Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Illusion Softworks - profil

  12:00aktualizováno  10:59
Největší vývojářský dům v zemi, společnost Illusion Softworks Petra Vochozky, dnes slaví páté výročí od svého založení. Kdy jindy bychom vám tedy měli nabídnout jejich profil mapující zároveň vývoj české herní scény ve spojení s Petrem Vochozkou od roku 1988 až po současnost? Přejeme vám příjemné počtení a vývojářům bouřlivou oslavu.

Illusion Softworks Každý český hráč bude s největší pravděpodobností znát jméno největšího vývojářského týmu v naší zemi sídlícího - Illusion Softworks. Když se řekne Illusion Softworks, je třeba jedním dechem říci také jméno Petr Vochozka. Zakladatel a šéf této firmy má za sebou bohaté zkušenosti jako průkopník vývoje a distribuce her v ČR (ještě jako Vochozka Trading) a v současné době řídí kolos čítající devět vývojářských týmů, které pracují výhradně na špičkových AAA titulech. A navíc - je snad třeba hledat důvody, proč zrovna o Illusion Softworks napsat, když právě dnes slaví své páté výročí?

Atari 800, Amiga a Světák Bob
Petr Vochozka Historii Illusion Softworks začneme v "daleké" minulosti, v době, kdy se v krajích českých ještě nevědělo, co to vlastně originální hra je a stát zavíral oči před neomezeným pirátěním. Psal se rok 1985 a mladý Petr Vochozka se na letním pionýrském táboře poprvé setkal s počítačem a dokonce i s počítačovou hrou (konkrétně se jednalo o piškvorky, hledání min atd.). O tři roky později si koupil své vlastní Atari 800 XL a rovnou se pustil do programování. Úplně první hrou, kterou udělal, bylo zachytávání padajícího kamene, když se vám to podařilo, postoupili jste o úroveň výš. Následovalo ještě několik desítek menších gamesek, které si s kamarády vyměňoval na kazetách.
V roce 1990 přesedlal Petr Vochozka na Amigu. To, ač se to tak úplně nezdá, je významný mezník, protože vzápětí, o rok později, přinesl českým hráčům adventuru Světák Bob na disketě a v igelitovém obalu za lidovou cenu 120,- Kč. K tomu se pojí jedna zajímavá historka: říká se, že recenzi na tuto hru si psal do Excaliburu Petr Vochozka sám. Jak tomu skutečně bylo? "Ne, rozhodně jsem ji nepsal sám, ale trochu jsem na tom spolupracoval," oponuje s úsměvem. "Navíc tenkrát byla jiná doba, celkem o nic nešlo, jestli se toho Světáka kvůli tomu prodalo osmdesát kusů místo čtyřiceti..."
"Na Amize jsem distribuoval ještě Poklad zlatých sluncí, to byl Asterix a Obelix a taky editor na tvorbu jednoduchých adventure her CAG (Create Adventure Games). Ten se prodával poměrně dobře," doplňuje ještě Petr. "Vochozka Trading, to jsem byl jenom já, ze začátku jsem vše dělal doma, v Poličce," popisuje své začátky. "To jsem ani nikoho nepotřeboval, nebyly velké obraty, hry kupovalo dohromady pár lidí. Pak jsem se přestěhoval do Brna a vzal jsem k sobě jednoho člověka, který mi vypomáhal. Ale ty hry dělali porůznu třeba studenti."
Ačkoli většina z vás se při vzpomínání na tyto pionýrské doby distribuce her v ČR spíše jen pousměje, Petru Vochozkovi rozhodně nelze upřít, že se stal prvním průkopníkem prodeje českých her a připravil prostor pro řadu dalších.

