Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hot Wheels Mechanix - rychleji než smrt

  12:01aktualizováno  4:48
Futuristické závody budoucnosti patří k námětům, jimiž nás tvůrci oblažují v takžka pravidelných intervalech. Většinou je v těchto hrách spousta zbraní a power-upů, máte-li však dojem, že vám chybí spíš pořádně rychlá jízda a chcete spíš závodit než střílet, možná je Hot Wheels Mechanix právě hrou pro vás. Co v ní najdete?

Hot Wheels Mechanix Asi před čtrnácti dny se zastavil kamarád s tím, že se podívá, jaké právě recenzuji hry. Impresivní datadisk C&C: Yuri's Revenge ho sice vcelku zaujal, nicméně oba dva vyznáváme i rychlou jízdu na čtyřech kolech. Nechal jsem ho tedy vyzkoušet Hot Wheels Mechanix, k němuž jsem dostal anotaci, že se jedná určitě o závodní hru položenu spíše do té nevážně pojaté roviny. Fajn, kamarád hrál deset minut, poté znechuceně ze hry vyskočil a utrousil, že mi tuhle recenzi vážně nezávidí. Než se odporoučel, odlehčil ještě mé krabičce s plnými hrami od herních časopisů. A jelikož se v názorech na hry obvykle příliš nerozcházíme, asi pochopíte, že do recenzování se mi příliš nechtělo. Hot Wheels Mechanix lze směle zařadit do rodinky klasických budgetových her. Mé počáteční obavy vzrostly hned po prvním spuštění, když se namísto intra objevil demo mód in-game scény. Hnedle mi došlo, že grafické zpracování nechává daleko za sebou roky 2001, 2000, 1999 a zastavuje se v době, kdy česká kina okupuje mysteriózní film Akta-X. Psal se, tuším, konec roku 1998.

Herní princip Hot Wheels Mechanix byl před dávnými a dávnými časy zaškatulkován do kategorie "akční závody". Na rozdíl od nedávno recenzovaného a velmi kvalitního (nevážného) Hot Wheels Mechanix racingu Lego Racers II si Hot Wheels Mechanix ponechávají cosi z rodiny těch ne úplně absurdních a akčních závodů. Nesetkáte se zde se žádnými řízenými střelami ani s kaluží oleje a věřte tomu nebo ne, ani miny vám pod koly neexplodují. Srdcem projektu tudíž zůstává především velmi rychlé závodění. A právě ne příliš dokonalá grafika mi s rychlým tempem hry zpočátku silně vadila, neboť mi činilo potíže pochopit, kudy vede trať. Některé dráhy jsou zcela viditelně označeny, třeba měsíční základna, kdy se pohybujete po jakýchsi klopených cestách a tunelech, jenže právě hned ta úvodní představuje pouhou krajinu s několika checkpointy. Máte dohromady šest kol na to, abyste své soupeře předjeli a přitom – a na to pozor – ještě nasbírali dostatečný počet krabiček, díky nimž vyhrajete i nový dopravní prostředek. Protihráči jezdí vcelku slušně, naštěstí v rychlosti vás ne vždy překonají a samozřejmě dráhy obsahují i interaktivní prvky. Hned po té první se projíždí vláček a nedbáte-li varovného cinkání a houkání, následuje výbuch a nepříjemná časová ztráta. V džungli zase otravují pohyblivé výčnělky umístěné v nějakém podzemním tunelu, na měsíční základně se hojně skáče a takové špatné dosednutí na trať (tj. výlet do prostoru) se nevyplácí. Nejenže nevybouchnete, ale dopadnete na zem a sami si musíte najít Hot Wheels Mechanix cestu zpět. Moje rada v tomto okamžiku zní velmi prostě – restart.

A jak se to vlastně hraje? Byl jsem sám sebou překvapen, ale nakonec musím přiznat, že opravdu rychlá jízda mě dokázala vtáhnout do hry. Hraje se na osvědčeném principu – vyhraj dráhu, sesbírej bonusy a my tě pustíme dál. Pokud čekáte starání se o svůj vůz a jeho vylepšování, splní se vám vaše přání asi tak na 70%. Nemáte ani peníze, ani sponzory, jenom krabičky povalující se občas na dráze. Zajímavá mi připadá aplikace – jejich účinek se totiž neprojeví hned, ale až v následujícím kole, kdy jimi svoje autíčko vylepšíte. Existuje dohromady deset bonusů. Tři se týkají kol – můžete zvolit off-roadová, avšak nabízejí se třeba i ozubená. Těmi pak stačí najet do soupeře, který posléze vyklízí pozici. Další tři vylepšováky spadají do kategorie létajících křídel. Ano správně, když totiž dlouho letíte ve vzduchu, vysunou se z vašeho vozu křídla a vy dle libosti plachtíte. Mně to připadá jako výborný nápad. Poslední trojice vám vylepšuje motory – o 50, 100 a nebo 150 bodů. Vezměte si, že nejhorší vůz disponuje 100 body, nejlepší pak 400 body. Z mé zkušenosti mi nejlépe sednul jeden stovkový sporťák. Mohlo by se zdát, že později mu už ujíždí vlak, ale s vylepšením motorů má díky své příjemné ovladatelnosti stále co nabídnout. Nakonec Hot Wheels Mechanix jsem ho vyměnil za jednu třístovkovou buginu, jež jezdila hodně rychle a dala se ovládat, zatímco s čtyřstovkovým fárem jsem si příliš neužil. Na některých drahách to prostě nešlo. K pobavení zřejmě slouží poslední z bonusů, díky němuž si buginu potáhnete jinak barevnou texturou.

Vlastní koncepce závodění nemá chybu – rychlá jízda spojená s proměnlivou krajinou obvykle spolehlivě boduje. Každá z tratí obsahuje tolik různých tunelů, skokánků a nerovností, že se zkrátka případný hráč má na co těšit. Občas dojde i k rozdvojení. Celkem mě dostalo, když se led na části jedné z drah choval opravdu přibližně jako led a já po něm docela nepříjemně klouzal a zahučel tak do neradostných končin. Engine hry vůbec není špatný, pro mluví rychlost a jeho schopnost postavit na něm rozmanité tratě, avšak výsledný dojem sráží jednak nic neříkající grafika a potom i vpravdě jednoduché objekty. Korunku tomu nasadí nulová přítomnost atmosférických efektů (3D grafika samozřejmě podporována je), ale co naplat. Hot Wheels Mechanix se mi sice líbí, na budget je to výborná zábava, ale musím vzít v úvahu i několik dalších věcí. Zmínil jsem grafiku, ale ani počet tratí – sedm – mi nepřipadá příliš vysoký. Bohužel, hra neposbírá body ani za další herní režimy, ani za hru více hráčů, protože nic takového nenabízí.

Hot Wheels Mechanix
Výrobce: THQ
Vydavatel: THQ
Distribuce v ČR: zatím není definitivně rozhodnuto
Oficiální homepage: www.thq.com/hotwheels/mechanix
Minimální konfigurace: procesor 233 MHz, 64 MB RAM
Doporučená konfigurace: procesor 450 MHz, 128 MB RAM
3D karty: ano
Multiplayer: ne
Verdikt: Rychlé a svižné závody v průměrné grafice s minimem možností navíc.
Hodnocení 50%

Autor:


Témata: Interaktivní, Vlak


Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Další z rubriky

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.