Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

HW News: EVGA nabízí nejrychlejší GeForce GTX 275

aktualizováno 
Jaká bude přetaktovaná verze masově prodávané herní grafické karty? >> MSI Eclipse umí Quad SLI i CrossFire >> AMD integruje podporu DirectX 11 na procesor

EVGA GeForce GTX 275 FTW

EVGA nabízí nejrychlejší GeForce GTX 275
Se zajímavým plánem, který začíná nabírat reálné rozměry, nyní přichází výrobce grafických karet EVGA. Z jeho laboratoří již vzešel nespočet přetaktovaných grafických karet a ani tentokrát tomu nebude jinak. EVGA totiž začala nabízet herní kartu označovanou jako GeForce GTX 275 FTW, která má svým výkonem dosáhnout na dnes dražší a výkonnější grafiku nVidie – GeForce GTX 280.

GeForce GTX 275 je na trhu teprve krátce a své zákazníky si zpočátku nehledala lehce. nVidia vypustila tento referenční model proto, aby zaplnil mezeru vznikající ve výkonu cenově dostupnější GeForce GTX 260 a nekompromisně herní grafiky GeForce GTX 280. Obě zmíněné karty jsou na trhu poněkud déle a tak nVidia stihla mezi tím přejít na 55nm technologii výroby jádra. Samotnou koncepci jádra přitom prakticky nezměnila a nyní se ukazuje, že ve starém jádru posunutém na novou technologii se ukrývá opravdu velký potenciál.

EVGA GeForce GTX 275 FTW

Tento potenciál samozřejmě nemohl zůstat dlouho bez povšimnutí a tak již na samém začátku prodeje začala EVGA vyrábět GeForce GTX 275 v edici Superclocked. Výrobci mají při výrobě karet nyní od nVidie volnější ruku a tak si mohou dovolit svévolně měnit pracovní frekvence. GeForce GTX 275 Superclocked tak pracuje na přibližně o 5% vyšších frekvencích, než jaké jsou použity u referenčních karet. GeForce GTX 275 Superclocked je u nás bohužel špatně dostupná. Ze strany EVGA se jednalo jen o první krůček a tak by nám mohla spravit chuť spíše čerstvě představená GeForce GTX 275 FTW z edice "For the winer".

GT200 55nm

Už přímo v základu není GeForce GTX 275 v žádném případě špatná grafická karta. Použité jádro pracuje na 633MHz a obsahuje na 240 shader procesorů. Shadery přitom pracují na rozumné frekvenci a to 1,4GHz. Za silnou GeForce GTX 280 zaostává GTX 275 především v oblasti pamětí. Podporovány jsou samozřejmé pouze čipy GDDR3, přičemž sběrnice, přes kterou se k nim přistupuje, klesla k 448bitům z 512. Na referenčních grafických kartách pracují paměti na 1,13GHz a mají velikost 896MB. Setkat se můžeme také s verzí, která má 1792MB paměti (shodou okolností od EVGA).

EVGA GeForce GTX 275 FTW

EVGA GeForce GTX 275 FTW je prozatím bezkonkurenčně nejrychlejší oficiálně prodávanou kartou z řady GTX 275. Pracovní frekvence jádra jsou zvednuty v průměru o 10 až 15% a vzhledem k tomu, že karta prakticky netopí, obdobný účinek se dá předpokládat i na výkon. Vývojáři z EVGA se dokonce nechali slyšet, že jejich garantované pracovní frekvence nejsou zdaleka ty nejvyšší, kterých lze s GeForce GTX 275 dosáhnout. Zásah do karty přitom nebyl velký, protože GeForce GTX 275 FTW používá i nadále původní referenční chladič.

Jádro rychlé karty je tedy taktováno na 713MHz, přičemž integrované shader procesory pracují vysoko na 1512MHz. Pozadu nejsou samozřejmě také paměti, jejichž frekvence překračuje 2,5GHz. Prodávat by se však zatím měla jen 896MB verze. Aktuálně jsou pracovní frekvence u tohoto modelu vyšší, než jaké jsou běžné u highendové GeForce GTX 280. Pokud zabrousíme do statik 3DMarku, zjistíme, že GeForce GTX 275 FTW je rychlejší, než běžná GeForce GTX 280. Výsledek ve hrách může být samozřejmě poněkud odlišný.

Téměř dokonalé kartě lze tak vytknout především její cenu. EVGA si za ni totiž účtuje přes 300USD, což bude v konečném důsledku znamenat prodejní cenu nad hranicí 7000Kč. Koupě předem přetaktované verze se tak vyplatí především tomu, kdo vyžaduje záruku. Vysoké pracovní frekvence v kombinaci s nezměněným chlazením však naznačují, že stejných frekvencí bude možné dosáhnout nejspíše s jakoukoliv GeForce GTX 275.


MSI Eclipse umí Quad SLI i CrossFire
Novou základní desku, která na první pohled vypadá jako základ platformy pro definitivní grafické řešení, začala v úterý nabízet MSI. Deska není první svého druhu, jelikož vychází z řady Eclipse a je určena pro všechny procesory Core i7. Nová deska je tedy jen vylepšením a i z tohoto důvodu nese název MSI Eclipse Plus.

