Multiplayerová část nabídne tři různé módy: Team Death-Match, Capture the Flag a Conquest.
To je tedy náznak příběhu, který se bude ve hře vyskytovat. Není nijak protřelý, ale protože je Illumina (na začátku je "i") hlavně multiplayerová záležitost, není moc podstatný (stejně jako třeba u Unreal Turnamentu) a de facto jen dává autorů možnost dělat si co chtějí a nebrat ohledy na takové prkotiny, jako je fyzika nebo ultra realistické chování zbraní. Co tedy multiplayerová část případným hráčům nabídne? Tak za prvé to jsou tři různé módy: Team Death-Match (zabij vše co není v tvé oblíbené barvě), Capture the Flag (zabij vše co není v tvé oblíbené barvě a chce ti ukrást vlajku), a jako poslední je mód Conquest (zabij vše co není v tvé oblíbené barvě a obsaď základnu). K těmto náročným úkolům bude možné kromě zachovalých končetin zvaných nohy použít i výdobytky před i po katastrofické éry jako jsou jeepy, stíhačky nebo tanky. Použitelný arzenál je vcelku pestrý, od několika druhů automatických zbraní přes brokovnici, odstřelovačku, raketomet a podobné, konče taktickým vybavením - kouřový granát, oslepující granát nebo oblíbená plastická trhavina C4 (už jste v nějaké hře viděli Semtex?).
Illumina pravděpodobně nebude nic nad čím by většina hráčů blaženě slintala.
Možná to je z článku mírně cítit, ale aby nedošlo k mýlce, raději se přímo přiznám. Oznámení hry Illumina není nic nad čím by asi většina hráčů slintala radostí, a ani my v redakci neslintáme. Je možné, že po vydání hratelného dema změníme názor, ale podobných her je ve světě mnoho a každý další průměrný titul je spíše zbytečností. Podle prvních informací nepřinese Illumina nic převratného, ale pokud bude slušně zpracovaná část pro jednoho hráče včetně nápaditých potvor (o těch nejsou žádné informace, ale mají hráčům navodit noční můry, tak uvidíme), může být tato akce nakonec snad i docela zajímavá. První obrázky, které můžete najít v kartě hry, jsou z funkční multiplayerové části, která je zatím ve své beta fázi. Kdy finální verze dostane punc GOLD a zamíří do obchodů se zatím neví, autoři stále shánějí vydavatele. Než se tak stane, budou pilně na svém dítku pracovat, a kromě PC verze také dodělávat verzi pro Macy.