Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Homeplanet - vesmírný epos z Ruska

  12:00
Ač se to může vzhledem k úspěchu her jako Elite, Privateer, Wing Commander či X-Wing vs. TIE-Fighter zdát zvláštní, v současné době je v přípravě minumum vesmírných simulátorů. Homeplanet je nadějným světýlkem v dáli...

HOMEPLANET
Výrobce: Revolt Games
Vydavatel: Russobit-M
Datum vydání: konec 2002
homepage
Homeplanet

Je poněkud zarážející, že se v současné době připravuje jen minimální množství vesmírných simulátorů v tradici starých dobrých X-Wingů a Wing Commanderů. Jednou z nejlépe vypadajících a nejnetrpělivěji očekávaných je právě původem ruská hra Homeplanet, o které jsme si popovídali se zakladatelem týmu Revolt Games, Alexejem Medvěděvem.

"Už dříve jsem se podílel na některých hrách, dělal jsem například v týmu Hired Team: Trial. Po dokončení této hry jsme spolu se Sergejem Mironovem založili studio Revolt Games. V průběhu vývoje dochází k tomu, že se ze mě stává muž mnoha tváří. Především jsem manažer hry, ale také jsem napsal její scénář. Občas se zapojuji do skriptování misí, testování a ověřování kvality. A ano, občas také odpovídám na otázky, jako třeba zrovna teď… :o)"

Nezajímali jsme se ale jen o osobu šéfa studia – co ostatní vývojáři, kteří se na Homeplanet podílí? "Rád bych především řekl, že náš tým je skvělý jako kolektiv, což je podle mě základ úspěchu. Protože pracujeme na dvou hrách, počet lidí se průběžně mění, takže na Homeplanet pracuje od 5 do 20 lidí. Homeplanet Z nich bych vyzvedl práci Olega Petrova (hlavní programátor), Michaela Zubika (hlavní grafik), který navrhl interface a všechny modely lodí, a Andreje Kokareva, který udělal většinu textur."

Má to nějaké výhody a nevýhody, když se na hře pracuje v Rusku namísto USA či zemí Evropské unie? "Musím se smát všem, kteří si myslí, oč je život – potažmo vývoj her – v Rusku jiný než v západní Evropě či USA. Liší se možná tak jen úroveň platů a pochopitelně nějaké ty národní zvyky (ne, nemluvím o medvědech a vodce…)."

Název Homeplanet by (ne)jednomu hráči připomněl vynikající vesmírnou RTS Homeworld. Této asociaci se Alexej srdnatě brání: "Homeplanet je především akční hra, kde plníte po sobě jdoucí mise ve vesmíru. Nejedná se o volný simulátor jako Elite, ale spíše akční podobně jako Conflict: Freespace, i když mise jsou seřazeny nelineárně."

Vesmírné lodě v Homeplanet: Troiden Attacker

Jméno: Draizer
Historie: Výroba bitevních lodí začala o rok dříve, než byl klan Trodienů vyhnán z planety Clouto. Letecké testy proběhly při útěku. První prototypy měly zabudovaný komunikační systém pro Neuro čipy, ale po nehodě byly vymontovány. Pro nedostatek času byla tato bitevní loď přijata, ale některé problémy s kontrolními a zbraňovými systémy přetrvaly.
Popis: Nejlepší bitevní loď ve hře. Má perfektní létající schopnosti a silnou výzbroj. Může být použita jak pro zničení obrovského množství malých jednotek nepřítele, tak i pro eliminaci velkých cílů.
Charakteristiky: Rychlost: vysoká, Ovladatelnost: průměrná, Obrana: excelentní, Výzbroj: tři sloty na zbraně, šest raket.
Rozměry: Délka: 40m.

Homeplanet Oproti westwoodovské onlinovce Earth & Beyond se Homeplanet zaměřuje především na singleplayer, a tak není divu, že v ní hraje velkou roli příběh. Detailní popis bohatého vesmíru hry naleznete na oficiální homepage, to nejdůležitější vám shrne Alexej v následujících větách: "Homeplanet se odehrává v budoucnosti, kdy lidstvo ovládlo blízké hvězdné systémy v galaxii a většina obydlených systémů byla sjednocena pod vlajkou Konfederace. Na jedné z mála nezávislých planet, která se nazývá Clouto, vynalezli technologii, pomocí níž může člověk svým vědomím telepaticky komunikovat s jiným. Problém je jen, že značně omezují svobodu majitele, takže se používají především v armádě. Kmen Troidenů, jak se obyvatelé Clouta nazývají, na prodeji takovýchto čipů bohatl, ale postihlo jej neštěstí. Ve válečném konfliktu přišli Troidenové o svou rodnou planetu a byli nuceni utéci ve svých lodích do pustého vesmíru. Příběh Homeplanet vypráví o to, jak Troidenové hledají nový domov…"

