Nenechte se zmást názvem. O Import Tuner Challenge (dále jen ITC) jste možná již slyšeli jako o Shutoku Battle X. Vydavatel Ubisoft se rozhodl pro změnu názvu, takže spoustě hráčů ujde fakt, že hra je nástupcem série Tokyo Highway Challenge (v USA známé jako Tokyo Xtreme Racer). Záměr? Nevylučujeme, protože byť byly první díly pro Dreamcast relativně úspěšné, tak se PS2 následovníkům nikdy nepodařilo obhájit renomé série. ITC přináší staré známé závody po tokijských dálnicích, vytvořených dle reálných předloh a opravdu široké možnosti tuningu. Obstojí však mezi silnou konkurencí na X360, kde se žánru závodních her více než daří?
Budete se tak muset uchýlit i ke špinavým taktikám, soupeře za každou cenu blokovat a nevyhnete se i úmyslnému bourání do jeho vozidla.
Hlavním lákadlem hry je Quest Mód, v němž si budete budovat respekt mezi ostatními ilegálními závodníky, kupovat nové vozy, náležitě je vybavovat novými součástkami a podle Ubisoftu se i náramně bavit. Samozřejmě že je k dispozici i režim Time Attack a volné jízdy, ale popravdě - v které dnešní závodní hře ne? Zpět tedy ke Quest Módu. V něm budete začínat jako absolutní nula s velmi omezeným rozpočtem na pořízení nějaké té káry. Po zakoupení prvního kousku vás čeká jakýsi úvod, ve kterém máte zapůsobit na člena jednoho místního nelegálního závodního spolku. Ono je vlastně úplně jedno, jak dobře pojedete, zapůsobíte na něj tak i tak. Naštěstí se hned po tomto vcelku trapném úvodu zpřístupní všechny možnosti režimu, včetně onoho očekávaného tuningu.Počátky vaší závodnické kariéry budou tuhé, na to se připravte. Křivka obtížnosti se totiž pohybuje ve stejných výšinách jako akcelerace McLarenu. Vzhledem k tomu, že za první pořízené auto utratíte skoro většinu svých financí, tak na jakýkoliv rozsáhlejší tuning zpočátku zapomeňte. Problém však je, že všichni vaši počáteční protivníci si svoje vozidla řádně vylepšili. Obvykle je tak uvidíte jen na začátku závodu, než vzápětí zmizí na horizontu. Základní princip Quest Módu je totiž náhodná výzva kolemjedoucích protivníků. Průběh jízdy je přitom pojat velmi zajímavě. Vy i soupeř budete obdarování dočasnou stupnicí, která znázorňuje úspěch závodu. Pokud se ujmete vedení, tak se ukazatel vám začne doplňovat a soupeři klesat. Jednoduché a snadno pochopitelné pro všechny hráče. To samé se děje i v případě, že vy i soupeř nabouráte. Pokud tak jedete před soupeřem a budete jako pod vlivem alkoholu narážet do všeho možného, tak se s výhrou můžete rovnou rozloučit.
Jakmile překlenete těžké začátky, tak začne ta pravá zábava.
Budete se tak muset uchýlit i ke špinavým taktikám, soupeře za každou cenu blokovat a nevyhnete se i úmyslnému bourání do jeho vozidla. Poškození se (bohužel) bát nemusíte. Byť se při bouračkách dočkáte záplavy jisker, tak vaše vozidla budou vypadat jako kdyby právě vyjela z autosalonu. Stále nablýskaná a v žádném případě poškozená. Pokud vás již v tuto chvíli napadá přirovnání k Need For Speed, tak se rozhodně nemýlíte. Obě hry mají mnoho společného.Náhodné vyzývání soupeřů na dálnici však není jedinou náplní Quest Módu. V různě rozmístěných garážích naleznete jezdce z konkurenčních klanů snadněji než potkana v holešovické tržnici. Závody s nimi se nesou už v jiném duchu, ať už jde o zmiňovaný time attack, či klasický závod, kterého se účastní i větší počet jezdců, než dva.
Podobně jako u série Midnight Club máte na výběr, v kterou noční dobu budete závodit. Navečer závodí skoro všichni – amatéři i zkušení jezdci. Čekejte hustý provoz a kolísající obtížnost závodů. O půlnoci je situace totálně odlišná. Provoz není tak hustý, ale na silnice vyjíždějí již opravdoví profesionálové. Osvětlení silnic je slabší a jezdci se nevyžívají tolik ve vizuálních úpravách svého vozidla. Pokud byste zvolili možnost jezdit při rozbřesku, tak vězte, že při něm je provoz už opravdu slabý a narazit na konkurenční ilegální závodníky již není tak lehké. Jejich úroveň však slabá není ani náhodou, byť s frajery z půlnočního provozu se měřit nemohou.
|
Jejich modely jsou totiž opravdu věrohodně zpracovány a nevypadají věru špatně. Ano, tratě na tom nejsou úplně špatně, ale celkově vzato by se díky svému vzhledu hodila hra spíše na původní Xbox, než na X360. Pixelových kostiček na silnici se sice nedočkáte a dojem rychlosti je hezky vytvořen pomocí blur efektů (oproti Test Drive Unlimited je nelze nastavit), ale na X360 jsou prostě hezčí závodní hry. Grafiku tedy označujeme jako pěknou. Ne více, ne méně.
Zvuková stránka je na tom tak nějak všelijak. Zvuky motorů jsou v pořádku, ale nárazy, ať už do čehokoliv, znějí, jako kdybyste
|
Import Tuner Challenge | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|