Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hry v obchodech netáhnou, stejně jako pohybové hry pro Kinect

aktualizováno 
Nové výsledky ukazují, že hráči nakupují všude jinde než v obchodech. Microsoft se navíc chlubí úspěchem vlastních her, jenže falešně.

Nová verze konzole Xbox 360

Herní trh se propadl o deset procent. I to by šlo napsat na základě informací společnosti NPD, která v Americe sleduje prodeje her v maloobchodu. Bylo by to v přesném rozporu s tím, co si o herním trhu myslí uznávaný zdroj finančních dat Gartner. Ten tvrdí, že herní trh roste a bude růst.

Jediný správný závěr je, že pokračuje nezájem hráčů o nákup videoher v kamenných obchodech a své peníze na zábavu utrácejí on-line, zejména prostřednictvím služby Steam, ale také v Apple App Store nebo Android Marketu.

Červen -10 %

L.A. Noire

L.A. Noire

Nezájem o hry pro Wii, Nintendo 3DS a PlayStation Portable je podle analytiků hlavní důvod, proč se prodeje her v klasických obchodech v červnu propadly o deset procent oproti loňskému roku. Za pokles útraty hráčů z 1,15 na 1,03 miliardy dolarů mohlo podle známého herního analytika Michaela Pachtera ze 75 procent Nintendo, které letos nenabízí zajímavé hry.

Za hry hráči utratili 469,5 milionů dolarů, ve stejném období před rokem to bylo 531 milionů, tedy o 12 procent více. Tehdy se ale skvěle prodával Super Mario Galaxy a Red Dead Redemption, zatímco v letošním roce Nintendo žádný tahák nenabídlo. Na rozdíl od Rockstaru s výborným L.A. Noire.

Mezi vydavateli kralovalo TakeTwo, které v USA vydalo nejen detektivku L.A. Noire, ale také akční Duke Nukem Forever, který obsadil druhou příčku v žebříčku prodejnosti hned za L.A Noire. Překvapivé třetí místo obsadil akční inFamous 2

inFamous 2

inFamous 2

Hra přitom vyšla pouze na PlayStation 3 a umístění v přední trojce je úspěch pro jakýkoliv titul pro jedinou konzoli. Jen Nintendo bralo první pozici u svých největších hitů jako samozřejmost. Sony se také neopomnělo pochlubit, že inFamous je nejprodávanější herní artikl (SKU) za poslední měsíc. Pod označením SKU se totiž skrývá označení unikátní skladové položky. Jedna hra ve více verzích pro různé systémy představuje více položek.

Nintendo na ústupu

Pro Nintendo může být drobnou útěchou snad jen Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D. Za měsíc se prodalo podle oficiálního vyjádření od Nintenda 280 000 kusů. To stačilo na páté místo v žebříčku, a opět jde o hru určenou pouze pro jedinou a stále málo rozšířenou platformu. Velké množství kopií se nejspíše prodalo i se samotným 3DS, za měsíc totiž Nintendo udalo 143 tisíc systémů s malým 3D displejem. Tradičního Nintenda DS ale firma v USA prodala 386 tisíc kusů, Wii se prodalo 273 tisíc krabic.

Microsoft Kinect

Microsoft Kinect

Microsoft k oficiálním číslům NPD dodal počet prodaných Xboxů 360. Bylo jich opět více než kterékoliv jiné konzole: 507 tisíc kusů. Horší už to je s pohybovým ovládáním Kinect. Microsoft neuvedl žádná čísla, jen v tiskovém prohlášení oznámil, že se do konce roku ztrojnásobí počet titulů pro tento pohybový ovladač.

Nová hra Child of Eden pro Kinect a první pohybová hra pro tuto platformu zaměřená na tradiční hráče ale netrhala při zahájení prodeje žádné rekordy. Prodalo se jí jen 34 tisíc kopií.

Microsoft má obecně slabinu v oblasti exkluzivních her. Ve srovnání s Nintendem nebo Sony se sice chlubí vysokým průměrem hodnocení na Metacritic.com, ale jen díky úspěchu sérií Halo, Gears of War a Forza.

Tituly pro Kinect se v popularitě nemohou rovnat exkluziviním hrám od Nintenda a v přesnosti ovládání ani titulům vydávaným Sony pro ovladač Move. Snad jen aktuální UFC Personal Trainer je ve verzi pro Kinect povedenější, protože sloužil jako primární platforma pro vývoj hry.

Sony výsledky podle NPD komentovalo jen poukázáním na prodejní úspěch inFamous 2 a upozorněním na betatestování Uncharted 2, kterého se účastní už 1,5 milionu hráčů. Čísla o prodejích PS3 v Americe firma neposkytla. To nepochybně znamená, že se nemá čím chlubit.

Autor:




Nejčtenější

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Příběhová kampaň do PlayerUnknown's Battlegrounds jen tak nepřibude

Brian Greene, autor úspěšného PlayerUnknown's Battlegrounds, utnul všechny spekulace svým oznámením, že příběhová kampaň pro jednoho hráče do největšího hitu...  celý článek

Wolfenstein II: New Colossus
Nacisti, spousta krve, sex a hlášky. Nový trailer na Wolfensteina baví

Jedna z neočekávanějších her letošního roku na sebe upozorňuje novým trailerem. A ten je doopravdy podařený. Fanoušci Quentina Tarantina budou nadšení.  celý článek

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Příprava týmu Fnatic před profesionálním zápasem. Hráči mají i týmové dresy.
Esportovci jako celebrity? Musí zapracovat na svém chování

S tím jak se stále zvyšuje popularita e-sportů, množí se i skandály jednotlivých sportovců. Nebudou nakonec největší překážkou pro získání masové oblíbenosti...  celý článek

Tomb Raider film
První trailer filmového Tomb Raidera s Alicií Vikander jako Larou Croft

Netrpělivě očekávaná ukázka z chystaného filmu na motivy herní série Tomb Raider je konečně venku. Ať už si o něm myslíte cokoli, musíte uznat, že to hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Mafia
Mafia slaví 15 let, vývojář zavzpomínal na nelehký vývoj

Jak vznikala ta dodnes nejlepší herní gangsterka vzpomíná jeden z jejích vývojářů Roman Hladík.  celý článek

Destiny 2
Rady, jak se připravit na spuštění velkolepé sci-fi Destiny 2

Přinášíme informace o přesném času spuštění týmové sci-fi akce Destiny 2, doporučení ohledně volby postav, nové informace o délce hry a zákulisní tipy pro...  celý článek

Kniha Masquerade od Kita Williamse
Největší podvod v dějinách videoher. Neuvěřitelný příběh hry Hareraiser

Lidé dnes mají často pocit, že se je výrobci videoher snaží jen podvést a vylákat z nich peníze. Ovšem nad neuvěřitelným příběhem počítačové hry Hareraiser z...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.