Na otázku, zda chtějí udělat Homeplanet spíše v realistickém, či raději v akčnějším stylu, odpovídá Alexej jasně: "Homeplanet je v první řadě realistický simulátor. Ve hře fungují Newtonovy fyzikální zákony a systém soubojů je značně komplexní." Dokud se nenaučíte dokonale ovládat svou loď, budete se motat jako těžcí alkoholici a počítačoví protivníci si na vás pokaždé smlsnou.

Homeplanet A propos – lodě. Celkem Alexej slibuje 60 různých modelů, což už je slušné číslo, horší však je, že jen do sedmi z nich budeme moci usednout a chytit knipl pevně do rukou. Konkrétní příklady naleznete v tabulkách okolo článku, takže popis jednotlivých plavidel vynecháme a spokojíme se s konstatováním, že variabilita i atraktivita budou na 99.9% procenta na dostatečné úrovni. Ještě než ale kapitolu lodí úplně opustíme, necháme Alexeje, aby nám prozradil jedno strašlivé tajemství… "Tak tady asi budu muset prozradit strašlivé tajemství… vetšina z nás má totiž nejraději lodě nepřátelské Konfederace! Mou nejoblíbenější je asi konfederační Bradok, ale v něm hráč nebude moci létat. Z těch, které mu přístupné budou, bych si vybral asi Draizer, je to ta nejlepší loď ve hře."

Vesmírné lodě v Homeplanet: Confederation Bomber

Jméno: Grand
Historie: Tento bombardér byl výsledkem projektu "Uzavřený vesmír". Ten byl zaměřen na vývoj zbraní nové generace. Přestože Konfederace neměla v té době žádné nepřátele, ředitelství EC souhlasilo s financováním takového projektu. Všechny informace o něm jsou tajné, ale lidé říkají, že většina peněz byla utracena za jiným účelem a nová zbraň byla jenom lstí.
Popis: Konfederační bombardér je nejsilnější ze všech bombardérů ve hře. Ačkoli je skvěle vyzbrojený a vybavený obrannými systémy, disponuje také velkou rychlostí.
Charakteristiky: Rychlost: průměrná, Ovladatelnost: nízká, Obrana: excelentní.
Rozměry: Délka: 50m.

Homeplanet Už jsme řekli, že přestože je Homeplanet určena především pro osamoceného hráče a klade důraz na příběh, mise budou řazeny nelineárně, což přinese možnost několikerého zahrání. Jaké konkrétní úkoly nás v jednotlivých misích čekají? "Přestože základním prvkem – jako ve všech hrách tohoto žánru – je boj, hra se neomezuje pouze na něj. V jednotlivých misích se mohou cíle dost podstatně lišit. Někdy je potřeba na někoho zaútočit, jindy někoho či něco chránit, někoho chytit nebo naopak před někým utéci. Obecně se snažíme udělat hru co nejrozmanitější." Po upřesnění jsme se ještě dozvěděli, že celkový počet misí by měl být okolo 80, ovšem je jasné, že v jedné hře se všechny nevyužijí. "Vzhledem k tomu, že ještě nezačal betatesting, nemůžeme vám říct, jak dlouho dohrání hry zabere, ale řádově by to měly být desítky hodin."

Nyní se přesuňme k trochu jiné části hry. Zajímalo nás, jaká technologie uvádí skvěle vypadající lodě v Homeplanet do pohybu. "Používáme engine vlastní výroby. Snažíme se všechno co nejvíce optimalizovat, ale vlastníci rychlých počítačů a dobrých grafických karet se nemusí strachovat, že by hra na jejích strojích vypadala špatně, protože podporuje všechny moderní vymoženosti jako bump-mapping, motion blur nebo ATI TrueForm." Jaké budou tedy výsledné hardwarové nároky? Homeplanet "Minimum by mělo být asi P-2 266 MHz, 64 MB RAM a OpenGL grafická karta, doporučená konfigurace je P3-900 MHz, 256 MB RAM, karta GeForce 3 a A3D či EAX zvuková karta."