Tajemství oslího ostrova & 7 dní a 7 nocí
Jarek Kolář "Hned jak jsem mohl, tak jsem si udělal živnosťák a začal hry prodávat normálně, legálně, platit daně a tak..." popisuje Vochozka další důležitý moment v historii české herní scény. Den či dva po úspěšné maturitě a dosažení 18 let tak vzniká společnost Vochozka Trading. Proč zrovna ono netradiční "trading"? "Tenkrát byla taková móda," vysvětluje Petr Vochozka, "jako se dneska dává Group, tak tenkrát se dávalo Trading - a já navíc nevěděl, jestli budu dělat jenom hry. Tenkrát jsem taky dovážel knížky, na Amigu jsem ještě udělal zálohovací systém na videokazety, tuším i sampler jsem prodával - nebyly to jenom hry, takže proto ne Interactive nebo Games."
Prvním počinem nově založené firmy je v roce 1994 adventura Tajemství oslího ostrova. Tu má na svědomí vývojářský tým pod názvem Pterodon, který je tvořen dvěma studenty - Jarkem Kolářem a Petrem Vlčkem (foto). "Oslí ostrov měl být jen takový malý test našeho enginu a editoru. O tom také mluví i rozsah hry. Bylo tam jen pár obrazovek. Nakonec jsme se ale hrou zabývali dva roky." říká Jarek ve starším rozhovoru o TOO. S Petrem Vochozkou se zkontaktoval díky náhodě, inzerátu v Excaliburu a třídnímu výletu do Poličky. Slovo dalo slovo a první PC česká hra se mohla začít prodávat. Ačkoli se cena oproti amigáckým projektům zvedla na 240 korun, i vzhledem k euforické recenzi v Excaliburu (95%!) a slušnému hodnocení ve Score se jí prodalo neuvěřitelných 2 000 kusů. Pokud se vám myšlenka parodie na slavný Monkey Island v klasickém point-n-click stylu zamlouvá, není nic jednoduššího, než si hru stáhnout z našeho serveru PlneHry.cz.
Hned vzápětí se pouštějí Pterodoni do vývoje nové hry 7 dní a 7 nocí, jejíž námět je dílem Petra Vochozky. "Plány do budoucna jsme měli, ale 77 do nich nepatřilo. Měli jsme plány na velkolepou adventuru z časů kolonizace latinské Ameriky. Toho se týkala také poslední slova Gajbraše Trípvůda na konci Oslího ostrova," říká Jarek Kolář (celý rozhovor najdete zde). Ovšem nakonec se rozhodlo jinak a vznikla humorná adventura, v níž jste v roli soukromého detektiva Vency Záhyba každý den sváděli jednu z dcer pana Smithe, jenž vám je svěřil do ochrany. "Kdo hrál Larryho i 77, ten si jistě všiml, že mezi hrami je velký rozdíl. Larry působí jako neúspěšný sexuální loudil, který svými marnými snahami baví hráče, zatímco Venca je typem sebevědomého vesnického šviháka, který lehce prosadí svou. Inspirace v erotických příbězích Larryho však samozřejmě nelze upřít," říká dále Jarek. 7 dní a 7 nocí patřilo k nejúspěšnějším hrám z produkce Vochozka Trading, krabičku s disketou za 250,- Kč si koupilo několik tisíc lidí a z našeho serveru PlneHry.cz si ji stáhlo více než 170.000 čtenářů.

