Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

iLook nejenom o GTA: San Andreas

  12:05aktualizováno  8:59
Dnes jsme si pro vás připravili rozhovor s šéfredaktorem jedné z nejnavštěvovanějších fanstránek v České republice, Martinem Vysokým, kterého zejména znáte pod přezdívkou iLook.

ptá se: Pavel Forst
odpovídá: Martin Vysoký alias iLook, šéfredaktor fanstránky www.gtasa.cz a člen profesionálního multiklanu Red Dog

Čau, fanoušscí GTA: San Andreas Tě znají zejména jako šéfredaktora jedné z nejnavštěvovanějších fanstránek o GTA: San Andras, nicméně můžeš se nám představit trochu více?
Ahoj, je mi 16 let a právě jsem začal studovat střední školu. Krom věčného, ale ne přílišného sezení u počítače trávím svůj volný čas buď to poflakováním se po městě s kamarády a nebo sportováním - volejbal, floorball, ježdění na kole, sk8 a SB, na kterém se učím. Při práci na počítači si většinou pustím svoji oblíbenou hudbu, která se skládá hlavně z kvalitního hip-hopu (z českých jen I&W, slovenských Kontrafakt, VEC a zahraničních 50 Cent, Snoop Dogg, 2Pac nebo Dr. Dre), také působím v jednom profesionálním multiklanu - Red Dog, kde hraju za CS: Source sekci a pokud vše dobře vyjde, máme velkou šanci se dostat na letošní Invex.


Jak ses vůbec dostal k tvorbě fanouškovských stránek a jaká byla Tvoje první stránka a v kolika si ji vytvořil?
Skoro vždy, když mě nějaká hra zaujala, tak jsem rychle zabrousil na internet, s tím, abych si k ní našel více informací, tj. hledal její fanstránku. Často jsem se zapojoval do diskusí na GC (teď už HG) fanstránkách, dřív ještě pod nickem Black Hawk, kde si mě všimli místní redaktoři a nabídli mi spolupráci na fanstránce o mé oblíbené hře Far Cry, což byla má první fanstránka, bohužel ne mnou vytvořená, protože si s html kódem moc nerozumím, tak veškeré práce kolem vytváření stránek nechávám na Laku.

Když si začínal s webem gtasa.cz, čekal jsi, že v době, řekněme někdy během prázdnin, bude hra natolik oblíbená, že na vaši stránku budou chodit tiscíe lidí denně?
Pravě v tom tkví výhoda všech GTASA fanstránek - hra je natolik oblíbená, že na své GTASA fanstránce nemusíš mít prakticky nic, aby ti tam chodil slušný počet lidí. Naše stránky se, ale postupem času, tedy vývojem, přibližovaly k těm zahraničním špičkám a mnohdy jsme je i v něčem převyšovali, a to byla častá aktualizace, čímž jsme si dokázali udržet slušnou návštěvnost a získat tak stalé čtenáře.

Jak dlouho Ti tvorba fanstránky zabírá denně času?
V tuto chvíli, kdy studuji na střední škole a ne již na základce, už tolik ne - ve všední dny se jí věnuji ani ne hodinu, zato během víkendu ji věnuji skoro celý svůj volný čas.

V čem si myslíš, že je vaše fanstránka na vyšší úrovni před ostatními weby?
O tom si může udělat svůj obrázek každý sám, ale podle mého názoru je to již zmíněná aktualizace, nepřeberné množství downloadů, bohatý obsah a vynikající forum pro komunitu.

Kolik lidí se aktivně podílí na webu? Většinou vidíme novinky pouze od Tebe.
Pokud se podíváte do sekce redakce, tak bych jmenoval včetně sebe Dylera, DaVcu a Kennyho01, ostatní členové svoji aktivitu projevovali dříve, když vycházeli první informace o hře, jež bylo nutné přeložit pro neangličtináře do rodného jazyka. Ano, novinky se většinou objevují ode mě, ale náplň webu je tvořena redaktory.

Chystáš do budoucna nějaké další projekty?
Ne, pokud mě něco nového nezaujme.