Často se setkáváme s názorem, že na grafice a ozvučení v podstatě nezáleží, že důležitá je jen hratelnost. Alexej to popírá: "Myslím, že grafika, zvuk, scénář a hratelnost jsou pro dobrou hru stejně důležité. Když je všechno ostatní dobré a jeden z aspektů není dokonalý, přímo to bije do očí." Další veledůležitou věcí je bezesporu ovládání. "Máte pravdu, že ovládání je velmi důležité, obzvlášť ve hrách tohoto typu. Mělo by být zároveň informativní a jednoduché na zvládnutí. Interface se věnujeme obzvlášť pečlivě a neustále zkoušíme a testujeme různé možnosti."

Vesmírné lodě v Homeplanet: Confederation large battle-cruiser

Jméno: Revolt Star
Historie: Jiný modernizační program Konfederačních ozbrojených sil zasáhl lodě se strategickým využitím. Astronomické sumy peněz nebyly utraceny jen tak pro nic za nic. Série lodí Star-44 se stala pýchou flotily. Jediná loď této třídy může ochraňovat celý solární systém a zničit planetu jediným bombardováním z orbitu, když je potřeba. Momentálně je již vyrobeno 6 lodí této třídy, které slouží k vojenským účelům na hranicích Konfederace.
Popis: Její nepopsatelná síla a unikátní obranný systém činí tuto loď prakticky nezničitelnou. V celé galaxii není loď, která by dokázala zničit toto monstrum.
Charakteristiky: Výzbroj: laser, obranné věže a rakety.
Rozměry: Délka: 4km.

Homeplanet Zatím jsme mluvili pouze o singleplayeru. To je sice ta nejvýznamnější, ale přece jen jenom jedna z částí hry. Ve finální verzi by se měl objevit i multiplayer s mnoha různými módy, jejichž podstatu nechtěl Alexej specifikovat. O něco vstřícnější byl při popisu další pěkné "featurky", která prodlouží čas u Homeplanet strávený – editoru misí. "Plánujeme ho vydat spolu s hrou, budete v něm moci tvořit nové mise nebo dokonce celé kampaně, vyrábět skripty a importovat modely nových lodí. V podstatě si budete moci vytvořit něco jako mod u 3D akce."

Z toho, co jsme zatím řekli, vyplývá, že Homeplanet bude vesmírnou akcí v hodně tradičním stylu. Co ji ale odliší od svých předchůdců a eventuální konkurence? Alexej to shrnuje do čtyř bodů:

  • realistická Newtonovská fyzika bez "vzduchového" omezení rychlosti
  • taktický interface pro správu wingmanů
  • nelineární mise
  • realistický systém kontroly zbraní

    Zajímalo nás, jestli Revolt Games také nějaké nové nápady zavrhli. "Původně jsme chtěli udělat speciální mód pro přelet nad povrchem planety. Homeplanet Tuhle featurku ještě pořád dost zvažujeme a možná se objeví v nějakém add-onu."

    Pokud už se vám v ústech sbíhají sliny, nechte si ještě chvíli zajít chuť. Teprve na konci října bude dokončena betaverze, v listopadu si možná Revolt Games najdou čas na výrobu hratelné demoverze (ovšem sami z Alexejova výrazu odhadujeme, že jde spíše jen o zbožné přání samotných vývojářů…). Ruská verze hry by měla být v prodeji již na konci roku 2002, ale přesné datum vydání verze anglické známo není. Hra bude určena pouze pro PC, což není způsobeno leností autorů, ale spíše faktem, že nedostali žádné nabídky ke konverzi pro konzole nové generace. Co autoři od hry očekávají a na co se můžeme těšit? "Hlavně doufáme, že se naše hra bude líbit fanouškům žánru. Naneštěští v současné době vychází dost málo podobných her. Ale myslím si, že i hráči "obyčejných" akčních her si Homeplanet s radostí zahrají. Pokud bude prodej jen trochu slušný, můžeme počítat s řadou add-onů a možná i druhým dílem." Jelikož nejsme věštci, nezbývá nám, než říci na to: inu, uvidíme, uvidíme…

  • Autor:
    • Nejčtenější

    Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

    Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

    Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

    Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

    Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

    Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

    Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

    V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

    Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

    Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

    Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

    Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

    Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

    Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

    Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

    Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

    Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
    Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

    Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

    Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

    Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

    Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

    Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

    Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

    Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

    Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

    S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

    Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

    Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...