Hundred Swords - strategie z Japonska

Nestává se moc často, aby konzolová hra ve stylu japonského manga slavila úspěchy také na PC (jedinou výjimkou je snad jen Final Fantasy). Společnost Activision se přesto rozhodla vydat dreamcastovou RTS Hundred Swords taky pro hráče pécéček. Jak bude japonská strategie vypadat?

Hundred Swords Na první pohled mi Hundred Swords připomněly jednu z miniher ve Final Fantasy VII, ve které jsem pomáhal zachránit orlí vejce před vetřelci. Tuhle hru jsem měl z Final Fantasy snad nejraději a strašně mě pak štvalo, když se z vejce, jehož záchrana mě stála takových sil a peněz, vyklubalo - už ani nevím co. :-) Ale zpátky k Hundred Swords. Hra spatřila světlo světa v Japonsku (má ji na svědomí vývojářský tým Smilebit), takže podle toho samozřejmě vypadá - čekejte tedy klasický animovaný styl manga postaviček a grafiku, která nezapře svůj konzolový původ. Hra je ale samozřejmě mnohem složitější než výše zmiňovaný subquest z FF7, ve kterém jsem měl k dispozici jen tři typy jednotek. V Hundred Swords sice navzdory názvu hry nebudete mít k dispozici stovku mečů, ale i tak se obrazovka bude jednotkami jen hemžit.

Hundred Swordstue Hundred Swords nabízejí stratégům několik možností hraní. V singleplayeru najdete několik scénářů, které můžete zvládnout ve třech obtížnostech (podle zkušeností některých hráčů je nejlehčí obtížnost proklatě jednoduchá a ani vyšší nejsou příliš složité). K dispozici je také bojový mód, který vás coby čerstvě vyoranou myš vrhne přímo na bitevní pole, kde se budete snažit přežít. Pro ty z vás, kdo nesnášíte dlouhé tutorialy, asi není lepší cesta, jak si vyzkoušet základní principy hry. Další možností je zahrát si singleplayerovou kampaň, která vás přenese do země Nalavale, kde je právě korunován nový král Larf. Tahle party ale skončí pěknou kocovinou, protože během slavnosti napadnou kontinent vojáci konkurenčního kmene Mascarů, kterým se povede obsadit několik strategicky významných oblastí. Čerstvý král musí ihned prokázat, že je pravým vůdcem svého lidu a nájezdníky vyhnat. A protože je to král, má i na tuhle špinavou práci své lidi - v tomhle případě vás.

Hundred Swords Tož vydejme se do bitvy, dosíci vítězství a slávu! Hundred Swords je realtimová strategie, která může svým principem připomínat například Myth. Princip je jednoduchý - vy máte bandu svých vojáků, nepřítel má taky svou armádu, a tak nezbývá než jejich existenci ospravedlnit nějakou tou bitvou, která často končí jejich neexistencí. Jednotky jsou několikerého typu - kromě lučištníků nebo kouzelníků (kteří také patří ke střelcům) najdete v bahně bojiště samozřejmě i klasickou pěchotu a později budete mít k dispozici silnější jednotky, dokonce i primitivní letectvo. Nejdůležitější jednotkou na bojišti jsou ale velitelé. Jsou to jediní vojáci, kteří kromě bojování mají i užitěčnější schopnosti. Dokáží totiž stavět budovy, ve kterých se rodí noví vojáci, nebo různé doly, ve kterých získáváte suroviny. Pokud totiž chcete vybudovat novou jednotku, musíte na ni mít určité množství surovin. Velitelé jsou ale schopní i v boji, takže taktika, kdy velitele necháte pěkně vzadu a krev budou cedit chudáci pěšáci, většinou úspěch neslaví.

Hundred Swords nepřekvapí 3D grafikou, která byla na první pohled původně určená pro televizní obrazovku. Na konzolový původ hry odkazuje také maximální rozlišení 640x480, které rozhodně nepotěší stratégy zvyklé najednou přehlédnout celé rozlehlé bojiště. Jak tak vidím, nezmínil jsem se ještě o multiplayeru, který umožňuje hru až čtyř hráčů. Utkat se mohou jednak všichni proti všem, nebo se spojit do několika týmů. A nakonec to nejpodstatnější - do obchodů by se hra měla dostat letos na jaře.