Jaká se Ti stala při tvorbě fanstránek nejzajímavější věc? :-)
Při tvorbě se Ti moc zajímavý vecí stát nemůžou, takže opravdu nic. Možná je to tím, že stránky dělám teprve něco přes rok.

Co si myslíš o místních reality-show VyVolení a BigBrother? Sleduješ některou?
Sleduji jen VyVolený, a to jen občas, když je zrovna na TV zastihnu a nemám co dělat. A co si jinak o nich myslím? Podle mě je to velkej zásah do soukromí...

Která hra, když vynecháš GTA: San Andreas, Tě nejvíce zaujala a proč?
Max Payne (shodou okolností taky od R*) - oba dily měly nádhernou atomosféru, silný příběh, realistickou grafiku, skvělý theme song, dokonalé ozvučení, zvlášt při použití bullet-timeu, a pár fajn vtípků, hlavně s tím klukem v kostýmu v druhém díle, kde jsem se dost nasmál. Škoda jen té délky, která je shodná u obou dílů...

Odkdy jsi začal hrát počítačové hry a vzpomíníš si na svojí úplně první hru, kterou jsi hrál?
Už v 6-7 letech jsem rád lezl k tátovi do pracovny, kde měl svůj vlastní počitač, na kterém byla naintalovaná Duna, moje první počitačová hra.

Máš představu jak bude vypadat GTA 4?
Hru si zatím nijak nepředstavuju, čekám na fakta, na spekulace nehledím, ale když vezmu v potaz obravskou kapacitu UMDčka, tak půjde o gigantický herní svět, kde by jsme mohli vidět stromy růst, lidí OPRAVDU žít se vším všudy, i s tím, že by chodili do práce (viděli by jste je pracovat), starali se o svoji rodinu, nakupovali jídlo, jezdili na výlety, chodili se ožrat do hospody...atd. Hlavně by mohla být vylepšena AI a grafiku bych si představoval minimálně tak dobrou, jak u třetího next-gen dílu The Getaway.

A na závěř, chceš něco vzkázat našim čtenářům?
Nezapomínejte na fanstránky, protože tam se toho o své oblíbené/očekávané hře dozajista nejvíc dozvíte ;-).

Dotazník na iLooka:

Dáváš přednost papírovým časopisům nebo online herním magazínům?
Online magazínům - většinou se první informace objeví právě tam.

Sparta nebo Slavia?
Žádný z nich, fotbal moc nesleduji, a když už jo, tak leda naši Sigmu Olomouc ;-).

PC nebo konzole?
Konzole - podle mě je v nich budoucnost a nabízejí někdy tak originální hry (např: MGS, ICO, GT, SSX...), že i zasvěcenému PCčkáři spadne čelist dolů.

Doom 3 nebo Half-Life 2?
HL 2 - už jednička mě chytla, dvojka pro mě byla povinnost.

Level nebo Score?
Level - dobře se čte a hodně zajímavého přináší.

AMD nebo Intel?
AMD - skvělý výkon za skvělou cenu.

GeForce nebo ATI?
GF - tady už cena bývá vyšší, ale já raději víc investuji a těším se z kvalitní grafické karty, která mně aspoň na pár let vydrží.

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Původní začátek Mafie 3 byl prý tak drsný, že ho autoři nemohli vydat

Mafia III (PS4)

Mafia 3 prý měla na samém začátku obsahovat velice kontroverzní scénu, ale autoři ji nakonec nepoužili. Nejen, že ji ze...

Oznámena střílečka Remnant: From the Ashes od autorů Darksiders

Remnant from the Ashes

Remnant: From the Ashes bude kooperativní akce zasazená do postapokalyptického světa, v němž zbytky lidstva bojují o...

Nathan Fillion natočil krátký film na motivy Uncharted. A je skvělý

Nathan Fillion jako Nathan Drake

Populární herec Nathan Fillion si zahrál v patnáctiminutovém fanouškovském filmu na motivy série videoher Uncharted....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz