Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hitman: Absolution vyšle znovu do akce holohlavého zabijáka

aktualizováno 
Pátý díl oblíbené série by měl obnovit již trochu zašlou aureolu chladnokrevného zabijáka. A zdá se, že má opravdu dobře našlápnuto.

Je vysoký, má široká ramena a hlavu vždy přísně vyholenou. A zásadně nosí značkový oblek střižený na míru. Profesionální zabiják s kódovým označením 47 patří jednoznačně k nejvýraznějším postavám herního světa. Pod vedením hráčů zabíjí už dvanáct let. Absolution bude jeho pátým dostaveníčkem na počítačích a konzolích a série by s ním měla do plachet chytit svěží vítr.

Autoři slibují v první řadě osobnější příběh, než na jaký jsme byli od série Hitman dosud zvyklí. Ten by měl chladnokrevně vraždícího i jednajícího zabijáka hráčům více přiblížit. Snad i do té míry, aby se s ním mohli identifikovat. Ostatně, vraždy mají také určitý morální podtext a rozhodně nejde o zabíjení nevinných lidí. Kdo ví, možná se konečně dočkáme explicitního prožívání Hitmanových pocitů.

Hitman Absolution

O příběhu zatím mnoho známo není. Hlavním padouchem bude Blake Dexter s typickým kovbojským kloboukem. Děj má být také provázaný s osobou Diany Burnwood, která je nejbližší kontaktní osobou a zadavatelkou úkolů Hitmana. Pravděpodobně svou roli opět sehraje klonová minulost zabijáka.

Herní princip Hitman: Absolution zůstává na první pohled zachován. Hráči opět obdrží úkoly na nejrůznějších místech celého světa. Obvykle jde přitom o zabití určité osoby. Již v předchozích dílech si hráči mohli vybrat cestu a způsob, jakou se k cíli doberou. Pokračování pak chce tuto variabilitu ještě rozšířit, a to radikálně.

Hitman Absolution

Dvě nejvýraznější možnosti spočívají pochopitelně v plížení a akčním "Rambo stylu". Autoři to prezentují na úrovni odehrávající se v dětském domově. Zde Blake Dexter a jeho muži hledají jisté dítě, které je evidentně příběhově důležité. Úkolem Hitmana je probít se mnichy vedeným sirotčincem a zmocnit se dítěte dříve než nepřítel.

Dexterovi muži dávají jasně na vědomí, že jsou to padouši jak se patří. Sirotčincem procházejí brutálně a jeptišky neváhají vraždit. Hitman tedy nemusí mít žádné výčitky svědomí a z počáteční pozice ve výtahové šachtě se může dát do práce.

Přechod přes první hlídku dává jasně na srozuměnou, jaký přístup volí Hitman jako první. Dvojice nepřátel prochází chodbou a hlasitě se spolu baví. Hitman se skrývá za různými překážkami a nakonec se mu daří přes hlídku projít. V tomto "profesionálním" způsobu hraní jde totiž o to, zabíjet jen v případě nouze.

Hitman Absolution

Další nepřátele proto zabiják odláká pohozeným rádiem a postupuje blíže k cíli. Interakce s předměty funguje podobně jako v minulých dílech: jakmile se ocitnete v blízkosti nějaké věci, objeví se menu s možnostmi, co je možné s věcí dělat. Je to sice staromódní, ale přehledné a funkční.

Konfrontaci je ale velmi obtížné se vyhnout. Některé hlídky se obejít nedají, a tak je třeba je alespoň uspat. K tomu má Hitman připravené speciální hmaty a použít může i řadu kolem se povalujících předmětů, například injekční stříkačku.

Omráčené či mrtvé nepřátele je dobré odklidit ze zraků jejich kolegů. K tomu slouží třeba skříně či odpadové šachty. A když je zapotřebí, může se do nich schovat sám zabiják.

Hitman Absolution

Fandové série se mohou těšit i na další typickou Hitmanovu vlastnost, kterou je záliba v převlékání se za nepřátele. Převlek funguje tehdy, když Hitman při změně outfitu není spatřen a když se nechová příliš nápadně.

Fotogalerie

Pomůže také Hitmanův šestý smysl. Profesionálními akcemi jako je plížení se, odklízení mrtvol či neslyšné odpravování nepřátel se zabijákovi plní speciální lišta. Jakmile je plná, může Hitman aktivovat rentgenový pohled, jenž mu umožňuje vidět skrz zdi nebo pozorovat cesty nepřátelských patrol.

Schopnost se hodí, protože padouši by měli být opravdu chytří: budou se domlouvat, postupovat systematicky a reagovat na aktuální situace.

Autoři ale slibují, že Hitman: Absolution bude zábavný i v případě hraní akčním stylem, což v minulých dílech neplatilo. Zde nemá smysl popisovat krok za krokem, ale vězte, že Hitman našel velkou oblibu ve zbraních na blízko jako je třeba požární sekyra. Výslednou brutalitu si jistě dovedete představit.

Hitman Absolution

Určitou slabinou předchozích dílů Hitmana bylo technické zpracování, které obvykle zaostávalo za aktuální konkurencí. Tentokrát by to neměl být ten případ. Hráči se mohou těšit na skvělou grafiku a ještě lepší vizuální styl.

Autor:




Nejčtenější

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.