Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hra Company of Heroes Online nabídne válčení po internetu zdarma

aktualizováno 
Titul se tváří jako slušná válečná strategie. Otázkou ale je, kdo bude chtít platit za vcelku zbytečné bonusy.

Company of Heroes Online

V březnu 2011 očekáváme rozšíření úspěšné strategické série Company of Heros o nový, čistě internetový přírůstek. Hraje se podobně jako předchůdci. Pustíte se do bitev s ostatními hráči, ve kterých ovládáte buď americké nebo německé jednotky.

Je tu ale jeden podstatný rozdíl: Company of Heroes Online vyjde jako takzvaný "free 2 play" titul, což znamená, že jeho základní verze bude ke stažení i hraní zcela zdarma. Kromě toho se podstatně rozšíří motivační aspekt hry. V zabudovaném obchodě si lze za reálné peníze pořídit různé bonusy. Po zkušenostech z betaverze je ale otázkou, kdo je bude kupovat. Výhody se totiž dají vcelku snadno vyhrát.

Ale popořadě. Na začátku si vytvoříte svého velitele, který může být buď na straně Američanů nebo Němců. Poté si vyberete jedno ze tří vojenských zaměření.

Company of Heroes Online

Američtí velitelé se specializují na pěchotu, letecké síly nebo tanky. Němečtí generálové jsou pro změnu odborníci na obranu, blitzkrieg a teror, tedy vedení války psychologickými prostředky.

Tímto výběrem jasně určíte své schopnosti, které si postupně zpřístupňujete a v příhodných momentech nasazujete na bojišti. Například letečtí experti si mohou jako jediní objednat bombardování apod.

Svému veliteli můžete poupravit i vizáž. Mimochodem, velitelů si lze vytvořit i víc, ale zkušenosti jsou nepřenosné z jednoho na druhého.

Company of Heroes Online

Zisk zkušeností se zastaví po dosažení padesáté úrovně. Než ji získáte, čekají vás desítky bitev. Vydělané zkušenostní bodíky investujete do speciálních schopností. Ty se dají vylepšit až na třetí úroveň. Když si řeknete o bombardování na první úrovni této schopnosti, přiletí jediné letadlo. Na třetí to už budou letadla tři.

Company of Heroes Online zahrnuje propracovaný systém přiřazování protivníků. Většinou byste se měli potýkat se zhruba stejně zkušenými nepřáteli. Autoři však podotýkají, že to je možné jen tehdy, pokud jsou takoví k dispozici. V opačném případě se stane, že se utkáte v nevyrovnaném boji. Rozdíly by ale měly být vždy co možná nejmenší.

Dalšími novinkami jsou takzvané armádní předměty a hrdinové. Předměty představují bonusy, které nějakým způsobem zvýhodňují buď všechny vaše jednotky nebo jen určitý typ. Například zvýší rychlost tanků nebo průraznost zbraní pěchoty.

Hrdinové jsou obzvlášť silné jednotky, například muži s plamenometem nebo tank Sherman Ace. Tyhle jednotky jednoznačně vyčnívají nad ostatní, jsou ale také pěkně drahé. Musíte si rozmyslet, zda pořídíte více běžných, nebo pár hrdinských.

Company of Heroes Online

Před bitvou vás čeká taktická rozvaha. Do bitvy si totiž vezmete maximálně osm bonusů a hrdinů. Samotné zápolení se od předchůdců liší jen velmi málo, teprve na druhý pohled vynikají zmíněné novinky.

Za vítězství obdržíte zkušenosti, bonusy, hrdiny a také takzvané "supply points", které fungují jako herní měna. S nimi pak zamíříte do obchodu, kde si za ně pořídíte další bonusy a hrdiny. Vtip je v tom, že si herní měnu můžete pořídit i za skutečné peníze.

Company of Heroes Online

V betaverzi jsme k tomu ale neviděli žádný větší důvod. Vyhrávat bitvy je pochopitelně těžší a delší, jenže právě v tom spočívá herní motivace. Navíc to není zdaleka tak těžké a zdlouhavé, aby hráč začal pošilhávat po placených bonusech.

Naopak si dovedeme představit, že ti, kdo si veškeré bonusy koupí za peníze, rychle ztratí motivaci. Navíc nebudou mít zkušenosti s jejich využíváním.

Autoři chtějí průběžně přidávat další bonusy a placené virtuální zboží. Nemělo by ale jít o nic, co by narušilo herní vyváženost. Počítá se například s možností přikoupit si rychlejší stoupání po úrovních. I to ale může být kontraproduktivní. Kdo se za pár dní dostane na 50. úroveň, už toho ve hře nenajde tolik, co by ho lákalo.

Company of Heroes Online vypadá jako dobrá hra. Je však otázkou, jak autoři a vydavatel zareagují, když jim nebude vydělávat.

Autor:


Nejčtenější

Cyberpunk 2077 je přesně tak dobrý, jak jsme tajně doufali. První dojmy

Cyberpunk 2077

Poté, co v únoru vyšel Kingdom Come, už mezi českými hráči není očekávanějšího titulu než chystaný Cyberpunk 2077. A my...

Pět největších zklamání z herního svátku E3 2018

Command and Conquer: Rivals

V sobotu jsme rozebrali největší překvapení z herního svátku E3 2018, dnes se podíváme na ta největší zklamání.



Pět největších překvapení z herního svátku E3 2018

Cyberpunk 2077

Herní svátek E3 je sice za námi, my však zdaleka nekončíme. Před dalšími prvními dojmy z hraní očekávaných her, které...

Ve Fortnite se omylem objevil hákový kříž, vývojáři okamžitě zareagovali

Fortnite

Pokud hráči nejpopulárnější hry současnosti Fortnite přesně za sebou provedou několik specifických kroků, vytvoří na...

Kam kráčí herní průmysl? Letošní E3 naznačila nové trendy

E3 2018

Každoroční herní šílenství s názvem E3 už oficiálně skončilo a před námi jsou teď naopak dva měsíce relativního klidu....

Další z rubriky

V Assassin’s Creed Odyssey nebudete asasínem, ale žoldnéřem bez štítu

Assassin’s Creed Odyssey

Zdánlivě nesmrtelná série Assassin’s Creed letos zavítá do starověkého Řecka, kdy řády templářů a asasínů ještě nebyly...

A Plague Tale vypadá jako chudší bráška The Last of Us. První dojmy

A Plague Tale: Innocence

Ve stínu těch největších pecek letošní výstavy E3 vzniká i řada menších titulů, které však také stojí za pozornost....

Forza je nejlepší exkluzivitou od Microsoftu, Horizon 4 to potvrzuje

Forza Horizon 4

Fantastická grafika, proměnlivé počasí i roční období, prakticky nekonečná zásoba vozů, obrovský otevřený svět i skvělé...



Najdete na iDNES.cz