Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Inspirovala vás někdy hra k přečtení knihy, nebo zhlédnutí filmu?

aktualizováno 
Inspirovala vás někdy hra k přečtení knihy, nebo zhlédnutí filmu? Napište nám do diskuze pod článek.

Resident Evil (2002) | foto: BW

Borgiové

Borgiové

Jakub Žežule -  Ano a ne jednou. Vyberu jen namátkově. Assassin’s Creed: Unity mě donutila zhlédnout parádní čtyřdílnou filmovou ságu Francouzská revoluce (1989), po které u mě následovala kniha Občan markýz Lafayette od Ivana Brože. Kvůli Assassin’s Creed: Brotherhood jsem přelouskal Machiavelliho Vladaře a zhlédl seriál Borgiové, kde zazářil především Jeremy Irons v roli Rodriga. Loňské Ni-Oh v tomto ohledu vydýchávám vlastně dodnes a knihy týkající se japonského folklóru a mytologie mám rozečtené hned dvě. Právě finišuji beletristickou sbírku pohádek Japanische Märchen od Karla Albertiho a k tomu ,,přikusuji“ Old-World Japan: Legend of the Land of the Gods od Franka Rindnera. 

Abych nebyl za snoba, batmanovská série Arkham mě přivedla k některým komiksům od DC Universe a nejlepším animovaným filmům s ,,Netopejrem“ v hlavní roli. Pak to jsou samozřejmě beletristické knihy navazující na svět Dragon Age, Mass Effect, Diablo nebo Deus Ex. S podobnou literaturou už jsem ale asi skončil, protože mi to zpravidla za investovaný čas už nestojí. Ještě vzkaz všem pamětníkům Silent Hillu z dob prvního PlayStationu: pusťte si Stranger Things, tvůrci se inspirovali i u něj.

Christopher Lambert ve filmu Mortal Kombat (1995)

Christopher Lambert ve filmu Mortal Kombat (1995)

Jan Lysý -  Je mi to až skoro trapné, protože skoro v každé druhé odpovědi na nějakou otázku zmiňuji Mortal Kombat, ale prostě to jinak nejde. Jakožto oddaný fanda trhání páteří a sekání lidí na kusy s pomocí vějířů jsem se prostě musel podívat na film Mortal Kombat. A možná to bude odvážné tvrzení, ale stále ho považuji za jednu z mála snesitelných filmových adaptací videoher.

The Art of Point + Click Adventure Games

The Art of Point + Click Adventure Games

Ondřej Zach - Určitě Metro 2033, filmy podle her a pár knížek a komiksů z univerza Warcraft. Jinak hry, knížky a komiksy nevnímám odděleně, když mě něco baví, pokračuju u dalšího média. Příkladem budiž Walking Dead - už si nepamatuju, zda jsem začal právě hrou, seriálem nebo komiksem, ale postupně jsem zhltnul vše a k tomu vyzkoušel i pár mobilních hloupostí. Nebo třeba Overwatch. Líbí se mi, jak se tvůrci věnují mytologii svého světa i mimo hru, prostřednictvím animovaných kraťasů či komiksů. Mám také rád knížky od Bitmap Books, které se věnují herní historii. Aktuálně se těším na The Art of Point + Click Adventure Games. Inspirací ke koupi mi jsou samozřejmě krásné vzpomínky na tuto éru. 

Andrej Brabec  -  Četl jsem knihy o vývojářských studiích. Jmenovitě excelentní Masters of Doom o počátcích id Software a průměrnější Stay a While and Listen o Blizzardu. A filmů podle her jsem viděl spoustu. Max Payne, Resident Evil, Warcraft, Prince of Persia a pravděpodobně ještě pár dalších, na které si teď nevzpomenu. Je jen škoda, že většina filmových adaptací dopadá tak bídně.

Pilíře změ od Kenna Folleta vychází i jako počítačová hra.

Pilíře změ od Kenna Folleta vychází i jako počítačová hra.

Honza Srp  - No jéje, mnohokrát. Zrovna teď mám rozečtenou 900 stránkovou bichli Pilíře země, kterou potřebuji stihnout, než vyjde poslední epizoda stejnojmenné hry. O víkendu se pak plánuji podívat na Kingsglaive, filmový prequel k Final Fantasy XV, které konečně brzy vyjde i na PC. A rozhodně to není výjimka. Kvůli mé nejoblíbenější herní firmě Legend Entertainement jsem přečetl prakticky každou knihu, kterou zpracovali: Shannaru, Gateway, Xanth, Blackstone Chronicles i Callahanův přesčasový bar.

Díky Dune 1 jsem objevil geniální Herbertův svět, který mi teď zabírá notnou dávku knihovny, do Zaklínače bych se asi taky bez hry nikdy nepustil. Přečetl jsem ale i spoustu braků napsaných podle počítačových her, jako například Dragon Age, Starcraft nebo Mass Effect. Co mě však už moc nebaví, je číst dlouhé texty přímo hrách, takže například do nového Tormentu se mi vůbec nechce, i když je Planescape jedna z mých nejoblíbenějších her vůbec.

