Hitman Absolution

Hitman Absolution

Hitman: Absolution vyšle znovu do akce holohlavého zabijáka

  • 18
Pátý díl oblíbené série by měl obnovit již trochu zašlou aureolu chladnokrevného zabijáka. A zdá se, že má opravdu dobře našlápnuto.

Je vysoký, má široká ramena a hlavu vždy přísně vyholenou. A zásadně nosí značkový oblek střižený na míru. Profesionální zabiják s kódovým označením 47 patří jednoznačně k nejvýraznějším postavám herního světa. Pod vedením hráčů zabíjí už dvanáct let. Absolution bude jeho pátým dostaveníčkem na počítačích a konzolích a série by s ním měla do plachet chytit svěží vítr.

Autoři slibují v první řadě osobnější příběh, než na jaký jsme byli od série Hitman dosud zvyklí. Ten by měl chladnokrevně vraždícího i jednajícího zabijáka hráčům více přiblížit. Snad i do té míry, aby se s ním mohli identifikovat. Ostatně, vraždy mají také určitý morální podtext a rozhodně nejde o zabíjení nevinných lidí. Kdo ví, možná se konečně dočkáme explicitního prožívání Hitmanových pocitů.

Hitman Absolution

O příběhu zatím mnoho známo není. Hlavním padouchem bude Blake Dexter s typickým kovbojským kloboukem. Děj má být také provázaný s osobou Diany Burnwood, která je nejbližší kontaktní osobou a zadavatelkou úkolů Hitmana. Pravděpodobně svou roli opět sehraje klonová minulost zabijáka.

Herní princip Hitman: Absolution zůstává na první pohled zachován. Hráči opět obdrží úkoly na nejrůznějších místech celého světa. Obvykle jde přitom o zabití určité osoby. Již v předchozích dílech si hráči mohli vybrat cestu a způsob, jakou se k cíli doberou. Pokračování pak chce tuto variabilitu ještě rozšířit, a to radikálně.

Hitman Absolution

Dvě nejvýraznější možnosti spočívají pochopitelně v plížení a akčním "Rambo stylu". Autoři to prezentují na úrovni odehrávající se v dětském domově. Zde Blake Dexter a jeho muži hledají jisté dítě, které je evidentně příběhově důležité. Úkolem Hitmana je probít se mnichy vedeným sirotčincem a zmocnit se dítěte dříve než nepřítel.

Dexterovi muži dávají jasně na vědomí, že jsou to padouši jak se patří. Sirotčincem procházejí brutálně a jeptišky neváhají vraždit. Hitman tedy nemusí mít žádné výčitky svědomí a z počáteční pozice ve výtahové šachtě se může dát do práce.

Přechod přes první hlídku dává jasně na srozuměnou, jaký přístup volí Hitman jako první. Dvojice nepřátel prochází chodbou a hlasitě se spolu baví. Hitman se skrývá za různými překážkami a nakonec se mu daří přes hlídku projít. V tomto "profesionálním" způsobu hraní jde totiž o to, zabíjet jen v případě nouze.

Hitman Absolution

Další nepřátele proto zabiják odláká pohozeným rádiem a postupuje blíže k cíli. Interakce s předměty funguje podobně jako v minulých dílech: jakmile se ocitnete v blízkosti nějaké věci, objeví se menu s možnostmi, co je možné s věcí dělat. Je to sice staromódní, ale přehledné a funkční.

Konfrontaci je ale velmi obtížné se vyhnout. Některé hlídky se obejít nedají, a tak je třeba je alespoň uspat. K tomu má Hitman připravené speciální hmaty a použít může i řadu kolem se povalujících předmětů, například injekční stříkačku.

Omráčené či mrtvé nepřátele je dobré odklidit ze zraků jejich kolegů. K tomu slouží třeba skříně či odpadové šachty. A když je zapotřebí, může se do nich schovat sám zabiják.

Hitman Absolution

Fandové série se mohou těšit i na další typickou Hitmanovu vlastnost, kterou je záliba v převlékání se za nepřátele. Převlek funguje tehdy, když Hitman při změně outfitu není spatřen a když se nechová příliš nápadně.

Pomůže také Hitmanův šestý smysl. Profesionálními akcemi jako je plížení se, odklízení mrtvol či neslyšné odpravování nepřátel se zabijákovi plní speciální lišta. Jakmile je plná, může Hitman aktivovat rentgenový pohled, jenž mu umožňuje vidět skrz zdi nebo pozorovat cesty nepřátelských patrol.

Schopnost se hodí, protože padouši by měli být opravdu chytří: budou se domlouvat, postupovat systematicky a reagovat na aktuální situace.

Autoři ale slibují, že Hitman: Absolution bude zábavný i v případě hraní akčním stylem, což v minulých dílech neplatilo. Zde nemá smysl popisovat krok za krokem, ale vězte, že Hitman našel velkou oblibu ve zbraních na blízko jako je třeba požární sekyra. Výslednou brutalitu si jistě dovedete představit.

Hitman Absolution

Určitou slabinou předchozích dílů Hitmana bylo technické zpracování, které obvykle zaostávalo za aktuální konkurencí. Tentokrát by to neměl být ten případ. Hráči se mohou těšit na skvělou grafiku a ještě lepší vizuální styl.