Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I of the Dragon - v dračí i jiné kůži

  12:00aktualizováno  11:33
Země na pokraji zkázy, zástupy nelítostných monster, poslední naděje veškerého lidstva spočívají ve vašich rukou. To jsou tradiční kulisy akčních fantasy RPG. Kvalitní 3D engine a dračí hrdina v hlavní roli ale už tak tradiční nejsou. A fakt, že se můžete převtělit do libovolné, i nepřátelské postavy, je již dost originální.

I of the Dragon Představte si ráj na zemi. Lidé žijí již po celé věky v klidu a míru, obchod i vědy prosperují a všichni se mají dobře. Kdyby se jednalo o realitu, asi bychom si nemohli přát nic jiného. Protože ale mluvíme o fantasy světě, asi tušíte, co bude následovat. Ano - zlatý věk a klid zbraní pokaždé přitahuje mocnosti Temnot a nejinak tomu je i zde. Z Pustiny se vyhrnuly zástupy příšer a začalo zabíjení. Během několika málo hodin se města změnila v ruiny a obyvatelstvo... v mrtvé obyvatelstvo. Zdá se, že je lidstvo ztraceno. Zbývá poslední naděje - Starší provedli tajemný rituál, pomocí nějž přivedli na svět vás. Jste však pouhý duch a jako takový nemůžete hordu příšer zastavit. Musíte si tedy nejprve obsarat nějaké tělo. A pokud možno co nejsilnější a nejodolnější. Co takhle dračí tělo? To by mohlo stačit. Draků sice již na světě není moc, ale přesto se Starším podaří jednoho mladého dráčka sehnat a vám se do něj převtělit. Boj může začít...

Zhruba takový je příběh, který uvozuje nejnovější herní počin ruské vývojářské společnosti Primal Software, který nese poněkud tajemný název I of the Dragon. Svým žánrovým zaměřením tento titul spadá do rodiny akčních RPG, ale nečekejte nic ve stylu Diabla. Jak obrázky napovídají, vše je zpracováno kompletně ve 3D a i když se na svět díváte z I of the Dragon third-person perspektivy, žádnou podobnost s nejznámějším zástupcem tohoto žánru nenajdete. Ostatně tvůrci I of the Dragon se snaží nabídnout ve svém projektu co nejvíce originálních prvků. Fakt, že hrajete za draka, je jedním z nich (dobrá, není to úplně originální, ale je to méně otřelé než osamělý lidský bojovník). Mnohem podstatnější ale je, že nejste omezeni jen na tuto postavu. Pokud budete chtít, můžete dračí tělo někde ukrýt a převtělit se do libovolného živého tvora, na nějž narazíte - ať již to bude člověk, příšera nebo dokonce strom. Na tomto místě se přímo nabízí paralela se hrou Messiah, která si po právu vysloužila nebývalou pozornost, a to právě částečně díky možnosti převtělování.

Ačkoliv budou mnohé souboje probíhat tělo na tělo, velký důraz je kladen i na magii, která nesmí v žádném fantasy příběhu chybět. Ve hře I of the Dragon budou kouzla rozdělena do tří různých škol - Země, Ohně a Vzduchu. Dohromady budete mít k dispozici více jak sto různých kouzel. Ta se budou co do efektu výrazně lišit, protože můžete narazit jak na jednotlivce, tak i na početnou armádu a pokaždé budete potřebovat mít po ruce vhodné zaklínadlo. Zatímco tedy skřeta-samotáře asi zabijete pouhou magickou střelou, při setkání s větší skupinou přijde na řadu třeba zemětřesení nebo oblíbený trik s nenadále vzniklou sopkou pod nohama nepřátel. Dojde i na ničení celých měst a hradů, takže I of the Dragon při svých cestách skrz třicet různých prostředí se rozhodně nebudete nudit.

Za pozornost bude stát i technická stránka hry, alespoň dostupné informace tomu nasvědčují. Plynulé animace vytvořené za pomoci skeletálního systému, střídání dne a noci, automatické nastavování úrovně detailů, rozdílná AI pro různé typy protivníků, to všechno patří mezi klady, jimiž se bude moci I of the Dragon chlubit. Stále to ale není všechno, ještě zbývá pár trumfů v rukávu. Jedním takovým je plná možnost terra-morfingu, tedy změny terénu v průběhu hry a v reálném čase. Místo po bitvě tedy bude vypadat rozhodně jinak než před ní, zvláště když se nebudete rozpakovat použít poněkud silnější magický arzenál.

Hra I of the Dragon ještě není zdaleka ve svém finálním stádiu, ale zatím vypadá velice dobře. Pracovníci společnosti Primal Software v současné době hledají vhodného publishera a nezdá se, že by s tím měli mít větší problémy. Předpokládané datum vydání ještě nebylo oznámeno, ale dá se předpokládat, že bychom se měli hry I of the Dragon dočkat někdy v průběhu příštího roku.

Autor:



Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Další z rubriky

Remake kultovního System Shocku se odkládá na neurčito

System Shock 2

Autoři chystaného remaku jedné z nejlepších her všech dob se stali oběťmi vlastních ambicí. Musí proto vývoj přerušit a...

K doplňku do simulátoru přibalili autoři i malware. Prý pro boj s piráty

The FSLabs A320

Autoři doplňků do leteckých simulátorů přibalili k hernímu obsahu škodlivý software, který mohl z počítače ukrást...

Kreativní Nintendo Labo vypadá parádně. Nová videa představují software

Nintendo Labo

Nintendo Labo propojuje digitální hry na konzoli Switch se součástkami, které je nejprve třeba poskládat z papírového...

Najdete na iDNES.cz