Emanuel Svoboda - Filmy podle videoher sleduji pravidelně. Tyto obvykle braky recenzuji pro BonusWeb. Z knih čtu ságu Resident Evil, která se mi líbí i přes svou béčkovost. Ale dává mi to zabrat, neumím moc číst.

Resident Evil: Poslední kapitola

Resident Evil: Poslední kapitola

Petr Zelený - Nikdy se mi nestalo, že by mě nějaká hra uchvátila natolik, že bych se okamžitě sbalil a běžel do kina nebo knihkupectví. Ale protože čtu opravdu hodně a rád, „herních“ knížek jsem zhltal fakt spoustu: skoro deset ze světa Starcraftu, několik warcraftích a diablích - což je vlastně všechno od Blizzardu. Z novějších titulů jsem si koupil knižní doprovod k Deus Ex, který byl jakýmsi překlenovacím příběhem mezi Human Revolution a Mankind Divided. A pokud jde o filmy, tak osobně miluju devadesátkový Mortal Kombat, oproti tomu třeba celovečerní Warcraft nebo Assassin´s Creed za moc nestály.

Jan Kouba  - Určitě ano, ale spíš nepřímo. Často se mi totiž stává, že mi hra film nebo knihu něčím připomene a může to být jen náznak nebo maličkost. Zrovna před pár dny jsem dohrál The Last Guardian, svým pojetím i příběhem silně připomíná filmovou tvorbu Hajao Mijazakiho. Jsou tu podobné stěžejní prvky: komorní příběh malého kluka a podivného stvoření, jejich putování a budování přáteství v pohádkovém světě neznámého folkloru silně evokuje nejznámější kousky studia Ghibli. Plán na filmový maraton mám tedy jasný.

Martin Zavřel  -  Jelikož většinou film nebo kniha předcházejí hře, tak obvykle už mám původní látku nastudovanou, když se ke hře dostanu. Jedna výjimka mě ale napadá: svého času jsem k první Dragon Age dostal knihu „The Calling“ a jak jsem byl nadšený herním světem kontinentu Thedas, s chutí jsem se zakousl i do knihy. A dobře jsem udělal, protože to byl strhující fantasy-hororový příběh na který dodnes vzpomínám s nadšením, přečetl jsem ho jedním dechem a rozhodně prohloubil můj vztah a respekt i ke hře samotné.

Autor:


Nejčtenější

Cyberpunk 2077 je přesně tak dobrý, jak jsme tajně doufali. První dojmy

Cyberpunk 2077

Poté, co v únoru vyšel Kingdom Come, už mezi českými hráči není očekávanějšího titulu než chystaný Cyberpunk 2077. A my...

Command & Conquer je zpět, ale v podobě, o kterou se nikdo neprosil

Command and Conquer: Rivals

Společnost Electronic Arts oživila legendární značku Command & Conquer. Neradujte se ovšem předčasně, je to mobilní hra.



Bethesda oznámila nový Doom a Wolfenstein. Fallout 76 vyjde ještě letos

Fallout 76

Velká herní výstava E3 pokračovala očekávanou konferencí Bethesdy. Viděli jsme spoustu oznámení, z velkých projektů se...

E3 2018: přehled časů všech důležitých konferencí

E3

S herním svátkem E3, který letos opět proběhne v Los Angeles, se pojí i samostatné tiskové konference, či spíše show...

Stahujte zdarma PC verzi startovní edice středověké řežby For Honor

For Honor

Pokud byste chtěli zkusit, kam se více než rok po vydání posunula multiplayerová řežba For Honor, přidejte si na PC do...

Další z rubriky

KOMENTÁŘ: E3 je marketingová masáž a velký herní svátek zároveň

Hosteska na E3 2003

Začíná největší herní výstava roku a zkušenější hráči k ní vzhlížejí s léty vytrénovanou kombinací optimismu a skepse....

Ubisoft na E3 bodoval. Zaujal nejen nový Assassin’s Creed a Division 2

Assassin’s Creed Odyssey

Série konferencí na E3 pokračovala akcí Ubisoftu. Zklamaní skončili všichni, kteří čekali návrat špionážní série...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou středověkou hru Kingdom Come?

Tvůrci hry Kingdom Come: Deliverance vrátili areálu jeho středověkou podobu,...

Od vydání české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance uplynulo čtvrt roku a většina hráčů už má dohráno. Pojďte si v...

Grafton Recruitment Praha
OPERÁTOR VÝROBY (BOHUMÍN)

Grafton Recruitment Praha
Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 20 000 - 25 000 Kč



Najdete na iDNES.cz