Tajemství oslího ostrova - obal Tajemství oslího ostrova 7 dní a 7 nocí - obal

Agent Mlíčňák a další překlady z polštiny
Andrej Anastasov Ještě v roce 1995 vychází další revoluční počin Petra Vochozky - Agent Mlíčňák, vynikající polská adventura, která se v ČR proslavila jednak svou nepopiratelnou kvalitou (je humorná, skvěle nakreslená a výtečně se hraje), jednak díky vtipnému a dodnes často chválenému překladu Andreje Anastasova. "Pro zajímavost, kluk, co Mlíčňáka dělal, pak pracoval v Metropolis na hrách Gorky 17, Robo Rumble a teď dělá na Archangelu," přibližuje autora Petr Vochozka. Proč se rozhodl hry překládat? "Vydávat zahraniční hru je mnohem jednodušší než českou a sám se divím, že se jich překládá tak málo. V prvním případě stačí zaplatit překlad a celkem levnou licenci (v řádu několika tisíc USD), v druhém případě se musíte starat o developery, platit rok nebo dva vývoj a posléze ještě dost velké licenční poplatky. Ovšem na druhou stranu hry vyrobené v Čechách jsou přece jenom našemu hráči bližší," vysvětluje. A proč si vybral zrovna Mlíčňáka? "Jak už jsem řekl, byla to první kvalitní zahraniční hra, kterou jsem měl možnost distribuovat. Zahrál jsem si polskou verzi a byl jsem překvapen příjemnou atmosférou, spádem a humorem. Při vybírání jména hrálo roli zejména to, že název měl být český. Ke konci jsem volil ze dvou: Agent Mlíčňák a Agent s mlékem na bradě :-)." Prodejní i kritický výsledek byl vynikající: za necelé čtyři stovky si Mlíčňáka koupily tři tisíce lidí, hodnocení v herních časopisech se pohybovala nad hranicí 80 procent a statistiky PlneHry.cz hovoří o 70.000 staženích.
Následovaly další hry ze země našich severních sousedů, mezi kterými najdeme například adventury Dr. Šílenec či Příhody z galské země nebo realtimovou strategii Osadníci (ta proslula obsazením daňků namísto krav).

Agent Mlíčňák - obal Agent Mlíčňák Agent Mlíčňák

Původní české projekty - Dračí historie & spol.
Petr Vochozka "Dračí historie, to byla první hra, kterou jsem nechal nadabovat a taky jako první vyšla na CD," uvádí Petr Vochozka svůj další revoluční počin. V poněkud infantilním příběhu jsme se vžili do role malého dráčka, který hledal svého tatínka, aby dostal zasloužený výprask (hodně nerealistické, což? :o). Roztomilá grafika a zmiňované kompletně české namluvení zajistily hře více než slušný úspěch především u dětského publika.
Z adventur ještě za připomenutí stojí Léto s Oskarem. "To byla taky výborná hra," komentuje Petr, "bohužel měla už nízké rozlišení v době kdy vyšla. Grafik, co ji dělal, u nás chvilku dělal na Hidden & Dangerous 1, pak přešel k Pterodonům a teď pracuje na Vietcongu." Léto s Oskarem se setkalo s tvrdou konkurencí v podobě Horkého Léta - a Izer v roli Honzy Majera vtipného Oskara s přehledem převálcoval.
Vochozka Trading nicméně zabrousil i do jiných žánrů. Z RPGček stojí za připomenutí klasický dungeon Asmodeus, který hráče nejvíce překvapil renderovanými animacemi, na druhou stranu hratelnost shazovalo několik nedodělávek (kupříkladu chybějící mapa). Rytíři grálu jsou pak - jak je již jasné z názvu - inspirováni artušovskou legendou, nicméně ani v tomto případě se o žádnou velkou slávu nejedná.
Mezi logickými hrami, které Petr Vochozka přinesl na český trh, nalezneme zajímavý slovenský pokus Lurid Land. Zajímavostí je, že jeho autoři dnes pracují v H&D týmu v Illusion Softworks. Druhou logickou hrou pak je (ač by se o tom dalo polemizovat) erotická hříčka Leo žhavá čísla ve spolupráci se známým pornočasopisem.

