Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

iGames open, aneb obdivujte ty, jež přišli

  12:00aktualizováno  8:23
O tomto víkendu se při příležitosti letošního ShadowConu 2000 konal v prostorách ČVUT Menzy také gamesnický víkend s názvem iGames open. Vzhledem k tomu, že nikdo z naší redakce se celé akce nezúčastnil, ocenili jsme reportáž, která se nám objevila v emailu... Tady ji máte.

Slovo šéfredaktora úvodem: Jak už jste na BonusWebu mohli zaregistrovat, v případě, že nám emailem pošlete zajímavý článek související s děním ve světě počítačových her, dočkáte se jeho zveřejnění na stránkách BonusWebu. Stejný osud potkal i reportáž z iGames open, jejímž autorem je SELiCE. V případě, že byste i vy chtěli publikovat váš příspěvek na našich stránkách, neváhejte, pište a mejlujte.


PRAHA, Sobota 6/10/2000 - iGames OPEN
Asi před třemi dny jsem se dozvěděl, že se pořádá v pořadí již druhá iGames PARTY, která se uskuteční v ČVUT menze, vedle STAVEBNÍ FAKULTY. Vzhledem ke skutečnosti, že minulá iGames PARTY nebyla až tak špatná (až na HW), rozhodl jsem se přijít a přemluvil také DC'Tombera.

Po úspěšné registraci, jsem očekával SOBOTU, kdy se měla ta velká událost uskutečnit. Vzhledem k tomu, že jsem už 3 týdny (opravdu tak dlouho) nehrál Quake3, jelikož nemám RAM, těšil jsem se jako malej kluk na vánoce.

Sobotní ráno, 9:30 hod. Vypadl jsem ze svého brlohu a zamířil si to na BLOK 2 Strahovských kolejí za DC|Tombrem, který na mne čekal, aby vyrazil se mnou. Asi za 35 minut jsme nasedli na autobus a vyrazili směr Dejvice. Slunce nechutně pražilo a my, ještě značně rozespalí, jsme dostali hlad/žízeň, ostatně, jako každé ráno :). Padl nápad, skočit si pro něco do Delvity, která byla asi 200m od nás, ale vzhledem k tomu, že jsme měli zpoždění (začínalo se přece v 10:00), zavrhli jsme své životní potřeby a spěchali k onomu místu, o kterém jsme v té době neměli ani páru (pozn. aut. organizátoři totiž kromě pořádné mapky, neuvedli ani kontakt na nikoho z dotyčných pořadatelů, či popis místa, kde se menza nachází. Jediné, co mi bylo slíbeno ve čtvrtek večer: "V pátek dopoledne umístím na web fotky..." Š ESKADR, samozřejmě se tak nestalo). Po chvilce bloudění jsme menzu našli. Kdyby někdo napsal, že je to vedle STAVEBNÍ FAKULTY ČVUT nad "skriptárnou", nikdo, ani já s Tbr, by to neobcházel a nehledal.

Už z dálky nás vítal velký "billboardek" SHADOWCON(M). U vstupu do menzy seděly krásné mladé slečny, jež svými těly s hlubokými výstřihy a krásným poprsím přispěly k naší lepší náladě. :) Ovšem, jakmile po mně chtěly 50Kč (1 DEN) či 90Kč (VÍKEND), můj obličej se vrátil do původní polohy (pozn. aut. o tomto se také redakce iGames nezmínila).

Po dlouhém přemlouvání, jsem byl vpuštěn bez poplatků (Tbr čekal se slečnama), abych mohl najít organizátora. Eskadr nebyl k sehnání. Po 10-ti minutách marného hledání jsem ho zahlédl u zábradlí před místnosti s "počítači". Když mne spatřil, tehdy jsem ještě nevěděl proč, nasadil takový vyděšený výraz a já jsem měl záhy zjistit z jakého důvodu. "Q3A se bude hrát kolem 15:00hod. Přišlo mi plno lidí na DOOM2 a jsou strašně nadšeni. Kromě toho, přišlo plno neregistrovaných." (pozn. aut. nepamatuju si přesně znění, ale uvedl jsem to na prvou míru). Inu, alespoň že to měl čím ospravedlnit. Nikdo nám ovšem nesdělil, že se nebude hrát najednou, vzhledem k tomu, že pro oba turnaje, DOOM i Q3A byl udán shodný čas 10:00.

