Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hra po třech dnech zmizela z prodeje, autoři vysvětlují proč

aktualizováno 
O titul In Case of Emergency, Release Raptor hráči projevili tak malý zájem, že ho vývojáři raději odstranili ze Steamu. Hra nakonec díky společnosti Valve bude dostupná zdarma, původně však z katalogu měla zmizet již tři dny po vydání.

Příběh autorského studia Arcen Games ilustruje, jak se trh proměňuje. Firma hry na Steamu bez problémů vydává od roku 2009, po lednovém vydání titulu Starward Rogue však studio muselo propouštět. Prodeje hry byly bídné, přestože Starward Rogue sklízí hvězdné uživatelské recenze. Z 284 reakcí 97 % uživatelů hru hodnotí kladně.

In Case of Emergency, Release Raptor proto vyšlo v předběžném přístupu, a to ve fázi raného prototypu. Cílem bylo prozkoumat, zda hráčská obec o projekt projeví zájem. Když pak během tří dnů tvůrci prodali jen minimální počet kopií, rozhodli se vývoj raději ukončit.

„Měl jsem pocit, že tak můžeme prozkoumat, jak rozsáhlá hra nakonec bude,“ řekl šéf studia Chris Park pro server Kotaku. Chtěl se vyvarovat toho, že by studio opět investovalo do hry, o kterou trh neprojeví zájem.

„Nikdy mě ale nenapadlo, že to nemáme vůbec vyvíjet. Základní koncept mi přijde nesmírně zajímavý a věřil jsem, že to osloví i další lidi,“ popisuje Park situaci.

In Case of Emergency, Release Raptor
In Case of Emergency, Release Raptor
In Case of Emergency, Release Raptor

In Case of Emergency, Release Raptor

Původně tedy tvůrci hru plánovali rozvíjet s cílem nabídnout časem robustnější zážitek. Následovalo rozhodnutí projekt zcela zrušit, od čehož hru uchránila zpětná vazba od provozovatele Steamu. Společnost Valve totiž navrhla, ať počin zůstane dostupný zdarma.

„Někteří lidé si titul chtěli zahrát a my strávili spoustu času vývojem. Bylo to tedy lepší řešení, než ji smazat. Řekl bych, že to od Valve bylo opravdu dobré doporučení,“ tvrdí Park.

Firma tak v současné době bude vyvíjet pokračování své nejúspěšnější hry AI War. A pokud se Release Raptor v mezičase stane populárnějším projektem, studio na základě hlavního nápadu vytvoří nový titul. V In Case of Emergency ovládáte dinosaura, který bojuje s nadvládou robotů.

In Case of Emergency, Release Raptor
In Case of Emergency, Release Raptor

Park zároveň upozorňuje, že se blíží doba, kdy se většina her na PC trhu nebude mít šanci prosadit. „The Last Federation vyšlo v roce 2014 a skoro všechny příjmy nám u hry plynuly ze Steamu a z lidí, kteří projekt na Steamu objevili. A tak to bylo i se všemi hrami předtím,“ konstatuje Park.

Situace se tak blíží stavu, ve kterém se nachází obchod s mobilními aplikacemi AppStore. V tom totiž uspěje jen naprostý zlomek her a u většiny z nich významnou část rozpočtu představují peníze na marketing.

„Kolik znáte nezávislých vývojářů, co v současné době vydalo více než jednu či dvě hry? Přemýšlet nad tím je trochu děsivé,“ hodnotí Park situaci.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Projekt boje proti šikaně v počítačových hrách skončil trapasem

The Bully Hunters

Projekt Bully Hunters měl pomáhat v boji proti obtěžujícímu chování a chránit oběti kyberšikany. Dopadl však velikou...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Další z rubriky

Když se bohové třásli strachem. Ohlédnutí za šílenstvím hrdiny God of War

Kratos

Dlouho očekávaná akce God of War na PlayStation 4 je konečně venku a podle dosavadních ohlasů je to návrat hodný...

Před 30 lety bych po ní toužil já, nyní baví moje dítě. Test stavebnice Labo

Nintendo Labo

Jaká je kreativní stavebnice Labo? Výborná. Recenzi jsem ovšem tentokrát pojal trochu jinak a na základě svých poznámek...

Realismus versus zábava, k čemu se kloníte spíše?

Kingdom Come: Deliverance

Je pro vás realistický zážitek, jak ho dokážou hry zprostředkovat, důležitý, nebo se kloníte spíše k zábavě? Na vaše...



Najdete na iDNES.cz