Dračí historie Léto s Oskarem Asmodeus

Illusion Softworks - skrytí a pořádně nebezpeční
Hidden & Dangerous 2 tým Léto 1997 je pro herní scénu v Čechách významným mezníkem. Petr Vochozka totiž transformuje svou firmu ve spolupráci se společností Cash Reform na Illusion Softworks (společníci: 75% Cash Reform, 15% Petr Vochozka, 10% grafik), nabírá několik nových lidí a začíná práce na 2D tahové strategii. Kdo byli ve firmě zpočátku? "To jsem byl já a lidé z Vochozka Trading - technik a grafik, další, koho jsme vzali, byl grafik a designer Radek Bouzek, externě jsme spolupracovali s designerem Martinem Tůmou, potom ze Slovenska přijel Peter Kubek, který dnes dělá na Hidden & Dangerous 2, a programátora Michala Bačíka a z Prostějova jsme vzali Martina Beneše. Poslední byl Honza Žatecký, který dělal na Hidden & Dangerous, pak přešel na Mafii a teď už u nás nedělá." V tomto složení započaly práce na hře For Rent, což měla být tahová strategie s grafikou podobnou Crusader: No Remorse, která se svým stylem měla podobat klasice UFO: Enemy Unknown. Její brzké zrušení Petr Vochozka vysvětluje: "Zájem byl poměrně vlažný. My bychom tu hru prodali, ale řekli jsme si, že nebudeme dělat nikomu blbce, zrušili jsme ji a začali dělat na plně 3D hře z druhé světové války."
Vzápětí Illusioni oslovili velké množství publisherů. Takřka všichni se zájmem odpověděli, avšak Petr Vochozka si vybral tehdy ještě jednoho z menších distributorů - Take 2. "Přesvědčili nás lidi - ne nějaké peníze. Někdy platí, že čím větší firma, tím arogantnější lidé, takže jednání s těmi největšími bylo někdy dost špatné." Dnes se Take 2 řadí na páté až šesté místo žebříčků distributorů, a tak se dá říci, že měli Illusion Softworks při výběru publishera ruku více než šťastnou.
Po roce práce v malém týmu vychází v květnu 1999 první skutečně profesionální česká hra. Taktická akce Hidden & Dangerous sklidila velký prodejní úspěch (více než půl milionu kopií se dostalo do rukou nadšených hráčů), hodnocení v zahraničních časopisech se pohybovalo okolo hranice devadesáti procent. V ČR tomu ale tak nebylo. Většina papírových magazínů byla k H&D až příliš skeptická. Proč? "České časopisy to braly asi jako další malou českou hru - a taky jim dost vadily bugy. My jsme ale byli začínající studio a nemohli jsme si dovolit odporovat vydavateli v tom, kdy hra vyjde. To byla docela škoda."
Úspěšné hry si žádají datadisky a pokračování. Nad tím prvním u Hidden & Dangerous Petr Vochozka neváhal. Fight for Freedom, který celý designoval Tomáš Pluhařík, ovšem ani Petr Vochozka nehodnotí nejlépe. Rychlokvaška, kdy se v podstatě udělala jen nová grafika a pár misí a za necelých půl roku bylo hotovo, přesto pořádně zvedla prodeje původní hry. Tomáš se pustil do přípravy pokračování, ale ukázalo se, že jeho cesta není správná a i když to současné vedení H&D2 nerado přiznává, v podstatě bylo nutné jeho práci kompletně předělat.

Hidden & Dangerous Hidden & Dangerous Hidden & Dangerous

Expanze studia, Létající Hrdinové a bezdrátové iluze
Pterodon Po prvním úspěchu Petr Vochozka rozšiřuje firmu a nabírá nové lidi. "Měli jsme spoustu inzerátů, další lidé přišli na základě známostí... To nabírání ale bylo postupné, ne jako John Romero, který nabral 150 lidí. Všechny jsme poctivě zkoušeli.".
Nové členy nabírá původní tým Hidden & Dangerous, vzniká "mafiánská" skupina a - což je v tuto chvíli nejdůležitější - z Německa, se vrací Jarek Kolář (dělali spolu s Petrem Vlček na adventuře, která byla zrušena v pokročilé fázi vývoje, a strategii Hesperian Wars) a spolu s programátorem Michalem Janáčkem znovuzakládá tým Pterodon. "Pak přibývali další členové týmu. Nejdříve to byl bakalář architektury Petr Klvač a David Brumla na 3D modelování. Textury jsem ze začátku kreslil sám. Od prosince 1998 jsme měli 2D grafiky na textury, na jaře 1999 jsme získali druhého programátora Iva Nováka. Na konci projektu byl stav následující: 5 programátorů, 3 designéři, 4 modeláři, 2 texturáři, 1 hudebník+zvukař, 5 testerů."
Petr Vochozka uzavírá smlouvu s Take 2 na šest titulů, přičemž první z nich dovedli v dubnu 2000 do "vítězného" konce právě Pterodoni - jedná se o multiplayerovou akci Flying Heroes. Většina recenzentů i hráčů se shoduje, že nápad se vzdušnými souboji na létajících kobercích, velkých ptácích a jiných vznášejících se předmětech je zajímavý, nicméně kvalit konkurence jako Quake 3: Arena či Unreal Tournament nedosahuje. Prodej se pohybuje mezi 80 - 100 000 kusů. "To se dá pokládat za úspěch, ale ne takový, abychom dělali pokračování. Pokud děláme dvojku, tak jedině u hry, která je extrémně úspěšná. Tady to nevypadalo, že by se obliba dvojky mohla nějak markantně zvednout, a tak jsme se rozhodli pro něco jiného."
O čtyři měsíce později vychází konverze Hiddenů 1 na konzoli Dreamcast. "Tehdy byla na trhu jenom PlayStation a Dreamcast a na PS1 se nám to dělat nechtělo, protože je to prostě slabá platforma. Navíc DC měl Windows CE, takže to šlo poměrně snadno předělat. V roce 2001 vyšla konverze i na PlayStation, ale tu jsme nedělali my, to bylo kompletně v režii Take 2."
Na jaře 2001 je založena zbrusu nová divize Illusion Wireless, která má na starosti vývoj her pro mobilní telefony. "Zatím děláme jenom WAPové hry, IQ mapa, Nebe v plamenech a Lovci pokladů. Funguje to u Eurotelu a možná už i u dalších operátorů. V žebříčku návštěvnosti jsou tyhle hry na prvním, druhém a čtvrtém místě ze všech WAP aplikací, což je skvělý úspěch. Do budoucna se chceme vrhnout na SMSkové hry."