Odešel jsem tedy zpět za Tbr. Když jsem mu všechny získané informace předal, nebyl zrovna nadšen. Dorazil ho můj návrh vrátit se na Strahov a přijet za 4 hodinky. Nějak se mu to nezamlouvalo a proto jsme hledali jiné východisko. Jelikož se opět ozvaly naše přírodní tužby (hlad/žízeň), rozhodli jsme se odejít do Delvity. Nakoupili jsme jídlo... tuto část přeskočíme... :p a v 11:30 jsem vyslyšel Tbrovy prosby, že nechce zpět na Strahov a vraceli jsme se na iGames OPEN, tentokráte již nasycení.

Opět krásný usměvavý obličej a smutná očička (pozn. aut. mě osobně se líbila ta tmavovláska :p fakt), tak jsme s Tbrem zaplatili 50Kč na ten jeden den, dostali jsme kus papíru, který jsme MUSELI mít omotaný kolem zápěstí a přesunuli se do "spojovací haly". Před námi šatny menzy, na jejichž "pultech" plno MAGIC CARDS, (takové ty malé kartičky, na kterých jsou namalované zrůdičky se svalnatýma rostenkama), po pravé ruce byl odhalen odpadkový koš, který si patrně někdo spletl s kontejnerem a po naší levici jsme spatřili televizi, která se rázem stala hlavním objektem našeho pozorování. Zamířili jsme tedy k TV a usedli jsme do pohodlných kožených křesel. Takto jsme strávili asi čtyři a půl hodiny a shlédli filmy (a jeden dokument) "Jak se točil MATRIX", 5th ELEMENT a DUNA. Během těchto filmů jsme občas střídavě odbíhali a sledovali dění kolem. Já se marně snažil už od 12:00 najít organizátora celé "akce", Eskadra, který se takticky ztratil/utekl. Chtěl jsem mu položit pár otázek ohledně organizace, počítačů, cen a průběhu celého klání. Má snaha bohužel nevynesla žáden výsledek.

V 15:00 jsem odběhl od TV (právě běžela DUNA) do místnosti s počítači. Už během celého dne jsem zjistil, že místo 12 TOTÁLNĚ NABOUCHANÝCH POČÍTAČŮ, tam je pouze 1/2. Z této poloviny, termín "TOTÁLNĚ NABOUCHANÝ", splňovaly pouze 4, a to také pouze VYSLOVENÍM konfigurace a vzhledem: iPII 533E, RIVA TNT2u 32MB, 128SDRAM. Q3 se samozřejmě ještě nehrál. Všiml jsem si tam cca 11-14 let starého kluka s tričkem sponzora, RADIA VOX a malou kartičkou připnutou na hrudi, ORGANIZÁTOR. Směle jsem tedy vykročil k němu a zeptal se ho, kdy začne turnaj v Q3, jeho odpoveď byla ovšem zarážející: "Nevím, neruš" a vrátil se zpět ke své hře. Nenechal jsem se však odbýt a položil mou druhou otázku: "Kde je Eskadr, pořadatel... Jirka Fiala," odpověď, kterou jsem však uslyšel, odradila veškeré mé další úsilí: "KDO?" a opět upřený pohled na monitor. Odebral jsem se tedy opačným směrem k dalšímu človíčkovi, který vypadal o něco rozumněji. Kartička Organizátor, prupiska a papír v ruce naznačovaly, že je to asi jediný člověk, jež je schopen sdělit mi něco konkrétnějšího než jeho "kolega". Inu, optal jsem se na turnaj v Q3 a na počítače v přední linii. Bylo mi sděleno, že jeden z těchto 4 PC není v sítí a tudíž nepoužitelný (pozn. aut. v té chvíli mi došlo, proč je kolem něj hlouček lidí, sledujících SOUTH PARK), další počítače měly být volné, ovšem: PC č.1 zabíral voják hrající DOOM2, PC č.2 okupoval člověk hrající GTA2? a PC č.3 hrál náš malý Organizátor "Nevím, neruš". Poděkoval jsem tedy tomuto ochotnému človíčkovi, od nějž jsem se dozvěděl, že se stará o DOOMery a pravidla a jelikož měl plno práce, jal jsem se jiné činnosti než vyptávání, čili jsem se vrátil k TV. :)

