Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hry jsou mediální popelky, tvrdí autor Bioshocku

  16:05aktualizováno  16:05
Říká se, že člověk by se s reklamou měl setkat alespoň třikrát než vstřebá její obsah. Existuje také svět šeptandy a uživatelských referencí, který dobré produkty propaguje. Ačkoliv měl Bioshock reklamní podporu, průměrné hodnocení 95 % a přízeň hráčů, někteří lidé o hře nikdy neslyšeli.

Duchovní otec hry Ken Levine zhruba před rokem navštívil americkou vysokou školu, kde diskutoval se studenty. Navzdory tomu, že měli plnou posluchárnu, žádný ze studentů o Bioshocku nikdy neslyšel. "Myslím si, že jako alfa hráč předpokládáte, že 'nezávisle na tom, jestli jsi hrál nebo nehrál Bioshock, jsi o něm slyšel, ne?' Tihle lidé o něm nikdy ani neslyšeli," řekl Levine časopisu Games Industry.

Hry jsou přitom v USA normální součástí života a je běžné, že rodiny mají v obýváku herní konzoli. Na hry se tam také vysílají televizní reklamy. A například propagace World of Warcraft: Cataclysm loni debutovala během reklamní přestávky při zápasu amerického fotbalu (ligy NFL).

Levine však považuje propagaci her za nedostatečnou a srovnává ji s filmovou. "Kolikrát jste viděli obrázky Transformerů?" ptá se. "Ať chcete či ne, pravděpodobně jste je viděli patnáctkrát či dvacetkrát. Děláme produkty, které stojí mnoho milionů dolarů a mají potenciál přilákat veliké obecenstvo. Ale abyste získali lidi, kteří nejsou alfa hráči, musíte podstoupit úplně jiné typy aktivit," objasňuje Levine.

Bioshock Infinite

Chystaný titul Bioshock: Infinite

Reklama v televizi prý nestačí. Je třeba, aby vývojáři vystupovali v televizních pořadech a navštěvovali různé talkshow, kde budou o své práci mluvit. Levine upozorňuje, že například americký večerní pořad The Daily Show hostí i autory knih, jenž prodají patnáct tisíc kopií. V The Daily Show však často ani neuvažují o vývojářích z velikých společností jako je třeba Bioware, jejichž prodeje se pohybují ve statisících až milionech kusů.

"Nemůžete najít zajímavější dvojici než Raye (Muzyku) a Grega (Zeschuka) z Bioware - jsou to (vystudovaní) doktoři, mají (manažerský titul) MBA a vedou tuhle společnost. Jsou to výteční vývojáři, ale v The Daily Show jsem je neviděl," popisuje Levine současnou situaci.

Levine však chybu nepřičítá médiím. Přístup by prý měli změnit samotní vývojáři a vzdělávat svět v otázce her. Je třeba, aby komunikovali s lidmi, kteří zvou hosty do různých pořadů a upozorňovali na svou práci.

Ken Levine je autorem titulů jako Thief, System Shock 2 či prvního dílu Bioshock z roku 2007 (přečtěte si recenzi). Levine momentálně pracuje na hře Bioshock: Infinite, která uživatele přenese z podvodního světa Rapture do létajícího města Columbia (více o Infinite).

Bioshock: Infinite má vyjít v roce 2012 pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Autor:




Nejčtenější

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Další z rubriky

Triss Ranuncul - Zaklínač
KVÍZ: Poznáte herní krásky a hrdinky jen podle obrázků?

Jsou schopné, chytré, krásné či slavné, často i všechno dohromady. A všechny je spojuje výskyt v počítačových hrách. Poznáte herní hrdinky jen podle obrázku?...  celý článek

LawBreakers
Průšvih roku? LawBreakers nepomohl ani slavný vývojář

Kvalitní hra ještě není zárukou finančního úspěchu. LawBreakers sice měli všechny předpoklady, aby se stali hitem, v těžké konkurenci se však neprosadili.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?
Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?

Vyšumění přátelství nemusí být jen vaše vina.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.