MSI Eclipse Plus

Srdcem nové základní desky je čipset Intel X58, který se stará o komplexní podporu dostupných procesorů Core i7. Nedokáže se však postarat o plnohodnotnou podporu grafických karet. MSI přesto nabízí na jedné desce podporu pro až čtyři grafické karty v zapojení CrossFire i SLI. Podporu grafických karet nVidie zde totiž zajišťuje čip nForce 200.

MSI Eclipse Plus

Společně s nasazením několika grafických karet a procesorů Core i7 lze počítat výhradně s pamětmi DDR3. Pro ty je připraveno celkem šest slotů a s budoucím rozšířením tímto směrem by tedy neměl nastat problém. Naproti tomu se však může setkat s problémy ten, kdo by chtěl ve větší míře používat levné karty určené do slotu PCI. Starší PCI je totiž na desce pouze jeden a chybět bude úplně podpora PATA řadiče.

Deska je navržena se šestivětvovým napájením, což by mělo být v kombinaci s použitím rozumně dimenzovaného zdroje zárukou stability i při maximálním myslitelném zatížení. Napájení ale neběží neustále naplno a MSI jej automaticky koriguje pomocí technologie APS. Ta se stará o zapínání pouze potřebného počtu napájecích větví a tím významně snižuje spotřebu energie.

MSI Eclipse Plus

Na zadním headeru desky nalezneme mezi běžně velký počet USB konektorů a malý diagnostický displej. Přítomny jsou dva gigabitové ethernety, konektory zvukové karty bychom však hledali marně. Karta je totiž dodávaná jako dedikovaná a to rovnou kvalitní X-Fi od Creative Labs. Za komplet MSI Eclipse Plus, zvukové karty X-Fi a externího displeje poskytujícího přehled provozních údajů desky, žádá MSI 400USD. Tento skvost rozhodně nebude pro každého a u nás za něj zaplatíme přes 8000Kč.


AMD integruje podporu DirectX 11 na procesor
Podle serveru Xbitlabs nebude mít první procesor společnosti AMD s integrovaným grafickým jádrem klasickou instrukční sadu x86. Je ale nanejvýš pravděpodobné, že může dojít pouze k jejímu rozšíření. Bez zpětné kompatibility k současným procesorům se totiž žádný procesor z blízké budoucnosti neobejde. Změny budou patrné především v jejich architektuře.

Jako předzvěst nové éry by se měl hned v příštím roce objevit procesor s kódovým označením Liano. Jeho rozsah pracovních frekvencí zatím nemá ani smysl odhadovat. Zástupci AMD však serveru Expreview prozradili, že tento procesor již ponese integrované grafické jádro kompatibilní s DirectX 11. Herní grafika integrovaná přímo na procesor se však zatím nekoná.

Testovací vzorek fůzního čipu od AMD

Podle oficiálně zveřejněných plánů AMD nemá být Liano nikterak robustním procesorem. V plánu rozhodně není výroba procesorů s velkým počtem jader, přičemž se počítá maximálně se čtyřmi jádry (včetně jádra grafického). V kombinaci s používáním 32nm výrobní technologie nabídne AMD velmi úsporné procesory. To naznačuje, že Liano by mohlo najít větší uplatnění spíše než v herních počítačích v kancelářském prostředí.

S přidáním grafického jádra do procesoru bude souviset i další poměrně nepopulární krok. AMD bude nucena změnit patici procesoru, protože integrované grafické jádro potřebuje několik dalších pinů navíc. Vzácná, alespoň částečná kompatibilita, která provází platformy AMD od uvolnění Socketu AM2, již nebude pokračovat. Na místo toho se hovoří o příchodu socketu označovaného jako BGA1.

Ostatní rysy procesorů zůstanou při starém. AMD do nich hodlá přidávat i nadále přidávat integrované řadiče pamětí s podporou DDR3 a zůstane i typické používání technologie Hyper Transport. Bez změny by měla zůstat i doposud používaná tříúrovňová koncepce vyrovnávací paměti. AMD neplánuje její znatelné rozšíření a namísto toho uvádí jako maximum velikost 4MB.


Zdroje: AMD, Dailytech, DV Hardware, EVGA, Expreview, Fudzilla, HardSpell, HKEPC, Intel, MSI, nVidia, Xbitlabs & ZD Net

Autor:


Témata: Intel


Nejčtenější

Grand Theft Auto Online
Rockstar vysvětlil, proč GTA 5 nedostalo žádné příběhové přídavky

Navzdory všem očekáváním nedostalo Grand Theft Auto 5 žádný příběhový přídavek a veškerá podpora autorů se soustředila pouze na on-line složku. Znamená to, že...  celý článek

Hry z Xboxu, které fungují na Xboxu One
Třináct her z původního Xboxu lze nyní hrát na Xboxu One. A vypadají lépe

Od dnešního dne je možné na Xboxu One hrát třináct her, které vyšly na původní Xbox. Všechny běží v rozlišení 1080p, mají lepší snímkování a nahrávací časy.   celý článek

South Park: Fractured but Whole
Pšoukání se časem omrzí i v South Parku. Recenze Fractured but Whole

Populární seriál Městečko South Park se vrací v ambiciózním herním zpracování a ani tentokrát své předloze ostudu nedělá. Kromě třaskavé nálože záchodového...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Další z rubriky

Infinity Blade II
Video z Infinity Blade II. Tohle na mobilu ještě nebylo

Při pohledu na úvodní video, které běží v herním engine, je těžké uvěřit, že jde o hru na mobil. Infinity Blade II si ale na maximum užijí zatím jen vlastníci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.