Po skončení DUNY, jsem řekl Tbrovi, ať zůstane sedět a ohlídá naše místa. Odešel jsem do místnosti s PC zjistit situaci. Asi po 5minutách se Tbr vyřítil s našimi věcmi za mnou. Po konzultaci jsme zasedli za "TNP" (TOTÁLNĚ NABOUCHANÉ POČÍTAČE, dale jen TNP) a razili jsme se připravovat na "turnaj", který měl začít před 6-ti hodinama. Těchto šest hodin jsme bohužel strávili jinak, než byly naše představy, ale s tím už člověk nic nenadělá. Avšak, naše první překvapení u těchto TNP bylo tak velké, že mne ještě nyní, při vzpomínce na to, bolí oči. Monitor sice zvládal refresh 60-95Hz, ale obraz s vlnil pořád, ačkoliv jsem změnil rozlišení, frekvenci... prostě nic nepomohlo. Stejný problém měl Tbr, bohužel, řešení se také setkalo z neúspěchem. Přesedl jsem si proto na jiný počítač, kde před malou chviličkou hrál náš malý "Nevím, neruš" organizátor. Restartuju počítač a ejhle, nejede klávesnice ani myš. K mé smůle to ovšem nebyly pouze přehozené kabely, ale odpálené PS/2 porty. Čili, ani jeden počítač nebyl použitelný. Dva počítače vzadu obývali DOOMEři, kterým jistě stačily 366/V3 2000 z minulé party iGames, zapůjčené z HERMES CAFE. Bohužel, 4 TNP, které zbyly pro nás, respektive 3 TNP, jsme mohli vyhodit z okna.

Po hodině netrpělivého čekání a prozkoumávání okolí, jsme zahlédli první změnu. Vzadu, na stolečku, na kterém byly při našem příchodu uloženy 3 rovnoměrné hromádky originálních her: Quake III Arena, Need for Speed III: Road Chalenge a StarCraft se rapidně zmenšily/ztratily. Z NFS tady zůstal pouze 1ks, StarCrafty a Quake3 si nedovolím odhadnout, ale bylo tam minimálně o 4-6 CD méně. Opravdu znechucen jsem vytočil číslo Eskadra, který mi oznámil, že se právě nachází na zelené louce (?) a že se do 30 minut objeví. Tento hovor byl uskutečněn cca 10 minut před 17 hodinou večerní. Samozřejmě se Eskadr ani nikdo z jeho kolegů neobjevil. Druhý, třetí ... telefonát mi už nevyšel, ozvala se "pouze" hlasová schránka. Všechen nátlak a prostředí okolo jsme s Tbrem už neunesli a v 17:45 hod odešli.

Na závěr bych rád podotkl pouze pár věci, které mnou opravdu otřásly.
Začněme u WWW této iGames OPEN. Všichni ví, že nebyl úplný: bez výpisu již registrovaných uživatelů, žádná pořádná mapka místa konání či alespoň popis, jak dostat na místo akce. Uvedení některých informací, jež se naprosto neshodovaly se skutečností jsou pouze další ukázkou neschopnosti iGames. Dále mnou otřásl průběh akce samotné. Pořadatelé, lidé z iGames, se neukázali během celé party a jediný, kdo tam zajišťoval alespoň průběh DOOM byl náš nejmenovaný a ochotný ORGANIZÁTOR s velkým "O". Ostraha se ukázala 1x během celé akce, kdy jsem tam byl a to jsem viděl pořád jednoho a toho samého vojáka. Vzhledem k počtu lidí, který tam byl, troufal bych si říct, že jsme mohli všichni s klidem odejít s PC na zádech. Nedivím se, pokud se tak opravdu stalo, že přítomni "hráči" rozkradli CD. Sám jsem uvažoval o 128 SDRAM, které byly v CASE. :)) A abych nezapoměl, ráno jsem se zeptal Eskadra na program, zda nějaký má, ale jeho odpověď byla ZÁPORNÁ. Je vidět, že člověk který vůbec nevidí do nitra podobných akcí, by se neměl do něčeho takového pouštět. Stránka iGAMES je toho vzorným přikládem (pozn. aut. nemluvím pouze o Eskadrovi, ale o celém kolektivu autorů webu iGames). A můj osobní pohled na celou tuhle frašku? "Nemám slov."

Autorem tohoto článku je SELiCE

Autor:




Nejčtenější

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Další z rubriky

Ovládání Oculus Touch v akci
Autor Oculus Riftu chce robotickou ruku pro porno ve virtuální realitě

Ve zvláštním diskusním pořadu se zakladatel firmy Oculus Rift, mladý kontroverzní miliardář Palmer Luckey, rozhovořil o tom, že budoucnost virtuální reality je...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Vývojáři prozradili některé triky, které používají k oblbnutí hráčů

Abyste se u her co nejvíce bavili, používají vývojáři spoustu triků, kterými nenápadně mění pravidla. Ve čtení pokračujte jen na vlastní nebezpečí, některé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.