Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Impact - postkatastrofické akční RPG

  12:00aktualizováno  14. listopadu 9:00
Dovedete si představit Fallout v kabátu klasické 3D akční střílečky? Že ne? Pracovníci společnosti Genetic1 naštěstí ano. Jakmile tedy tento nápad dostali, vrhli se po hlavě do jeho realizace. Chcete vědět, jak jejich projekt vypadá?

ImpactDěs, hrůza, chaos a permanentní strach o život. Zhruba tak by šla popsat situace, která na Zemi panuje již mnoho let. Proč? Počátek můžeme hledat před padesáti lety, kdy se naše planeta srazila s rojem meteorů a asteroidů. Následně došlo k výrazným změnám klimatu, což spolu s výbuchy jaderných elektráren, protržením hrází a téměř kompletním zničením veškerých infrastruktur znamenalo katastrofu, jakou lidstvo ještě nezažilo. Ještě nyní, o dvě generace později, nemají obyvatelé Modré planety zdaleka vyhráno - boj o zdroje energie a suroviny je v radioaktivitou zamořeném prostředí čím dál tím těžší. A v tomto světě, který pozbyl víru v ostatní i sama sebe, se budete snažit přežít.

Hra Impact, jejíž děj jsme vám ve stručnosti předložili, by měla být poměrně originální směsicí 3D akční střílečky s first person pohledem (FPS) a klasického RPG, přičemž z obou žánrů by mělo být vyextrahováno (jak jinak) jen to nejlepší. Z FPS to tedy bude systém soubojů, které by měly být díky pohledu "z očí do očí" co nejzáživnější, zatímco RPG dodá propracovanou zápletku, vývoj vlastní postavy a další prvky, které dělají hry na hrdiny tím, čím jsou.

ImpactZákladní myšlenkou i systémem plnění úkolů připomíná Impact jednu z nejslavnějších postkatastrofických RPG všech dob - Fallout. Stejně jako u něj, i zde je množství úkolů pouze volitelných, takže by mělo být zaručeno, že hra vás nepřestane bavit ani poté, co ji poprvé zdárně dokončíte a budete se k ní tedy stále vracet.

Připraveno pro vás je množství rozsáhlých renderovaných prostředí, počínaje rozpadlými městy a podzemními bunkry a konče pustými planinami. Na rozdíl od většiny stříleček se však nebudete pohybovat pouze v temných a úzkých chodbách, ze kterých by měla po čase i krysa klaustrofobii. Stejně jako v již zmíněném Falloutu (a dalších RPG), i zde velkou část hry strávíte pod širým nebem. To s sebou ale nese velkou zátěž pro engine, avšak tvůrci slibují, že díky enginu Infinite Motion nebudou nároky na hardware nikterak přemrštěné. No, uvidíme.

V zásadě je možné říci, že chystaná FPS/RPG hra Impact zatím vypadá jako zajímavý projekt. Jak se jej nakonec podaří tvůrcům ze společnosti Genetic1 zpracovat, to je však otázkou, na kterou může odpovědět jen čas. Doufejme tedy, že nás příjemně překvapí a že vám budeme moci v brzké době přinést zprávu o tom, jak se jim vše nakonec podařilo.

Autor:




Nejčtenější

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Další z rubriky

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.