Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

HW News: Pohybové ovládání pro PC potvrzeno

aktualizováno 
Asus se nechystá vyrábět Kinect, používá však podobné technologie. Praktická herní klávesnice Roccat Isku. GeForce GTX 580 s vodním chlazením zrychluje.
Asus Wavi  Xtion

Asus Wavi Xtion

Pohybové ovládání pro PC potvrzeno
Jsou to jen dva týdny, co zaměstnanci společnosti Microsoft na svém blogu opatrně naznačili, že by se mohlo revoluční ovládání Kinect známé z konzole Xbox 360 objevit na počítačích. Microsoft se přitom přikláněl k nekomerčnímu použití, což spíše vylučovalo nasazení ve hrách. Svou šanci tak ale vytušila jiná společnost a na veletrhu CeBit představila zařízení, které je Kinectu přinejmenším velmi podobné.

Touto společností je Asus a svou novou počítačovou periferii označuje jako pohybový senzor Wavi Xtion. Princip fungování je v zásadě shodný s Kinectem. Wavi se skládá ze dvou základních částí: senzoru pohybu a bezdrátové streamovací jednotky. Ta mimo jiné obstará přenos obrazu bezdrátově do monitoru nebo televize.

Asus Wavi  Xtion

Sluší se podotknout, že Wavi není úplným překvapením a o příchodu podobného zařízení se šuškalo už před měsícem. Teprve nyní se ale ukazuje, nakolik je obdoba Kinectu použitelná v praxi. Přímou podporu ze strany her očekávat samozřejmě zatím nelze a ani do budoucna není jasné, zda se jí dočkáme. Wavi však umožňuje přemapovat ovládání klávesnice na rozpoznatelné pohyby a ty pak použít i ve hře, která na něco takového nebyla připravena.

Z tiskové zprávy, kterou vydali zástupci společnosti Asus minulý týden, jasně vyplývá, že Wavi Xtion bude především o zábavě a přímo na CeBitu byly k vidění i jednoduché zábavné aplikace upravené pro ovládání pohybem. Zatím lze konstatovat, že nedosahují ani zdaleka takové úrovně jako na Xboxu 360.

Wavi Xtion

Byť se může Wavi z vnějšku tvářit velmi podobně jako Kinect, některé klíčové technologie zde nenalezneme. Oproti poměrně složitému systému snímání, jež používá Microsoft, se vydal Asus cestou úspor. Namísto kamery v klasickém slova smyslu je součástí Wavi jen dvojice senzorů schopná pracovat v infračerveném spektru. To jednak znemožňuje intaeraktivitu her pracujících s reálně snímaným obrazem a Wavi nebude v případě nouze použitelné ani jako webová kamera.

Ovládání her prostřednictvím pohybu je ale spíše o použitých algoritmech, než hardwaru. Paradoxní tak na celé věci je, že softwarovou část poskytla společnost PrimeSence, která se významně podílela především na Kinectu. Oproti konzoli má však PC nevýhodu. Potřebuje totiž kvalitní ovladače, které jsou v současnosti prý připraveny pro všechny modernější verze Windows.

Některé podstatné detaily o používání Asus ve své tiskové zprávě neuvádí. Nicméně, v připravovaném marketingovém letáku je uvedeno, že pracuje na vzdálenost od 80 cm do 3,5 m. Infračervený senzor přitom snímá prostor v úhlu 70°. Propojení s počítačem je zabezpečeno prostřednictvím klasického USB 2.0, které současně slouží jako napájení.

Asus Wavi  Xtion

Proč Asus přidal k pohybovému ovládání také streamovací jednotku, není zcela jasné. Jedná se ve skutečnosti o dvě krabičky, které mezi sebou komunikují pomocí bezdrátového rozhraní WHDI. Díky nim nemusíte mít počítač připojen přímo k monitoru nebo televizi. Prostřednictvím HDMI připojíte pouze bezdrátové jednotky. Přestože jsou přenášena poměrně vysoká rozlišení, vše funguje do vzdálenosti až 25 metrů (bez zdí).

Wavi Xtion

Zcela klíčovou otázkou je, s jakou přijde Wavi Xtion cenou. Bez existující konkurence a s přidaným WHDI zjevně nepůjde o nejlevnější záležitost. Drahé budou patrně také patenty, které jsou použity pro rozpoznání pohybu. Asus přesto pevně věří, že Wavi bude ve druhé polovině letošního roku poměrně rozšířené zařízení. Svým zákazníkům chce pak nabídnout kromě her také interaktivní aplikace pro nakupování. Zahájení prodeje je ohlášeno na květen.


Praktická herní klávesnice Roccat Isku
Probíhajícího veletrhu CeBit využila mezi jinými také společnost Roccat, která zde představuje svou novou klávesnici navrženou speciálně pro hráče. Těšit se můžeme na velmi praktickou koncepci, slušnou kvalitu provedení a kromě spousty nadstandardních kláves také podsvětlení. Ohlášená cena se zdá vcelku přijatelná.

Jako každá správná klávesnice, je i Roccat Isku především o zpracování tlačítek. Rozložení těch základních přesně odpovídá původnímu standardu od IBM, a tak by neměl být při běžném používání žádný problém. Praktické je umístění velkého Enteru a nenajdeme zde ani žádné záludnosti, v podobě přemístěných tlačítek pro ovládání režimu spánku.