Flying Heroes Flying Heroes Flying Heroes

Mafia: City of Lost Heaven
Dan Vávra alias Hellboy"S Petrem jsme dělali už na jedné hře na Amigu, která ale nedopadla kvůli programátorům, pak jsme o sobě věděli a když zakládal Illusion, tak jsem sem šel dělat grafika," popisuje hlavní designer Mafie Dan Vávra své začátky. Proč si se svým týmem vybrali zrovna mafiánské téma? "Protože ho máme rádi a když jsme přemýšleli nad tím, co budeme dělat, zjistili jsme, že nic podobného na trhu není. To téma poskytovalo dost možností a nebyla skoro žádná konkurence..." Zajímavé je, že se koncept Mafie i přes poměrně velkorysý původní návrh v podstatě nezměnil. "Líbí se nám, že skoro všechno, co jsme si na začátku řekli, že tam chceme, tam skutečně je. Někde jsme museli udělat kompromisy, ale většinou ne nějak zásadní." Jádro týmu tvoří cca 25 lidí, přičemž čtvrtiny tvoří programátoři, grafici, animátoři a skriptéři, o zvuky se starali další tři lidé. Dohromady se na hře podílelo asi 100 lidí. "Z celého Illusionu se tenhle tým měnil asi nejméně," říká Dan Vávra. Co se mu na hře nejvíce líbí? "Asi to, že je tam opravdu všechno, co jsme plánovali. Měl to být ten nejlepší příběh s nejlepším technickým zpracováním - a myslím, že se to docela povedlo."
Po zkušenostech s plnou verzí mu musíme dát za pravdu. Příběh taxíkáře Tommyho, kterého osud zavede na dráhu organizovaného zločinu do mafiánské rodiny Salieri, jenž je vyprávěn prostřednictvím velkého množství cutscén, vás už od začátku pohltí. K tomu přidejte parádní technické zpracování, perfektně zpracované akční scény i závody v historicky věrných vozech s reálnou fyzikou - co víc si ještě vůbec můžeme přát?(druhý díl :o)

