Ideální dovolená na pirátském ostrově Voojou Island
Ghost Pirates of Voojou Island
Platforma: PC
Výrobce:
Autumn Moon Ent.
- Svižná hratelnost bez zákysů
- Pěkná grafika
- Nevyužitý potenciál
- Krátké
Ghost Pirates of Voojou Island
Pirátské prostředí je v žánru dobrodružných her patrně tím vůbec nejokoukanějším ze všech. Ani nedokážeme spočítat, kolikrát už jsme se vypravili mezi krvelačné korzáry, zakopané poklady, ztroskotané vraky a ostatní nezbytné pirátské propriety.
Člověk by řekl, že takový formát jako je Bill Tiller, autor legendárních Monkey Islandů, toho bude mít už plné zuby. Leč dnes recenzované dílko ukazuje, že je tomu právě naopak. Neoriginalita a jistá "vyčpělost" tématu je jedinou zásadnější výhradou, kterou můžeme vůči hře vznést.
Příběh hry je komplikovaný asi jako filmy s Robertem Rosenbergem. Můžeme ho jednoduše shrnout lakonickým "další boj o záchranu světa".
Hlavní hrdinové jsou tentokrát tři: dobrácký tlouštík Blue Belly, krásná a nebezpečná pirátka Jane Starling a Vooju kněz Papa Doc.
Každý z nich má jinou motivaci proč zatočit s ďábelskou kněžkou Zimbi, jiný druh humoru a jiný styl řešení hádanek. Bohužel každý operuje v jiném prostředí. Přestože mezi nimi můžete libovolně přepínat, žádná možnost spolupráce a tudíž i nápaditějšího řešení problémů není. De facto se jedná o tři úplně oddělené hry.
Dalším doslova promrhaným nápadem je možnost pohybovat se po světě jako duch. Má to sice svá specifika (nikdo vás nevidí, na druhou stranu se nemůžete pohybovat ve vodě a překročit sůl), ale možnost odhmotnění z fyzického těla se děje automaticky v místech určených příběhem a ne když se vám zachce. Škoda přeškoda, tento nápad zůstal trestuhodně nevyužit.
Hra tak zůstává naprosto tradiční adventurou se všemi plusy a mínusy, co to obnáší. Na jednu stranu tu máme svižně ubíhající příběh, logické hádanky a příjemné ovládání, na straně druhé ale i svazující linearitu, statičnost prostředí a občasné zákysy. Záleží jen na vás, co máte rádi. Osobně to rád mám a to tak že velmi, takže jsem si hru užil od začátku do konce.
Hra je vcelku jednoduchá, každá kapitola vás uzavře jen v rámci pár obrazovek s hodně omezeným množstvím předmětů. Nechybí tradiční označování všech aktivních míst na obrazovce. Pro začátečníky ideální, pokročilí hru asi slupnou na posezení jako jednohubku. I přesto si troufám říct, že si docela pochutnají.
Po technické stránce jakoby hra z oka vypadla A Vampyre Story: nádherně prokreslená pozadí s ne až tak úplně nádherně vymodelovanými 3D postavami.
Grafika je hodně stylizovaná a nemusí se líbit každému, ale k celkovému, lehce ironickému stylu vyprávění však padne jak příslovečný hrnec na prdel. To samé platí i o dabingu.
Až přehnaně irský akcent Blue Bellyho nebo "nigga" výslovnost Papa Doca jinak poměrně vážně pojatý příběh příjemně odlehčují. Zamrzí trochu odfláknuté příběhové animace a celková pomalost hry, od vycházkové chůze všech postaviček po dlouhé nahrávání nové obrazovky.
Někomu bude nejspíše také vadit těžkopádnější ovládání. Namísto "inteligentního" kurzoru, který mění svojí funkci v závislosti na aktivním místě, musíme vybírat jednotlivé akce z kontextového menu.
GPoVI je prostě solidní adventura klasického střihu: nic víc, nic míň. Asi o ní jednou nebudete vyprávět svým vnoučatům se slzou v oku, na druhou stranu v pomalu nastávajícím herním suchu přijde jistě vhod.
Hoďte si nohy na stůl, do jedné ruky vychlazenou plechovku, do druhé myš a nechte se unášet pohodovou hratelností v důvěrně známém prostředí. Pravdou ale je, že podobných her je k dispozici celkem dost a to ještě za příznivější cenu a v plné české lokalizaci. Rozhodnutí je jen na vás.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 41 čtenářů
Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc
Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...
Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno
Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách
Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?
Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci
Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...
Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli
Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...
Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců
Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...