Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

HW News: Radeon HD 3200

aktualizováno 
Překvapení AMD, nejlepší poměr cena/výkon >> Vista SP1 bude v březnu >> Crysis na plné detaily s Intel Skulltrail

HW News Perex - Součást HW News

Radeon 3200
AMD ukázala tento týden  světu první základní desky s novým čipsetem RS780. Ačkoliv se má zpočátku prodávat pouze v Číně, rozhodně je svým potenciálem zajímavý. Má totiž zkombinovat velmi přijatelnou cenu se zajímavým výkonem a navíc se v jeho koncepci objevila i nové grafické jádro.

Čipset RS780 je samozřejmě určen pro platformu AM2+ a bude podporovat i první 45nm procesory AMD, které nebudou na trhu ještě přinejmenším čtvrt roku. Do budoucna se však zatím nepočítá s novou verzí HyperTransport a tak je opět integrována podpora verze 3.0. Společně s čipsetem má být používán southbridge SB700. Itegrovaný paměťový hub umožňuje používat moduly DDR2 maximálně do 8GB. Příjemné překvapení v podobě podpory DDR3 se u AMD zatím ani výhledově nekoná. Až doposud by se dalo říci, že je vše při starém.

J & W

Změny, které jsou opravdu k lepšímu, se ukáží až při pohledu na integrované příslušenství. Úplně nové grafické jádro označované jako Radeon HD 3200. Výkonnostně by se mělo zařadit o něco výše než klasické karty Radeon HD 2400. Podporováno je prostředí DirectX 10 a Shader Model 4.0. Grafika navíc nepracuje pouze se sdílenou operační pamětí, ale na deskách bude přímo integrována i velmi rychlá 128MB paměť od společnosti Elpida. Přímo na zadních panelech desek pak budou vyvedeny tři konektory grafické karty a to VGA, DVI a HDMI port. Využívat bude možné všechny tři současně. Grafika navíc poběží v tzv. Hybrid Crossfire režimu. Jedná se o podobnou technologii jako je Hybrid SLI nVidie, ale s tím rozdílem že integrovanému jádru není nadřazena dvojice propojených karet. U Hybrid Crossfire totiž umožňuje práci integrovaného jádra a karty v PCI Express v kooperativním režimu a z pohledu uživatele de facto jako při běžném Crossfire.

První základní desku, která by se mohla dostat během několika měsíců i do Evropy, vyrábí J&W a nese označení RS780UVD. Právě tento kousek by měl být exemplárním příkladem, jak budou desky s RS780 vypadat. V drtivé většině případů se bude jednat o desky formátu MicroATX, které budou stát zpočátku okolo 2000Kč. Součástí bude vždy HD zvuková karta, gigabitový ethernet a nejspíše také primitivní diagnostický displej na zadním panelu. RS780 navíc podporuje i starý COM port a standardně by měl být přibalován i header s IRDA portem. Dojem bohužel trochu kazí podpora maximálně čtyř USB portů.

Vista SP1, naděje umírá poslední
Vypadá to, že dlouho očekávaný Servis Pack pro Windows Vista je konečně na dosah. Mnoho uživatelů do něj vložilo veškeré své naděje a bude velmi zajímavé sledovat, jak se Microsoft po roce od uvedení Windows Vista vypořádal s (ne)kompatibilitou programů a problémy ve hrách.

Pevné datum vypuštění Windows Vista SP1 zatím stanoveno nebylo, podle posledního prohlášení Microsoftu se tak stane v průběhu března. U nás se dá očekávat, že k tomu dojde ještě přibližně o měsíc později, jelikož v první vlně se počítá jen se zahájením prodeje verzí v hlavních světových jazycích. Kromě již zmíněných úprav v kompatibilitě některých programů se vývojáři zaměřili především na pomalou práci se soubory, vestavěný prohlížeč Internet Explorer, nástroje na opravu disku, zabezpečení a zprávu bezdrátových sítí. Vista SP1 by měla také podpořit stabilitu většiny 64bitových procesorů. Obsahuje totiž nový firmware, který obchází známé chyby mikrokódu.

