Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Icewind Dale – 1. část návodu

  12:00aktualizováno  15. března 11:57
Hru Icewind Dale sice mohou příznivci RPG pařit už nějaký ten pátek, přesto se však jistě najdou ti, kteří začali hrát teprve nedávno nebo se k tomu právě chystají. Právě těmto hráčům jsme se rozhodli v jejich snažení trochu pomoci vydáním podrobného návodu k této bezvadné hře.

Vítejte u návodu na skvělé severské RPGčko Icewind Dale. Všem, kteří se chystají teprve začít hrát, vřele doporučuji, aby si opatřili i datadisk Heart of Winter a nainstalovali ho k základní hře. Nejen, že budou obohaceni novým příběhem (který lze samozřejmě hrát i samostatně), ale již od začátku hry budou moci používat některé nové předměty a kouzla. Jste-li připraveni, vydáme se nyní společně do severních části Faerunu, kde vládne sníh a led a o dobrodružství není nouze.

Easthaven
Promluvte si Hrothgarem a pak s barmankou. Slibte jí pomoc, sestupte do sklepa a pobijte brouky. Vraťte se za barmankou a pak se vydejte na prohlídku osady. Z hospody jděte k jezeru a u loděk pokecejte s chlapíkem o jeho snech, pak jděte na JZ za nymfou, promluvte s ní, dostanete zlomený meč. Vraťte se za chlapíkem a meč mu dejte, pak ještě jednou promluvte s nymfou. Na Z břehu promluvte také s Apselem (Scrimshander) a vyřiďte vlka v jeho domě. V chrámu (SZ) si promluvte s Everardem a pak si jděte promluvit s Hrothgarem (dům S uprostřed). Slibte mu pomoc s pátráním po karavaně. Jděte si prohlédnout Pomabův obchod (SV) a pak jděte za Jedem do rybářské chaty (SV břeh). Promluvte s ním, u Pomaba kupte víno a Jedovi ho dejte. Jděte na jih a na mostě promluvte s chlapcem Damienem. Slibte mu pomoc, pobijte gobliny na J a seberte kostru ryby, kterou zaneste Damienovi. Pak osadu opusťte V cestou, jděte do jeskyně a pobijte skřety i ogreho – z jeho mrtvoly seberte Caravan Contract. Vraťte se za Hrothgarem, pošle vás se seznamem zboží k Pomabovi. Zajděte za Pomabem, dejte mu seznam, vybavte se na cestu a jděte říci Hrothgarovi, že jste připraveni.

Kuldahar Pass
Po rozhovoru s poustevníkem jděte na V. Likvidujte gobliny a vstupte do mlýna. Sestupte dolů a z dveří pod schody osvoboďte chlapce a promluvte s ním. Pak vyčistěte zbytek mlýna a jděte k věži. Uvnitř je nemocný ogre, buď ho vyprovokujte a zabijte, nebo mu slibte pomoc. Projděte severním průsmykem a pobijte gobliny, vstupte do jeskyně a pobijte brouky. Pak se vraťte zpět k mlýnu a odejděte z lokace V cestou.

Kuldahar
Promluvte si s Natem, přejděte můstek a vstupte do obydlí druida Arundela. Pokecejte s ním a slibte pomoc (v mapě se vám objeví nová lokace). Také od druida můžete vyprosit recept pro nemocného ogreho, který mu pak zaběhněte dát. Projděte si městečko. V SZ věži žije mág Orrick, obchoduje s kouzly a má pro vás úkol týkající se elfích ruin. U můstku má svůj obchod Gerth. V hostinci Root Cellar Tavern pokecejte s barmanem a oběma barmankami. Pak jděte do hostince Evening Shade Inn (S), pokecejte s Aldwinem a jděte do horního patra. Ze zamčené bedny seberte Eidan´s Legacy Ring a jděte usvědčit Aldwina z podvodu. V S části najdete i kováře a alchymistu (ve vraku létající lodi), v SV části chrám (pokecejte se všemi kněžími). JZ směrem od chrámu je domek. Pokud hrajete samotnou hru IWD, je zamčený a nedostanete se dovnitř. Pokud však máte nainstalovaný i datadisk Heart of Winter, najdete v něm šamana Hjolldera, který vás může teleportovat do nových lokací (jak postupovat v těchto lokacích se dozvíte v článku Heart of Winter-návod). Jděte do V části a zabijte Yetti, kteří pronásledují Mirka. Pak s Mirkem promluvte a slibte pomoc při hledání rodinného šperku. Městečko opusťte V cestou.

