Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studio uspělo s oživením značky Homeworld, předtím téměř zkrachovalo

  14:00aktualizováno  14:00
Cesta k vydání Homeworld: Deserts of Kharak byla trnitá. Tvůrci v roce 2010 začínali s nesouvisejícím projektem HARD|WARE, který měl zastínit tehdejší facebookové hry. A vývoj vedl Rob Cunningham, jenž v minulosti založil společnost Relic Entertainment.

V té série Homeworld vznikla a Cunningham byl ředitelem vývoje vizuální stránky. Se svým novým projektem tak chtěl na Facebooku nabídnout graficky lákavou hru s důrazem na příběh, a to v době, kdy platformě dominovaly tituly jako Farmville.

HARD|WARE oproti tomu měl oslovit sci-fi světem, ve kterém kromě ostatních hráčů musíte čelit i nehostinnosti pouště a cílem je rabovat ztroskotané vesmírné lodi, z nichž shromažďujete suroviny.

Pro vývoj hry vznikla společnost Blackbird Interactive, která svou činnost začala v říjnu 2010 v garáži jejího šéfa Rob Cunninghama. S financováním pomohli přátelé i rodiny pěti zakladatelů a cílem bylo vytvořit titul s obchodním modelem free to play.

Homeworld: Deserts of Kharak
Homeworld: Deserts of Kharak
Homeworld: Deserts of Kharak

O měsíc později již vývojáři měli v rukou hratelný prototyp s ovladatelnými jednotkami, prvním pracovním videem a mapou, kterou bylo možné přibližovat.

Studio tehdy značně experimentovalo s technologickými postupy, vytvářeli totiž webovou hru pro Facebook, a uspokojivé zpracování vize tak vyžadovalo kreativní řešení specifických problémů.

V prosinci 2012 se tým přesunul z garáže do kanceláře, ve které pracuje dodnes. Následující rok byl projekt již ve stavu, kdy pro něj tvůrci vytvořili řadu zajímavých technologií a grafika byla působivá. Vývojářům však docházely peníze, a tím pádem i čas pro vznik hry.

Homeworld: Deserts of Kharak
Homeworld: Deserts of Kharak
Homeworld: Deserts of Kharak

Nakonec tedy projekt začali přepracovávat na obranu věžemi (tower defense), kde se za pomoci obranných struktur na menších mapách snažíte zastavit vlny nepřátel. Cílem bylo zachránit rozpočet, a získat tak více času na vytvoření vysněné hry.

Díky tomu vznikal titul Hardware: Shipbreakers, který měl místo Facebooku vyjít na Steamu. Schůzky s vydavateli však nikam nevedly. V květnu 2013 se tak studio dostalo do situace, kdy o titul některé firmy projevily zájem, nikdo však nechtěl zafinancovat kompletní vývoj.

Studio Blackbird Interactive proto muselo propustit všechny zaměstnance a naplnění snu bylo reálné zhruba stejně jako složení hrníčku rozšlápnutého slonem.

Homeworld: Deserts of Kharak

Nakonec však vývojáře zachránilo štěstí v neštěstí. Zkrachovalo totiž vydavatelství THQ, které vlastnilo značku Homeworld a jejím novým majitelem se stala společnost Gearbox.

Ta Cunninghama kontaktovala kvůli moderním předělávkám prvních dvou dílů Homeworldu a nakonec se rozhodla zafinancovat i vývoj duchovního nástupce. Studio díky tomu opět najalo propuštěné vývojáře a k práci na konceptu se vrátilo.

Ve výsledku tak lidé z Blackbird Interactive vytvořili ještě velkolepější hru než plánovali. Ta v lednu vyšla pod názvem Homeworld: Deserts of Kharak a od médií i hráčů získala hodnocení okolo 80 %.

Autor:


Témata: Ware, Facebook

Nejčtenější

Natáčí porno a všechny výdělky utrácí v počítačové hře

Ukázka tvorby hráčovy postavy ve hře EVE Online

Chce se stát největším dopravcem ve světě hry EVE Online. Na vybudování flotily si vydělává masturbací v internetových...

Progamer napadl během hry svoji přítelkyni, kamera vše živě přenášela

League of Legends

Diváci herního utkání populárního čínského hráče hry League of Legends se nečekaně stali svědky domácího násilí, které...



RECENZE: Nový díl Need for Speed vyvolává úvahy o tuposti

Nedd for Speed: Payback

Akční závody Need for Speed: Payback jsou krásnou ukázkou, jak z kdysi masivně populární značky udělat naprostou...

Stahujte kultovní sci-fi akci MDK, je dočasně zdarma

MDK

Digitální distribuce GoG zahájila Černý pátek v předstihu a při té příležitosti uvolnila zdarma kultovní sci-fi akci...

Nejdražší ovladač na světě. Týpek řídí závodní hru svým Lamborghini

Člověk s přezdívkou POG používá ke hraní závodních her své skutečné Lamborghini

Automobilový fanoušek propojil řízení svého Lamborghini s Xboxem a počítačové závody si užívá přímo ze sedačky...



Další z rubriky

Klasika Neverwinter Nights vyjde na PC ve vylepšené verzi

Neverwinter Nights: Enhanced Edition

Studio Beamdog, v němž pracuje mnoho bývalých vývojářů Bioware, připravuje vylepšenou verzi hry na hrdiny Neverwinter...

Trapné divadlo pokračuje. Battlefront 2 je dočasně bez mikrotransakcí

Star Wars: Battlefront II

Electronic Arts se momentálně krutě přesvědčují o tom, že rozzlobit si komunitu je to nejhorší, co se vydavateli her...

Další problém pro Electronic Arts. Hráči bojkotují FIFU

FIFA 18

Po Star Wars Battlefront 2 se hněv fanoušků začíná přelévat i do ostatních her od Electronic Arts. Nákup kartiček ve...



Najdete na iDNES.cz