Vista SP1

Značné změny byly podniknuty také v otázce bezpečnostních opatření API, která jsou nyní přísnější. Je tedy pravděpodobné, že systém bude vyžadovat mnohem přesnější nastavení, než doposud. Úspěchem je začlenění aktualizované verze DirectX 10.1 do Vista SP1. Ačkoliv je nová verze urychlovacího prostředí vylepšena jen o detaily, měl by být s patřičným hardwarem a hrou viditelný citelný rozdíl v kvalitě při zobrazení světelných jevů.

Po vypuštění Windows Vista SP1 bude následovat ještě poslední Servis Pack určený pro Widnows XP. Ten přinese sice množství vylepšení, ale jedním z nich bude i povinná autorizace pravosti licence. Toto nepopulární opatření je jasně namířeno proti pirátům, kteří se s pro Microsoft neznámých důvodů odmítli podřídit přechodu na Windows Vista. Nezbývá než doufat, že po uvedení Vista SP1, nebude nový operační systém Microsoftu jen pěkný na pohled, ale bude v něm možné bez obav používat i starší hry a programy, které mnohdy stály i desetitisíce korun.

Herní platforma Intelu
Jak už se stává zvykem, tam kde nejsou výrobci schopni již navýšit výkon tradičním vývojem, dochází ke zdvojování komponent. Právě v takovémto duchu se má nést nově ohlášená herní platforma Intelu nazvaná Skulltrail.

Jako první je dobré vědět, že kompletní herní vybavení tak, jak ho chápe Intel, bude velmi drahé. Pod platformou Skulltrail totiž brzy nalezneme dvouprocesorové systémy vybavené čtveřicí grafických karet. Podoba je zřejmá především s dnes již mrtvou konkurenční platformou FASN8. Základem mají být dva procesory Core 2 Extreme QX9775 a QX9770.  Oba jsou taktovány shodně na 3,2GHz, do běžné základní desky by však osadit nešly. Platforma bude totiž používat odlišnou patici LGA771, která je typická spíše pro serverové procesory Xeon. Jediným výraznějším rozdílem mezi C2E QX9770 a QX9775 je spotřeba energie. Core 2 Extreme QX9775 spotřebuje 150W, což je o 14W více než C2E QX9770.

Intel Skulltrail

Pokud byste u platformy, jejíž cena bude okolo 80ti tisíc, čekali paměti DDR3, čekali byste marně. Intel Skulltrail bude podporovat jediný druh pamětí a to registrované moduly DDR2 PC2-6400.  Snadná situace nebude ani okolo používaných grafických karet. Skulltrail bude dodáván vždy se zapojením SLI. Podporováno je jednak klasické propojení, jednak moderní Triple SLI a kompatibilně horší Quad SLI. Zádrhel však čeká v podobě PCI Express 16x slotů, které jsou ve verzi 1.1. Znamená to tedy, že vždy bude potřeba použít propojek, jelikož na desce nejsou volné linky pro přemostění.

Intel Skulltrail - 2

Známé již jsou i první výkonnostní výsledky. Čínsky psaný server Chiphell vyzkoušel platformu Skulltrail doplněnou o trojici GeForce 8800GT s 512MB paměti. Zajímavě dopadly především výsledky v Crysis. Na plné detaily s DirectX 10 zvládl počítač v rozlišení 1024x768 přes 50fps. I ve vysokých rozlišeních to nevypadá špatně a v 1920x1200 dokáže trojice GeForce 8800GT vykouzlit 30fps. Pokud tedy stále hledáte počítač, na kterém by jel Crysis na plné detaily plynule, sáhněte po platformě Skulltrail. Nejspíše se však do ČR tyto počítače dostanou jen okrajově a bude je třeba objednávat ze zahraničí.

Zdroje: AMD, Chiphell, Dailytech, Digitlife, HKEPC, Intel, Microsoft & VR-Zone



Témata: Intel, Windows Vista


Nejčtenější

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

The Orange Box
Na třetí epizodu Half-Lifu 2 čekáme již 10 let. Vzpomínka na Orange Box

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

Infinity Blade II
Video z Infinity Blade II. Tohle na mobilu ještě nebylo

Při pohledu na úvodní video, které běží v herním engine, je těžké uvěřit, že jde o hru na mobil. Infinity Blade II si ale na maximum užijí zatím jen vlastníci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.