Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diablo křížené s Doomem. Jak by vypadaly hry po změně žánru

aktualizováno 
Že vývojáři občas zkouší své úspěšné značky přetvořit do jiného žánru, není nic nového. Pojďme si zaspekulovat. Dokážete si představit Fallout jako interaktivní film nebo Mortal Kombat jako závody motokár?

1Diablo

Navrhovaný žánr: střílečka (Doom, Heretic, Borderlands)

Představit si Diablo jako zběsilou, adrenalinovou střílečku není tak obtížné, jak se na první pohled může zdát. Sám stvořitel Diabla se o něco podobného pokoušel se svým komerčně nepříliš úspěšným projektem Hellgate: London. To by však tvůrce nemělo odradit.

Vzpomeňme kupříkladu na pozapomenutou klasiku Heretic, který již v devadesátých letech ukázal, že střílečka zasazená do temného fantasy světa může fungovat bez větších problémů. Loot systém se spoustou kusů výzbroje zase dokázal úspěšně implementovat střílečky Borderlands a Destiny.

Diablo 3: Reaper of Souls

Diablo 3: Reaper of Souls

Heretic

Heretic

Likvidace démonů pomocí kuší, luků, kouzelných holí a speciálních dovedností si není problém představit a takový „ropuchomet“ by jistě uvítal nejeden witch doctor. Samozřejmě by přišla řeč i na meče a sekyry, které by svojí efektivností překonaly brutální zakončovačky loňského Doomu.

2Fallout

Navrhovaný žánr: interaktivní film (The Walking Dead, Heavy Rain, Until Dawn)

Zlý, cynický svět Falloutu s jeho černým humorem a systémem karmy si přímo říká o „filmové“ zpracování, které by hráči nabídlo výrazně odlišné příběhové zážitky podle toho, na jakou by se přidal stranu. Ve Falloutu jste měli nezřídka možnost radikálně ovlivnit svět a postavy kolem vás.

Fallout 4 - Contraptions Workshop

Fallout 4

Madison Paige - Heavy Rain

Heavy Rain

V rámci žánru interaktivního filmu by teď mohly více vyniknout vtipné dialogy a originálně zvrácené postavy, se kterými byste mohli buď vyběhnout, nebo je v jejich bláznivých choutkách ještě podporovat. Vaše volby by měly přímý vliv na to, jak se k vám budou chovat nejen ostatní postavy, ale celé frakce. Někdo by vás uvítal s otevřenou náručí, jinde by vás nepustili ani přes hlavní bránu.

To vše nahrává silné nelinearitě, která u interaktivních filmů dosud citelně chybí. Vývojáři by se proto spíše než u Telltale Games mohli inspirovat hrami jako Until Dawn nebo Heavy Rain, v nichž žádná postava není v bezpečí a adrenalinové pasáže mohou mít drastické následky.

3Dark Souls

Navrhovaný žánr: horor (Penumbra, Amnesia, Outlast)

„Soulsborne“ hry mohou být možná tím nejstrašidelnějším herním žánrem, který navzdory své děsivosti žádným hororem není. Napětí, stres a všudypřítomný strach ze smrti jsou v těchto hrách vaším věrným průvodcem, který se vás drží až do posledních sekund vydřeného finále.

Dark Souls

Dark Souls

Amnesia: The Dark Descent

Amnesia: The Dark Descent

Hororová hra z vlastních očí situovaná do světa Dark Souls (nebo Bloodborne) by proto mohla být velmi nevšedním zážitkem. Pocit ztracení, nejasnost zápletky nebo zdánlivě chybějící motivace hlavní postavy by v kombinaci s absencí mapy dodávala pocitu osamocení ještě depresivnější rozměr.

Boj by byl tentokrát odsunut na vedlejší kolej, vaším nejužitečnějším spojencem by byly skrýše, pasti a pár improvizovaných zbraní, kterými byste monstra mohli za obzvlášť příznivých okolností na čas odstranit z cesty. Na místě smrti by hráč nezanechával zkušenostní body, ale veškerý nasyslený inventář včetně elixírů, pochodní, materiálu na výrobu pastí a dalších užitečných předmětů. Dovolila by vám odvaha vrátit se na místo skonu a všechno si vyzvednout?

4Bioshock

Navrhovaný žánr: simulátor chození (Gone Home, Everybody’s Gone to Rapture, Vanishing of Ethan Carter)

Bioshock patří k nejlépe hodnoceným střílečkám posledních let, velkou zásluhu na tom přitom má originální prostředí, v němž se tyto nápadité hry odehrávají. Kdoví, pokud by autoři odebrali akci a naopak přidali na výpravných detailech v prostředí, výsledkem by možná byla ještě lepší hra. Vaším úkolem by bylo projít zdevastovanou metropolí, dívat se kolem a sbírat jednotlivé indicie v pátrání po tom, co se v utopickém „městě snů“ pokazilo.

