Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hororová akce NeverDead přinese nesmrtelného protagonistu

aktualizováno 
Monstra, zbraně, rozkládající a zase se skládající hlavní hrdina. Zní to zajímavě, že?

Nesmrtelnost ve videohrách obvykle získáte použitím cheatů, tedy speciálních kódů či kombinací tlačítek, po jejichž zadání jste podvodem obdařeni touto výhodou. Jak se ale zdá, tak nesmrtelnost může být i hlavním prvkem hratelnosti. Přesně tak tomu bude v hororové akci NeverDead pro Xbox 360 a PlayStation 3, kterou vydavatelský dům Konami ohlásil na letošní výstavě E3.

NeverDeadNa hře pracuje vývojářské studio Rebellion, které proslavila především série Aliens vs. Predator, jejíž poslední díl přinesl spíše rozpaky, než nadšené odezvy. S akčními hrami mají ale v Rebellion bohaté zkušenosti, což nám podle všeho v NeverDead náležitě ukážou.

Hlavním hrdinou hry je chlapík jménem Bryce, jehož tvář zdobí jizva ve tvaru X a plazí oko. Ve videohrách nic nezvyklého. Na Brycovi je nejzajímavější jeho odolnost vůči téměř všem negativním vlivům. V překladu to znamená, že je nesmrtelný a nerozhází ho ani rozmetání vlastních končetin všude kolem po přejetí soupravou metra. To ho tedy vlastně docela rozhází.

NeverDeadBryce se dokáže během chvilky zase složit do původní podoby a vrátit se k boji. To je ostatně to, co mu jde nejlépe. Zatím se neví, jak budou řešeny hlavolamy ve hře, ale přímo se nabízí možnost se v menší podobě, třeba bez trupu, propašovat do nějakých skulin a podobně. Jak to v praxi funguje, nám ukázal již Sir Daniel Fortesque ve stařičké plošinovce pro první PlayStation.

Nesmrtelnost navozuje dojem nemožnosti prohrát. Vývojáři z Rebellionu však slibují, že zde bude jiná motivace k pořádnému a úspěšnému hraní, než obavy ze smrti hlavního hrdiny. No, upřímně řečeno, jsme na to zvědaví.

Děj se bude odehrávat v postapokalyptickém prostředí, zamořeném netvory a monstry. V ukázce bylo vidět rozpadlé město vzdáleně podobné New Yorku. Samozřejmě pokud si odmyslíte rozbořené budovy, hořící vraky aut na ulicích a podobné výjevy.

NeverDeadBryce je, jak se zdá, nájemným žoldákem, evidentně se specializací na eliminování všeho nelidského a nepřátelského. Podle všeho pracuje pro organizaci OPHS, která mu jako pomocnici přiřadila sličnou blondýnku z vlastních řad. Více toho o příběhu zatím říci nelze. Snad jen to, že má Bryce smysl pro humor a s velkou oblibou vypráví vlastní barvité historky.

NeverDead bude akcí z pohledu třetí osoby. Ke slovu se v ní dostanou jak střelné, tak chladné zbraně. Svým zpracováním připomíná hra hororovou akci The Suffering a řežbu Devil May Cry. Do Brycova arzenálu patří duo pistolí i meč, jehož tvar má podle Konami připomínat motýla. V zoologii zřejmě autoři nikdy neexcelovali.

Akce není akcí bez zástupů nepřátel k likvidaci. V tomto směru je již nyní jasné, že v NeverDead bude dost masa na kuchání. Nejvíce na nás zatím zapůsobilo obří monstrum s desítkami oči a obří paží, v níž má zasazené sochy andělíčků. NeverDeadDostat jí do obličeje nebude nic příjemného. Brycovi po krku půjdou i skokani s několika řadami zubů a okřídlené potvory střílející projektily.

Z lokací bylo prozatím k vidění zmiňované rozpadlé město, jeho ulice, chodby domů a stanice metra. Jak se zdá, tak prostředí bude z části interaktivní, ale není jasné, do jaké míry. Domníváme se ale, že toho nakonec půjde zničit docela dost.

Vizuálně na nás působí NeverDead pozitivně, i když je zřejmý jeho multiformátový původ. Prostředí vypadají atmosféricky a monstra jsou vážně nápaditá. Jejich modely na nás působí, že si s jejich designem dal někdo záležet. Ke slovu evidentně přijdou i různé efekty a snad se ve finální verzi hry dočkáme i jiných barev, než hnědé. Bohatší paleta barev ale nebývá silnou stránkou postapokalyptických her.

Multiplayer by mohl být v NeverDead opravdu zajímavý. Jak asi vypadá takové NeverDeadklání mezi skupinkami nesmrtelných? Doufáme, že se v tomhle směru Rebellion pochlapí a předvedou něco opravdu působivého. Ostatně s hrou více hráčů mají zkušeností dost.

Hru čeká ještě dlouhá cesta, než se dostane na pulty obchodů. Konami zatím neoznámilo ani přibližné datum vydání, takže nezbývá, než odhadovat. Podle všeho by se ale měl NeverDead objevit na Xboxu 360 i PlayStation 3 v druhé polovině příštího roku.

NeverDead by se mohl stát černým koněm Konami a tato společnost na tuto hru, jak se zdá, docela sází. Svědčí o tom i postavení Shinta Nojiriho do role producenta a herního designéra. Tento pán má ve videoherním byznysu bohaté zkušenosti. S Hideo Kojimou pracoval na kultovní hře Policenauts a později se vrhl na přenosné díly série Metal Gear pro handheldy Game Boy Color a PSP. S hrami na schovávanou to evidentně umí, tak snad se mu povede i akce.

NeverDeadZatím to tedy vypadá na solidní akční jízdu s osobitým hlavním hrdinou. Prvek nesmrtelnosti je něco, co není ve videohrách úplně běžné a snad to bude doplněno i solidní životností. Originálních nápadů bylo již na poli videoher spousta, ale ne všechny byly zpracovány tak, jak by si zasloužily. O Brycovi ale v budoucnosti ještě uslyšíme. A rozhodně to nebude zpráva o jeho smrti.

Index očekávání: 80%

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Ulov si monstrum a zkus to přežít. První dojmy z Hunt: Showdown

Hunt: Showdown

Přežil jsi, abys zemřel příště. Lovec je ve světě Hunt: Showdown odpočitatelná položka a zároveň to nejdůležitější, co...

Zachrání střílečka Control klesající reputaci autorů Maxe Payna?

Control

Během tiskové konference Sony byla oznámena tajemná hra Control od autorů legendárního Maxe Payna. První trailer však...

Kultovní značka na rozcestí. Vše, co víme o chystaném Falloutu 76

Fallout 76

Oznámení Falloutu 76 nepřineslo takové nadšení, jaké si asi Bethesda představovala. Jde jen o snahu naskočit za každou...



Najdete na iDNES.cz