Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I am Alive - přežít zemětřesení

aktualizováno 
Vašim nepřítelem bude přírodní katastrofa. Ubisoft se pustil do dalšího netradičního počinu a chce navázat na humbuk způsobený Assasins Creed.
I am AliveV herní branži se často volá po originalitě. Na druhou stranu je dobře známou skutečností, že když nějaký ten opravdu originální titul vyjde, nakonec se jeho autoři musí bát pomalu o svou existenci, protože tento kousek pravděpodobně u masového publika, žádající samá pokračování a licencované počiny, neuspěje.

Tím se samozřejmě redukuje snaha a ochota autorů tvořit cokoliv nového a neokoukaného. Proto tu máme takové množství stále stejných klonů.

Je však pozitivní, že na trhu existuje společnost, která se originálních postupů nebojí a která si na tom dokonce postavila živnost. Jedná se o Ubisoft, což je jedna z mála firem, co dokáže přijít s novou, zajímavou značkou a neotřelým nápadem.

A umí z toho udělat celoherní téma, takže nakonec dosáhne úctyhodných prodejů. Stačí se podívat na maximálně úspěšný Assasins Creed či pohlédnout na to, co se připravuje: Tom Clancys HAWX, ale také dosud nepříliš medializovaný titul I am Alive.

I am AliveJistě, zprvu se I am Alive dostalo do řečí zejména proto, že ho měla produkovat slavná producentka Jade Raymond, o níž vlastně dosud nikdo neví, zda hrám skutečně rozumí nebo je to jen najatá modelka. Tato informace se nakonec nepotvrdila, ale o prvotní zájem veřejnosti už bylo postaráno. Vězte tedy, že za hrou stojí tým, který před několika lety uvedl na trh zajímavý survival horor Cold Fear.

Není přitom důležité, zda za hrou slečna Raymondová skutečně stojí, nebo nikoliv. Mnohem důležitější je, že I am Alive je počin, který se jen tak nevidí. Hotové zjevení. Něco mezi Assasins Creedem, Mirrors Edge a právě těmi survival horory.

Ubisoft již několikrát osvědčil, že umí uchopit atraktivní téma. Tentokrát se vykašlal na všechny klasické hrozby, mimozemšťany počínaje a teroristy konče. Chopil se impulzu mnohem zajímavějšího, a sice přírodní katastrofy, konkrétně zemětřesení.

Právě to se stane středobodem celé hry. A nepůjde o nějaké roztřesení hrnečků v kredenci, ale o pořádné otřesy, které zamávají celým Chicagem, jako by se skládalo jen z těch hrnečků. Takové I am Alivezemětřesení tu nikdo nepamatuje. Nikdo ho nepředpověděl, a tak mělo naprosto devastující následky. Město je v troskách a většina lidí zahynula.

Hlavním hrdinou je na první pohled úplně obyčejný byrokratický týpek Adam Collins, který si vyřizuje zprávy svým BlackBerry a popíjí kafe od Starbucks. Docela sympaťák, takže s ním nebude těžké soužití ani sžití. Zemětřesení ho zastihne absolutně nepřipraveného a znamená pro něj radikální změnu.

Najednou se ocitá uprostřed sutin. Ještě před chvílí honosné město je na kolenou. Občas vám ještě nějaký ten barák spadne před špičku nosu, takže pozor – tady nepůjde jen o prozkoumávání rozvalin, ale předně o vlastní přežití.

Po sutinách se budete pohybovat metodou jakési řízené volnosti, kterou Ubisoft umí aplikovat velmi dobře, což dokázal už v Assasins Creed či Prince of Persia. Zkrátka budete moct podnikat výlety s cílem splnit zadané úkoly.

I am AliveJen doufáme, že se Ubisoft vyhne nemoci svých novějších her. Tou je až příliš stereotypní obsah, který i se skvělou herní mechanikou začne po určité době trochu nudit. Na druhou stranu, toto téma je tak neotřelé, že by neměl být problém na něj naroubovat obsah dostatečně atraktivní.

Obzvlášť když hra nebude kdovíjak dlouhá. Autoři jasně přiznávají, že se chtějí soustředit především na intenzitu zážitku. Celý děj se vtěsná do devíti herních dní. Každý z nich by přitom měl být naplněn poněkud odlišným vyžitím.

Tím, okolo čeho se bude I am Alive takřka cele točit, je voda. Ano, obyčejné láhve naplněné průzračnou kapalinou se stanou naprosto nedostatkovým zbožím a zbytky lidstva o ně budou soupeřit. Potkáte ale i spřízněné duše, které by vám v pozdějších fázích měly pomoct.

Jedním z hlavních úkolů ostatně bude najít Adamovu snoubenku, která uvízla kdoví kde. Nebude to ale jednoduché. I am AliveJak už vyplývá z nátury hry, tohle ani omylem není klasická akce, kde by se problémy řešily zbrojním arzenálem. Naopak, kvéry by tu měly představovat naprostou výjimku a spíše krajní řešení zapeklitostí.

Například půtky o vodu budete muset řešit chytřeji. Když vás například potká banda bývalých známých, ale dnes nepřátel, a chce po vás láhev vody, budete se muset rychle rozhodnout. Co ji třeba hodit na zaprášenou skleněnou podlahu. Protivníci se po ní vrhnou, sklo praskne a oni se zřítí kamsi do hlubin. Voda samozřejmě s nimi.

Půjde ale vytáhnout i pistoli. Jenže pravděpodobně v ní nebudete mít dostatek nábojů. Těch je totiž naprosté minimum. Můžete ale vsadit na psychologický efekt a spoléhat na to, že se nepřátele zaleknou. Nebo můžete prostě utéct. Řešení by mělo být opravdu hodně a mají být skutečně nápaditá.

I am AlivePostupem času budete rozplétat zajímavý příběh, který vám pravděpodobně ukáže, že celé to zemětřesení nebylo jen náhodou, jak jste si dosud mysleli. Naopak, ve hře se objevují podezřelé frakce, roli tu hraje konspirace a prsty v tom všem měla nejspíše dokonce vláda. Bude hodně zajímavé zjišťovat, jak to všechno bylo.

I am Alive vypadá jako nesmírně působivá hra a Ubisoft se snaží, aby její vizuální stránka ani v nejmenším nezaostávala. Je to přesně ten titul, který, ač nový, dokáže hráče zaujmout a pohltit. Ubisoft zkrátka ví, jak na to. Teď jen doufat, aby se zajímavý nápad proměnil v dobře hratelný titul.

Autor:




Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?
Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?

Vyšumění přátelství nemusí být jen vaše vina.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.