Hostile Waters - nanotechnologické divy

  • 84
Čím vás nalákat na HW, abyste získali dojem, že stojí za to na ten modrý titulek kliknout? Snad tím, že realtimová akční strategie, která se tak trochu podobá Battlezone, operuje s nanotechnologií a nechá vás velet skupině strojů, kterým jste předtím implantovali speciální čipy s lidskou osobností.
Hostile Waters

V roce 2032 je na Zemi konečně všechno takové, jaké má být. Nikde se neválčí, nikdo se nestará o peníze a nikomu už nestojí za to riskovat své či cizí životy pro trochu moci. Opravdu nikomu? Ne tak docela, kdesi v hloubi Atlantického oceánu se na malém souostroví ukrývá skupina těch, kteří by staré pořádky rádi znovu uvedli do života - politici, bankéři, průmysloví magnáti, zkrátka ti, kteří v zaniklém světě nechali celou svou osobnost. Protože věří, že všechny zbraně kromě těch jejich padly za oběť všeobjímajícímu mírovému procesu, doufají, že jejich výpad bude krátký a úspěšný. Tím, kdo tomu má zabránit, se stáváte vy a prostředky, které k tomu dostanete, jsou více než postačující. Získáte titul kapitána speciálního křižníku, na jehož palubě se kdysi přepravovaly nanotechnologické zázraky a který byl s celou svou posádkou potopen. Po vyzdvižení na hladinu na něj přesídlíte vy a kromě továren schopných produkovat z odpadního materiálu nejrůznější bojové stroje s ním získáte i čipy typu Soulcatcher, v nichž se uchovává kompletní osobnost jejich nositelů. Čipy extrahované z utopených vojáků budete vkládat do vyrobených strojů, kterým pak budete velet podobně, jakoby to byli živí lidé.

Hostile Waters

Pro potřeby realtimové akční strategie, kterou HW jsou, se však lidé jevili jako příliš křehká stvoření, a tak všechna práce zbyla na stroje. Typů vozidel a letadel, které si budete moci vyrobit, bude asi deset; k tomu šestero druhů zbraní plus osm různých přídavných zařízení. Ovládat svá vozidla můžete buďto z kontrolní místnosti na lodi nebo přímo z jejich vnitřku, což s přihlédnutím k realistickému fyzikálnímu modelu všech objektů ve hře nebude nic lehkého. Cílem autorů - Rage Software - bylo přiblížit HW co nejvíc reálnému světu: o střídání dne a noci ani nemá cenu mluvit, to se už dnes pomalu v RTS stává standardem, ale například vliv počasí na bojovou taktiku nebývá až tak častý (tuším, že byl použit v Earth 2150). HW vás budou nutit, abyste si za prudkého vichru vybrali jiné stroje než ty létající a i při pozemním útoku musíte potom počítat se změněnou trajektorií výstřelů. Neobvyklé je i to, že vozidla je třeba řídit různými způsoby na různých povrchách - jinak manévrují tanky na písku a jinak na sněhovém či ledovém podkladu. S takovým vědomím si dvakrát rozmyslíte, než svůj těžkotonážní stroj poženete někam do příkrých strání, aby vám tam náhodou nezůstal viset bez možnosti pohybu vpřed i vzad.

Umělá inteligence obsažená v čipech, které budete montovat do svých vozidel a letadel, se bude postupem hry vylepšovat. Na začátku toho vaše stroje mnoho nesvedou a musíte jim věnovat hodně pozornosti, postupem času se ale stanou chytřejšími a samostatnějšími, takže se naučí některé činnosti vykonávat automaticky. Kromě plánovaného počtu misí (21) už nám zbývá jen informace o datu dokončení, která by všechny příznivce HW měla potěšit - ode dneška za tři měsíce, tedy v listopadu 2000, by to celé mělo být připraveno na pouť do obchodů.


Témata: software