V 80. letech vznikla hra, která se špatným hráčům sama smazala

aktualizováno 
Byl to nápad, od kterého ho všichni odrazovali. Vývojář Tom Snyder si však svůj cíl rozmluvit nenechal. Chtěl vytvořit hru, která se smaže, pokud v ní nebudete dost dobří.

Sub Mission: A Matter of Life and Death | foto: Tom Snyder

Titul se původně jmenoval Sigourney Loves Peter, později ho však přejmenovali na Sub Mission: A Matter of Life and Death. Snyder základní koncept vytvořil při hraní Flight Simulatoru.

Ten ho totiž zcela pohltil a Snyder se jednoho dne rozhodl, že se ve virtuálním světě vydá k německým hranicím. A pokud ho piloti třikrát sestřelí, Snyder nosič s kopií Flight Simulatoru zlikviduje.

Nápad později chtěl převést do hry, což jeho okolí považovalo za bláznovství. „Takovou hru nemůžete prodat,“ tvrdili mu podle serveru Polygon přátelé i spolupracovníci. Snyder však byl profesionálním vývojářem a zakladatelem firmy, ve které pracoval.

I nadále tak vytvářel projekt, který se odehrával ve vzdálené budoucnosti na planetě ovládané mimozemským vůdcem. Ten na ni unesl dva pozemšťany, které držel v zajetí. Jmenovali se Signourney a Peter a jejich jedinou nadějí na záchranu bylo porazit vládce ve válečné hře s ponorkami. Romantický vztah Sigourney a Petra pak měl zajistit větší zájem o osud obou postav.

Hra zahrnovala trenažér, ve kterém jste místo lidských zajatců ovládali robota. Ten sloužil jako výuková část, nezahrnoval však některé ze situací, na které bylo možné narazit při hraní za Sigourney a Petera.

Trenažér bylo možné hrát donekonečna. Jakmile jste však zvolili Sigourney a Petera a ti vám ve hře zemřeli, smazal se soubor potvrzující pravost kopie. A protipirátská ochrana vám již hru neumožnila spustit. Titul přitom stál 40 dolarů.

O hru nakonec projevilo zájem vydavatelství Mindscape, které přidalo manuál s radami, jak postavy zachránit. Ty sloužily jako několik dodatečných životů. Pokud ani to nestačilo, mohli jste zaslat žádost o další instalační médium, které stálo sedm dolarů.

Výsledná hra vyšla v roce 1986 a skončila jako komerční propadák. Snyder však jako příčinu problému identifikoval romantickou rovinu, o kterou lidé v 80. letech prý neměli zájem.

Tu proto odstranil, hru přejmenoval na Sub Mission: A Matter of Life and Death a vydal ji znovu. Hit se z ní nestal, nová verze si však našla komunitu skalních fanoušků.

Snyderovi je dnes 66 let a hry již řadu let nevyvíjí. Jeho příběh přinesl server Polygon.

Autor:

Nejčtenější

Závislost na videohrách? Jen chyba rodičů, říká populární streamer Ninja

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Tyler Blevins, jeden z nejslavnějších hráčů na světě, vystupující pod přezdívkou Ninja, se svým vyjádřením na Twitteru...

Fallout 76 pokazil, co mohl. A kazit nepřestává

Fallout 76

Neúspěch Falloutu 76 není bohužel příliš velikým překvapením. Pojďte si s námi připomenout, co vše Bethesda udělala...

OBRAZEM: Podívejte se na ta nejhorší tetování inspirovaná videohrami

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí...

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí naší kultury. Této módě se samozřejmě...

EA odstraňují ze svých her sportovce obviněné z násilí proti ženám

FIFA 19

Hvězda amerického fotbalu Kareem Hunt byl propuštěn z týmu Kansas City Chiefs kvůli fyzickému napadení mladé dívky....

Nejlepší hry roku 2018: nominujte své favority

Assassin’s Creed Odyssey

Závěr roku již tradičně patří anketě Hra roku. A protože je to čtenářská anketa, o tom, které hry se v hlasování na...

Další z rubriky

Soutěž: Vyhrajte Fallout 76 s figurkou a tričkem

Fallout 76

Ve spolupráci s firmou Cenega jsme připravili soutěž o tři kusy hry Fallout 76, k nimž přidáme ještě figurku a trička....

Nejlepší hry roku 2018: nominujte své favority

Assassin’s Creed Odyssey

Závěr roku již tradičně patří anketě Hra roku. A protože je to čtenářská anketa, o tom, které hry se v hlasování na...

KOMENTÁŘ: Velkolepý ceremoniál Game Awards odstartuje ankety o Hře roku

Josef Fares na předávání The Game Awards

Ceny Game Awards platí spolu s anketami D.I.C.E. a GDC za nejprestižnější hlasování o nejlepších hrách roku....

Najdete na iDNES.cz