Mafia Mafia Mafia

Sladká budoucnost?
Jarek Kolář Illusion Softworks v současné době tvoří devět týmů, které jsou rozprostřeny po celé ČR, ba dokonce i na Slovensku. Oficiálně oznámeny mimo Mafie jsou jen dva projekty: Hidden & Dangerous 2 a Vietcong. Na prvním z nich pracuje původní tým zakladatelů v brněnských kancelářích (kde ještě sídlí tým, který nedávno dokončil Mafii a betatesteři), nejdůležitějšími postavami jsou vedoucí týmu Peter Kubek, vedoucí výtvarník Martin Beneš (foto + rozhovor) a další, jejichž kompletní představení i s fotkami naleznete na této stránce. Druhý z nich pak připravují Pterodoni, kteří sídlí také v Brně, byť na jiném místě než IS. Posledním týmem, který má své kanceláře v největším moravském městě, jsou Plastic Reality Technologies "Ti udělali na zkoušku hru Loco Commotion, kterou vydalo Take 2, byla hotová asi za 9 měsíců, splnila očekávání, tým ji dokončil včas a v rozpočtu, takže jsme mu dali šanci a teď dělá na velké trojáčkové hře, která bude oznámena až příští rok." Dále je tu bratislavský tým - "Tam jsme začínali asi ve dvou až třech lidech, v současné době je jich tam dvacet a připravují akční hru s pracovním názvem Chameleon."
"V Praze máme technologické centrum, které dělá engine LS3D. Dříve to byli Phoenix Arts, dělali Paranoiu nebo Husitu. Mimo to dělají také na jedné, dosud neoznámené hře. Další tým jsme založili na Mánesově. Vedoucí tam jsou kluci Jelínkovi, kteří dřív dělali na adventuře Glimmer: jizvy minulosti pro Cinemax. Ta se nedodělala, ze strany Cinemaxu nebyly dodány podklady, ti lidi ztratili trpělivost a šli pracovat k nám." Další tým se nachází v Košicích - "Nejprve dělali v Popradě na hře Internal Pain, ta firma přestala vyplácet mzdy a lidé odešli nebo dostali výpověď. Asi ze třiceti, co ta firma měla, jsme vzali šest nejlepších a přesídlili do Košic." Poslední tým, jehož jádro dříve vyvíjelo pro Zima Software hru Dimension Hartross, pak sídlí ve Zlíně.
Ještě jako bonbónek na závěr - vedle spousty herních projektů Illusioni připravují ještě něco zcela odlišného. "Děláme také herní muzeum, stará se o to Michal „Wolf“ Rybka, nadšenec, máme toho hrozně moc, zabere to celou místnost... Až to bude hotové, snad do konce roku, tak to dáme do vitrín, nafotíme a dáme na naše stránky." V tomto i v ostatních jejich projektech jim můžeme jen popřát, aby vše klapalo podle plánů a peníze z kapes spokojených hráčů se jen sypaly do firemní kasičky. Současné Vochozkovo impérium má pro to ty nejlepší předpoklady.

Hidden & Dangerous 2 Hidden & Dangerous 2 Vietcong

Poznámka pod čarou: tento text byl zpracován při příležitosti pátých narozenin Illusion Softworks, které právě dnes tento největší český vývojářský dům slaví. Za normálních okolností by byl podobný materiál přístupný pouze v rámci BonusWeb Profi, stejně jako všechny předcházející podobné profily, rozhodli jsme se dát ovšem těm zhruba dvěma stovkám lidí, kteří se nějakým způsobem podíleli na tomto úspěchu Illusion Softworks i české vývojářské školy ve světě, malý dárek a zpřístupnit historii jejich firmy všem našim čtenářům. Věříme a všem lidem okolo IS se motajícím přejeme, abychom mohli podobný článek připravit i za pět let a aby se do té doby věhlas IS přiblížil legendárním studiím jako jsou např. Blizzard, Westwood, LucasArts či id Software.

Redakce BonusWeb.cz

Autor:




Nejčtenější

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Další z rubriky

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Vývojáři prozradili některé triky, které používají k oblbnutí hráčů

Abyste se u her co nejvíce bavili, používají vývojáři spoustu triků, kterými nenápadně mění pravidla. Ve čtení pokračujte jen na vlastní nebezpečí, některé...  celý článek

SNES Classic Mini
Skvělý dárek pro každého (chlapa)? Retro konzole SNES Mini

S retro konzolí SNES Classic Mini se vracíme do devadesátých let a éry 16bitů. Většina z 21 předinstalovaných her však není jen pro nostalgiky, jsou skvěle...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.