech, kde jim nehrozí nebezpečí od dalších policistů. Hitman se nově dokáže také po stisku tlačítka automaticky krýt. Způsobů, jak zneškodnit pokud možno nic netušícího protivníka je opět velké množství a odvíjí se od nejrůznějších předmětů ve výbavě holohlavého zabijáka.

Naprostou novinkou, která trochu připomíná podobný prvek v Tomb Raiderovi, je takzvaný "Instinct". Ten plní hned několik funkcí. Jednak se hráči s jeho aktivací lépe vtělí do hlavního hrdiny a pochopí, jak prožívá danou situaci. To by jim mělo usnadni rozhodování.

Hitman Absolution

Pak je tu ještě druhá rovina pro méně zkušené hráče, kterým instinkt poradí, jaká akce by byla v dalším kroku příhodná. Jde svého druhu o možnost přeskočit frustrující pasáže, kterých bylo v Hitmanovi vždy mnoho a zřejmě se objeví i v Absolution.

Bude ale jen na hráči, zda se chce nervovat a vymýšlet vlastní postup nebo si nechá poradit. Instinkt má být každopádně regulovatelný a hráči si ho budou moci nastavit tak, jak jim bude vyhovovat.

Hitman Absolution sice stále nepředstavuje otevřený svět, přesto jsou ale jeho úrovně na první pohled svobodnější. To souvisí s deklarovanou snahou dát hráčům maximum možností. Právě nápadité a v netradičních lokacích se odehrávající mise a jejich řešení budou opět tvořit vrchol hry. Důvtipným hráčům tvůrci slibují, že si přijdou na své.

Hitman Absolution

Zdá se, že by Hitman Absolution mohl být vzkříšením v poslední době poněkud upadající série. Holohlavý zabiják má jednoznačně co nabídnout i v moderním věku, jen je třeba jeho dobrodružství náležitě přizpůsobit. A zjevně to autoři činí.