Vyžeňte mimozemsťany z Babiččina údolí v druhé epizodě střílečky Hrot

  • 6
Vynikající retro střílečka Hrot, připomínající první díl Quakea, zasazený do kulis tvrdého socialismu, dostala další pořádnou dávku obsahu. V nové epizodě, nazvané Degustace, se tentokrát vydáme na prohlídku hradů a zámků, samozřejmě se zbraní v ruce.

Jestli vůbec můžeme o vývoji nějaké videohry říct, že je punkový, tak je to určitě Hrot. Český vývojář, vystupující pod přezdívkou Spytihněv, si ze současných trendů těžkou hlavu nedělá a svoji střílečku Hrot tvoří ryze po svém.

Hrot je vydávaný po epizodách, jak bylo zvykem v období sharewaru.

Programuje ji v jazyce Pascal (!!!) a vykrádá, co mu přijde pod ruku, nejvíc pak klasického Quakea z roku 1996. Díky zasazení do období normalizace jde přesto o poměrně originální zážitek plný hodně černého humoru, i když se hra zdánlivě bere smrtelně vážně (viz naše preview). Hrot je vydávaný po epizodách, jak bylo zvykem někdy v polovině devadesátých let, a nyní jsme se nečekaně dočkali druhé.

Je nazvaná Degustace a na rozdíl od té minulé jsme se přesunuli z města na venkov. Náplň je ovšem stále stejná – bloudění v chytře navržených levelech a likvidace všeho, co se pohne. Jo a pak také jízda na fichtlovi. Navštívíme nová prostředí, jako je například pevnost Dobrošov v Orlických horách nebo ikonické Babiččino údolí, přibyla i hrst nových nepřátel včetně velikých bossů.

Kdy vyjde závěrečná třetí epizoda, je ve hvězdách, sám autor přiznává, že si dává prázdninovou pauzu, ovšem vzhledem k minimalistické dějové lince to příliš nevadí. Hru v předběžném přístupu si aktuálně můžete koupit s výraznou slevou, k dispozici je i poměrně výživné demo.