BioShock Infinite

BioShock Infinite

Everybody’s Gone to Rapture

Everybody’s Gone to Rapture

Na rozdíl od her jako Gone Home by však bylo třeba řešit také hádanky nenásilně zakomponované do prostředí kolem. K tomu by vám pomáhaly vaše speciální schopnosti, jako v předchozích hrách byste totiž ovládali mimo jiné oheň, elektřinu, vítr nebo třeba hejna havranů. Po vyřešení hádanky by se vám odkryla větší část příběhu a otevřela další část města. Tímto způsobem by tvůrci dávkovali tok odkrývaných informací a zároveň kontrolovali, kolik toho hráč s určitostí ví.

5L.A. Noire

Navrhovaný žánr: VR (Batman: Arkham VR, London Heist, Until Dawn: Rush of Blood)

Městská akce L.A. Noire od Rockstaru pasuje na hraní ve virtuální realitě jako ulitá. Hru byste ve VR verzi sice ovládali z pohledu vlastních očí, její základní pilíře by však zůstaly stejné. Nejprve by hráč v roli policisty přijel na místo činu, na němž by měl za úkol identifikovat a zajistit důkazy. Následovaly by výslechy podezřelých, při nichž by bylo zapotřebí pečlivě hledět vyslýchanému přímo do očí a sledovat jemné nuance v jeho mimice a snažit se přistihnout vypovídajícího při lži.

L.A. Noire

L.A. Noire

London Heist

London Heist

Nechyběly by samozřejmě ani přestřelky, pěstní souboje, honičky v autech, sledování nebo pronásledování podezřelého po svých. Ohromně by se vyplatilo pohybové ovládání, jak byste odstrkávali kolemjdoucí nebo se vyhýbali věcem, které by vám prchající házel pod nohy. Už jen z té představy se točí hlava.

6Warcraft

Navrhovaný žánr: off-line RPG (Dragon Age, Zaklínač)

O World of Warcraft 2 se zatím ani nešušká a my si můžeme jen povzdechnout, proč Blizzard nikdy nevytvořil off-line RPG Warcraft ve stylu Dragon Age nebo Zaklínače. Vždyť už samotná strategie Warcraft 3 a datadisk Frozen Throne měly příběh a postavy, co většinu žánru her na hrdiny hravě strčí do kapsy.

Záběr z filmu Warcraft: První střet

Warcraft: První střet

Dragon Age: Inquisition

Dragon Age: Inquisition

Hra by mohla sloužit jako prolog k plnohodnotnému WoW 2 a měla za úkol přilákat do světa Warcraftu nové hráče. Filmečky, dialogy, důraz na příběh, fascinující svět, ve kterém by nechyběla žádná z ras známá fanouškům WoWka, to vše v režii Blizzardu ochotného zainvestovat do vývoje rekordní částky. A pamatujete ještě na různé začátky v Dragon Age: Origins podle toho, za jakou rasu jste se rozhodli hrát? Tady by to fungovalo stejně.

7Mortal Kombat

Navrhovaný žánr: závody motokár (Mario Kart, Wacky Wheels)

Brutální verze Mario Kartu s postavami z Mortal Kombatu je obzvlášť ujetý nápad, jehož realizace by ale mohla zafungovat. Sbíráním lebek rozmístěných po tratích byste nabíjeli vaše speciální útoky, kterými by bylo možné protivníky sestřelovat z tratě v tom pravém MK stylu. Jak si poradí Škorpión nebo Sub-Zero s nebožákem, který si ho dovolí předjet, asi není třeba vysvětlovat.

Mortal Kombat: Konquest

Mortal Kombat: Konquest

Mario Kart 8

Mario Kart 8

Útok během předjíždění by byl náročnější a hráč by za jeho úspěšné provedení získal kupříkladu zvýšenou maximální rychlost. Nebezpečné by samozřejmě bylo i prostředí. Nebyl by to Mortal Kombat bez bodáků, kyseliny, nebo obřího větráku. Závěrečné ovace na stupni vítězů by hráč mohl oslavit klasickou fatalitou.





Nejčtenější

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Triss Ranuncul - Zaklínač
KVÍZ: Poznáte herní krásky a hrdinky jen podle obrázků?

Jsou schopné, chytré, krásné či slavné, často i všechno dohromady. A všechny je spojuje výskyt v počítačových hrách. Poznáte herní hrdinky jen podle obrázku?...  celý článek

SNES Classic Mini
Skvělý dárek pro každého (chlapa)? Retro konzole SNES Mini

S retro konzolí SNES Classic Mini se vracíme do devadesátých let a éry 16bitů. Většina z 21 předinstalovaných her však není jen pro nostalgiky, jsou skvěle...  celý článek

Phantasmagoria (PC)
Hrajete někdy retro? Co jste si pustili naposledy?

Vracíte se ještě ke starým hrám, nebo se naplno věnujete hraní současné produkce?  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.