Roccat Isku

Kromě běžných kláves nabízí Isku na 36 takových, na která jsou mapována uživatelská makra. Prostřednictvím ovladačů lze přitom každé z maker nastavit k posloupnosti až 500 úkonů s volitelným časovačem.

Zásadním prvkem, kterým se mohou pochlubit jen lepší klávesnice, je podsvětlení. Vyrábět se bude jediná varianta s diodovým podsvětlením v modré barvě. Úroveň jasu podsvětlení je možné nastavit a to celkem v šesti krocích. Toto nastavení se provádí na klávesnici a nepotřebujete k němu žádné ovladače.

Aby Roccat motivoval hráče k zakoupení dalších svých produktů, vybavil řadu označovanou symbolem [+] technologií "komunikace". Zástupci společnosti ve svém tiskovém prohlášení tvrdí, že hráčům se mají při kombinaci klávesnice a myši odemknout i další herní funkce. Nicméně, nikde zatím není uvedeno, o jaké funkce by mělo jít. Nejspíše bude možné jen kombinovat marka obou zařízení.

Pro někoho může být zklamáním skutečnost, že Isku není bezdrátová. Bohužel současné technologie stále neumožňují vyrobit kvalitní bezdrátovou klávesnici, která by vyhovovala potřebám při hraní, byla podsvětlená a její akumulátory vydržely rozumnou dobu. Roccat svou klávesnici tedy připojuje k USB 2.0, přičemž klávesnice snímá 1000× za vteřinu.

Roccat Isku

Přestože zahájení prodeje je ještě v nedohlednu, o prodejní ceně mají v Roccat už vcelku jasno. V EU by měla být klávesnice dostupná do 1500 Kč. Odhady, kdy by se klávesnice Roccat Isku měla objevit na trhu, jsou ale spíše černé. Sama společnost výhledově uvažuje spíše o druhé polovině letošního roku.


GeForce GTX 580 s vodním chlazením zrychluje
Uplynuly tři roky od chvíle, kdy společnost Point of View začala vyrábět svou první grafickou kartu postavenou na jádrech společnosti nVidia. Tuctové modely vyráběné podle referenčních specifikací jsou minulostí a koncem minulého týdne se tak objevila nová revize vodou chlazené GeForce GTX 580. Tichá grafická karta bude pracovat na vyšších taktovacích frekvencích, než původní model s ventilátory.

Novou kartu nalezneme už brzy v obchodech pod označením Point of View GTX 580 Beast 2. Navazuje na předchozí generaci, která byla poněkud pomalejší. Jádro GTX 580 Beast 2 pracuje na frekvenci 855 MHz, shadery jsou taktovány na 1746 MHz. Referenční varianta přitom pracuje jen na 772 MHz pro jádro a 1544 MHz pro shadery.

GeForce GTX 580 Beast 2

Robustní architektura použitého jádra je rozhodně tím pravým na všechny moderní hry. Jako každá GeForce GTX 580, také Beast 2 nabízí celkem 512 shader procesorů. Karta využívá 384 bitovou paměťovou sběrnici, na které jsou nasazeny čipy GDDR5. Na kartě je integrována paměť o velikosti 1,5 GB.

GeForce GTX 580 patří mezi grafické karty, které jsou schopny produkovat opravdu velké množství tepla. O to se tentokrát stará důvěrně známé chlazení od společnosti Aqua Computer. Aktivní část je celoměděná a překrývá všechny důležité části karty.

Cena bude tentokrát opravdu vysoká. Vodní chlazení v kombinaci s vyššími pracovními takty dělá z karty exkluzivní zboží. Cena tudíž neklesne pod 20 tisíc korun. Karta se tak vyplatí snad jen tomu, kdo přehnaně lpí na tichém provozu počítače.


Zdroje: Asus, CeBit, Dailytech, Engadget, HKEPC, Inpai, nVidia, Point of View, The Inquirer, Thinq, Xbitlabs & ZD Net

Autor:


Témata: CeBIT, Interaktivní, Xbox


Nejčtenější

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Left Alive
Sony oznámilo nové hry na PlayStation, některé potěší i PC hráče

Firma Sony oznámila na japonské výstavě několik nových her a remaků. Tím nejlákavějším jménem bude zřejmě nová střílečka Left Alive, kterou si zahrají i hráči...  celý článek

Need for Speed Payback
Podívejte se na závody Need for Speed Payback ve 4K a na HW nároky

Podívejte se, jak vypadají připravované arkádové závody Need for Speed Payback v rozlišení 4K.  celý článek

Wolfenstein II: New Colossus
Nacisti, spousta krve, sex a hlášky. Nový trailer na Wolfensteina baví

Jedna z neočekávanějších her letošního roku na sebe upozorňuje novým trailerem. A ten je doopravdy podařený. Fanoušci Quentina Tarantina budou nadšení.  celý článek

FIFA 18
RECENZE: Fanoušci fotbalu ani letos neušetří. FIFA 18 se opět vyplatí

Nový díl jedné z nejprodávanějších herních sérií vůbec sice již nepřináší tolik novinek jako ten loňský, přesto jeho koupí nikdo neprohloupí. A to nejen kvůli...  celý článek

Další z rubriky

Infinity Blade II
Video z Infinity Blade II. Tohle na mobilu ještě nebylo

Při pohledu na úvodní video, které běží v herním engine, je těžké uvěřit, že jde o hru na mobil. Infinity Blade II si ale na maximum užijí zatím jen vlastníci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.