Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V 80. letech vznikla hra, která se špatným hráčům sama smazala

aktualizováno 
Byl to nápad, od kterého ho všichni odrazovali. Vývojář Tom Snyder si však svůj cíl rozmluvit nenechal. Chtěl vytvořit hru, která se smaže, pokud v ní nebudete dost dobří.

Sub Mission: A Matter of Life and Death | foto: Tom Snyder

Titul se původně jmenoval Sigourney Loves Peter, později ho však přejmenovali na Sub Mission: A Matter of Life and Death. Snyder základní koncept vytvořil při hraní Flight Simulatoru.

Ten ho totiž zcela pohltil a Snyder se jednoho dne rozhodl, že se ve virtuálním světě vydá k německým hranicím. A pokud ho piloti třikrát sestřelí, Snyder nosič s kopií Flight Simulatoru zlikviduje.

Nápad později chtěl převést do hry, což jeho okolí považovalo za bláznovství. „Takovou hru nemůžete prodat,“ tvrdili mu podle serveru Polygon přátelé i spolupracovníci. Snyder však byl profesionálním vývojářem a zakladatelem firmy, ve které pracoval.

I nadále tak vytvářel projekt, který se odehrával ve vzdálené budoucnosti na planetě ovládané mimozemským vůdcem. Ten na ni unesl dva pozemšťany, které držel v zajetí. Jmenovali se Signourney a Peter a jejich jedinou nadějí na záchranu bylo porazit vládce ve válečné hře s ponorkami. Romantický vztah Sigourney a Petra pak měl zajistit větší zájem o osud obou postav.

Hra zahrnovala trenažér, ve kterém jste místo lidských zajatců ovládali robota. Ten sloužil jako výuková část, nezahrnoval však některé ze situací, na které bylo možné narazit při hraní za Sigourney a Petera.

Trenažér bylo možné hrát donekonečna. Jakmile jste však zvolili Sigourney a Petera a ti vám ve hře zemřeli, smazal se soubor potvrzující pravost kopie. A protipirátská ochrana vám již hru neumožnila spustit. Titul přitom stál 40 dolarů.

O hru nakonec projevilo zájem vydavatelství Mindscape, které přidalo manuál s radami, jak postavy zachránit. Ty sloužily jako několik dodatečných životů. Pokud ani to nestačilo, mohli jste zaslat žádost o další instalační médium, které stálo sedm dolarů.

Výsledná hra vyšla v roce 1986 a skončila jako komerční propadák. Snyder však jako příčinu problému identifikoval romantickou rovinu, o kterou lidé v 80. letech prý neměli zájem.

Tu proto odstranil, hru přejmenoval na Sub Mission: A Matter of Life and Death a vydal ji znovu. Hit se z ní nestal, nová verze si však našla komunitu skalních fanoušků.

Snyderovi je dnes 66 let a hry již řadu let nevyvíjí. Jeho příběh přinesl server Polygon.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Další z rubriky

Který díl střílečky Far Cry vás bavil nejvíc a proč?

Vaas Montenegro z Far Cry 3

V rámci série stříleček Far Cry jsme navštívili tropický ostrov, africkou savanu, pravěk, Himálaj i současnou Montanu....

Když se bohové třásli strachem. Ohlédnutí za šílenstvím hrdiny God of War

Kratos

Dlouho očekávaná akce God of War na PlayStation 4 je konečně venku a podle dosavadních ohlasů je to návrat hodný...

Daň za úspěch firmy Telltale, která pojala hry jako interaktivní filmy

Telltale Games

Firma Telltale Games byla svého času považována za zachránce adventurního žánru. Navzdory ohromnému komerčnímu úspěchu...



Najdete na iDNES.cz