Údolí stínů
Od místa, kde se objevíte, jděte na V a vstupte do S jeskyně. Vyčistěte ji a seberte poklady. Pak jděte do kobky, která je na JZ od této jeskyně (musíte to obejít Z směrem), vyčistěte ji a ze sochy S od vchodu seberte Gate Key. Jděte do JV části lokace a vstupte do jeskyně. Pokecejte s kostlivcem na mostě, pak ho zabijte a postupujte až ke schodům. Sejděte dolů a ze sarkofágu v J místnosti seberte Sanctum Key. Vyjděte ven, jděte na SV a vstupte branou do podzemí. Jděte do místnosti s bazénky zelené tekutiny. Projděte SZ dveřmi a z rakve seberte klíč. Pak vyberte místnosti na JZ a JV. V místnosti za SV dveřmi seberte Holy Symbol of Myrkul. Pak otevřete velké severní dveře, promluvte s Mytosem a zabijte ho. Pak zabijte i Myrkulova posla. Vydejte se SZ chodbou a vyberte místnost, vraťte se zpět a jděte chodbou na SV, zatočte na jih a v další zatáčce otevřete tajnou stěnu. Zabijte mumii a z rakve seberte Mausoleum Key. Pokračujte chodbou až ke dveřím do dalšího patra. Vrhněte se do bitvy a po boji ještě prohlédněte S a J výklenky. Pak jděte do SV dveří, pobijte nemrtvé a seberte Plain Key. Stejně postupujte i za JV dveřmi a seberte Black Wolf Talisman. Vraťte se do centrální místnosti, stiskněte páku na východním sloupu a běžte do dveří na Z. Pobijte nemrtvé a v S a J místnosti vyberte rakve. Jděte dál na Z, pokecejte s Kresselackovým duchem a slibte pomoc. Vraťte se zpátky na denní světlo a jděte k soše uprostřed údolí. Na S vede cesta k jeskyni, vyčistěte ji a vyberte. Ve svahu J od sochy je jeskyně, ke které se dostanete cestou na Z od sochy. Cestou do jeskyně pobijte Yetti a seberte Mirek´s Family Heirloom. V jeskyni promluvte s kněžkou Lysan a zabijte ji. Pak se vraťte za Kresselackem a promluvte s ním. Vyberte věci z jeho rakve a vraťte se do Kuldaharu. Zajděte za Mirkem (hrnčířský domek u sochy) a dejte mu šperk. Pak si jděte promluvit s Arundelem, v mapě se vám objeví nová lokace. Vybavte se na další cestu a vydejte se do lokace Temple of the Forgotten God.

Chrám zapomenutého boha
Pokecejte s obříkem a vstupte do chrámu. Vyčistěte a vyberte Z část a pak se vydejte do V části. Jděte na S a projděte do nižšího patra. Postupujte směrem na V a vybírejte truhly v S a J místnůstkách. Přes kamenný most projděte do další části. Prohlédněte si bojiště a seberte lahvičku (Vial of mysterious liquid). Vraťte se do Kuldaharu a promluvte si s Arundelem, zakreslí vám do mapy novou lokaci. Vybavte se na další cestu a vydejte se do nové lokace (Dragon´s Eye).

Dračí oko
Pobijte trolly a vstupte do jeskyně. Zabíjejte Lizard Many a sbírejte zápalné lahve, které se hodí na likvidaci trollů. Z mrtvoly Erevaina (v J části) seberte deník, k zahození není ani jeho meč. Jděte na SV, zabijte Lizard Kinga s ochrankou a vyberte poklady z hadí sochy. Jděte na JV, osvoboďte vesničany, promluvte s nimi a sestupte do dalšího patra. Likvidujte pavouky, brouky a trolly (musíte je dorazit ohněm nebo kyselinou). V JZ části zachraňte kněžku Egenii a promluvte s ní. Jděte ještě kousek na J a promluvte s vesničany a dětmi. Jděte doprostřed mapy a vydejte se na Z, narazíte na zbylé děti. Promluvte s nimi, hlavně s kovářským synkem. Pak zlikvidujte všechny potvory v celé lokaci, vraťte se k chlapci a oznamte mu, že cesta je volná. Průchod do dalšího patra je v JV části. Přes hordy nemrtvých se probijte do jižní části a postupujte směrem na V přes most. Zabte Precia a jeho pohůnky, prohledejte jeho mrtvolu i celé obydlí a krom pokladů seberte i deník. Jděte na S (dávejte pozor na pasti) a dveřmi projděte do dalšího podlaží. Promluvte si s Albionem, s knihovníkem Gaelem a s léčitelkou Sharou. Pak jděte do severní části lokace a zlodějem otevřete zamčené dveře do kruhové místnosti. Promluvte s vězni a pomozte jim v boji s vězniteli. Pobijte všechny nepřátele v patře, zejména co nejdřív zlikvidujte High Summonera ve V části. Z mrtvoly Albiona seberte klíč a podívejte se do zakázané knihovny (Z). Seberte poklad ze sochy v jídelně a prohledejte také malou místnost na V od jídelny. Pak si znovu promluvte s osvobozenými vězni (budou vás hlídat při vašem odpočinku) a branou na JV sestupte do dalšího podlaží. Probíjejte se točitou chodbou a nezapomeňte prozkoumat všechny odbočky, zejména dveře vedoucí k pokladnici (SZ) a dveře do JZ místnosti, kde naleznete magický luk a magické šípy. Důležitá je i mučírna na JV, kde musíte stisknout kvádr na severní stěně vedle knihovničky. Křivolaká chodba vás zavede až k velkým dveřím na SV. Vejděte, zabijte Yxunomei a z její mrtvoly seberte Heartstone Gem. Nezapomeňte prozkoumat truhly a pak se vraťte do Kuldaharu. Pobijte skřety útočící na vesnici a jděte si promluvit s Arundelem. Ukáže se, že jste byli podvedeni, tak jděte do horního patra a promluvte se skutečným Arundelem. Ještě před smrtí vám stihne říci o nové lokaci (objeví se vám v mapě). Zajděte za kovářem, budete odměněni za záchranu jeho syna. Zásobte se na další výpravu a vydejte se do lokace Severed Hand.

Elfí pevnost
Projděte přízemí, pobijte stíny a vystupte do prvního patra (po schodech na J nebo po hromadě sutin na S). Vyčistěte první patro a po sutinách (Z) vyjděte do druhého patra, vyčistěte a vyberte část, do které se dostanete, sejděte zpět dolů a vyjděte do hlavní části druhého patra po schodech. Vymlaťte kostlivce a jděte k výtahu na V. Vstupte na plošinu a ocitnete se v nové lokaci. Vyčistěte ji a sejděte dolů po schodech, vymlaťte nemrtvé a na SV seberte kus stroje (Piece of broken machinery). Jděte zpět do druhého patra a vyjděte po schodech nahoru. Promluvte s Lethiasem (S) a s Lehlandem (SZ), u něj můžete i obchodovat. Popovídejte si ještě s Telanisem (JZ) a se Sehriyou (noclehárna SV). Jděte do SV věže a vyčistěte tři podlaží (pozor, ve druhém je skryta další část stroje!). Ve čtvrtém podlaží promluvte s Valestisem a slibte mu pomoc. Až později najdete čistou vodu, semínka rostlin, ptactvo v kleci a veverky, tak se sem vraťte a vše mu dejte. Jděte do J věže, promluvte s Denaini a slibte jí pomoc. Vyčistěte další tři podlaží, ve třetím seberte další část stroje a ve čtvrtém nádobu se svěcenou vodou. Vraťte se k Denaini, promluvte s ní a dejte jí svěcenou vodu. Pak se vydejte do V věže a v prvním podlaží pokecejte s Kaylessou. Slibte jí pomoc a pobijte všechny stíny v dalších patrech. Sejděte zpět dolů a oznamte Keylasse, že jste úkol splnili. Pak ji zabijte a seberte čtvrtou část stroje. Máte-li všechny (4) části stroje, vyjděte nahoru do třetího podlaží této věže a vyjděte na most. Přes most se dostanete do věže čarodějů. Vyčistěte celé patro a seberte deník (Diary of Evaine). Jděte po schodech nahoru, promluvte s knihovníkem Custhantosem a požádejte ho o knihu Mythal Theory. Pak jděte nahoru a v laboratoři promluvte s Gelarithem. Dejte mu postupně všechny části stroje a pak promluvte s Larrelem. Poslechněte si o jeho vizi a pak mu řekněte o deníku jeho dcery. Nakonec se nechte teleportovat do Kuldaharu. Jděte za mágem Orrickem a dejte mu knihu Mythal Theory. Pak se vybavte na cestu a vydejte se do lokace Dorn´s Deep.

Tady pro dnešek skončíme. V příštím díle se podíváme nejen do starobylého trpasličího sídla Dorn´s Deep, ale i do dalších zajímavých lokací, abychom na konci mohli společnými silami porazit zlo, které sužuje planiny Ledového větru.

Autor:


Témata: karavan, Socha, Talisman

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

Dva roky po vydání bude No Man’s Sky takový, jaký měl být od začátku

No Man’s Sky Next

Do No Man’s Sky přibude opravdový multiplayer, možnost ovládat hru z pohledu třetí osoby, ovladatelné křižníky i ve...

Předobjednávky v Německu už jen pro hry s přesným datem vydaní

Cyberpunk 2077

Pokud němečtí prodejci chtějí prodávat počítačové hry, než oficiálně vyjdou, musí nově svým zákazníkům sdělit přesné...

Pokračování Theme Hospitalu nazvané Two Point Hospital vyjde v srpnu

Two Point Hospital

Strategie Two Point Hospital, v níž se budeme starat o vlastní nemocnici, vychází 30. srpna.



Najdete na iDNES.cz