Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Impossible Creatures: možné je nemožné

  12:00aktualizováno  20. března 2003 5:18
Impossible Creatures je očekávána s netrpělivostí: srdce hry je totiž o genetickém modifikování zvířat, která hráč využívá k postavení smrtící armády. Je možné zkombinovat žraloka s mravencem nebo tygra se slonem, přitom výsledek nevypadá nevkusně a navíc je obalen standardně kvalitní strategií s nádhernou grafikou. Firma Relic zkrátka umí.

David podporovaný Goliášem

IMPOSSSIBLE CREATURES
Výrobce hry: Relic
Vydavatel: Microsoft
Datum vydání: Q1 2003
neoficiální homepage
Firmu Relic můžeme označit za nenápadného Davida, zastíněného září mecenášského Microsoftu, která přesto dokázala vrhnout záblesk jasnější tisíců sluncí: Homeworld udělal s 3D strategiemi totéž, co SimCity s budovatelskými strategiemi. Za úspěchem hry stojí skromný Alex Garden. Garden není vizionářem ani revolucionářem. Garden není intelektuálem Molyneuxova ražení ani nadšencem jako Chris Taylor () nebo kapitalistou Sid Meierovského typu. Gardenovi stačí k životu znalost her a principu, na jakém se dělají rajcovní moderní hry. Přitom se nesnižuje k zjednodušení žánru v zájmu nižších požadavků publika ani nezneužívá licencí populárních časopisů, filmů a her k nalákání hráčů na těžkou hru. Hry firmy Relic jsou pro hráče, kteří to s hrami myslí vážně - a to není jen klišé.

Hry firmy Relic

Homeworld Homeworld 2 Impossible Creatures

Nebojte se tygrodlaků!

Impossible Creatures (IC), před dvěma lety známá jako Sigma, navazuje na období, kdy se horor a strašidelné povídky pomalu pářily s vědeckou fantastikou a vznikala podobenství jako Doktor Jekyll a pan Hyde nebo částečně dobrodružné dílka jako Ostrov Dr. Moreaua od H.G. Wellse. IC čerpá právě z druhého jmenovaného a narozdíl od Wellse neřeší morální, etické nebo náboženské problémy plynoucí z genetické modifikace zvířat, ale plnými doušky si užívá možnosti stát se bohem a manipulovat s podobou božích služebníků. V genetických laboratořích na zapadlých ostrovech hráč kombinuje dvojice rozdílných zvířat tak, aby vznikaly co nejpraktičtější kombinace pro boj s nepřítelem. Vtip je ve skládání schopností, ne podoby a v neustále se měnící strategii protivníka. Každá mise vyžaduje jinou evoluční linku a každá je svého druhu příkladem darwinistického boje o přežití. V jedné například dobudete pozice nepřítele s pomocí speciálních modifikovaných krtků, jinde zase musíte použít silné ofenzivní Medvědolvy a v další se zase zabezpečit několika řadami akustických střílen, mezi kterými stojí rychlí a vražední skunci kombinovaní s vlkem. Zní to jako sen surrealisty? Svým způsobem ano, ale vedle kombinování stojí solidní real-timeová strategie. Sběr surovin zahrnuje kondenzaci elektřiny ze vzduchu speciálními transformátory, dále uhlí, které se nachází v povrchových dolech. V závislosti na komplikovanosti nové potvory rostou požadavky uhlí a elektřiny pro její vytvoření, ale pravdou je, že ani jednoho nebývá málo a pozornost se proto odvádí především na zlepšování existujících budov a potvor a dělníků, kteří konečně slouží i k skutečným správcovským potřebám: k ošetření potvory, zlepšení statiky budovy a tak dále. Možností je hodně. Laboratoř poskytuje veškeré vybavení ke křížení i k produkci - a ta je velmi rychlá, aby nové jednotky mohly nepřetržitě chvátat do boje. Podle hratelného dema z časopisu PC Gamer vypadaly všechny mise více akčněji, než strategicky a tempo událostí na sebe navazoval podobně jako v

Impossible Creatures Impossible Creatures Impossible Creatures

Ráj genetického inženýra

Jak tedy mutovat a křížit? Nejdříve je nutné vyslat jednoho z hlavních hrdinů, Rexe Chance, na pochůzku s puškou-sběračkou. Z každého neznámého zvířete získáme vzorek DNA, který je okamžitě připraven k propojení s jiným. Zvířata mají jednoduchou pětibodovou statistiku, útočné číslo a několik speciálních schopností, jako je Útok skokem nebo Seknutí drápy nebo Útok ve smečce přidávající bonusy. Každá specialitka se váže k určité části těla (těžko kousat ocasem), kterých je pět a dají se libovolně prohazovat. V podstatě každá modifikace přináší změnu do statistik a ceny výsledné potvory. Kombinovali jsme s radostí muflony a lva k průrazné dobývací síle a na obrázcích jsme viděli plovoucí levharty nebo kudlankovité psy a všechno to, co nám příroda několik miliónů let odpírá. Naštěstí. Vytvořené potvory, kterých může být na stovku tisíc, jsou uložené do ZOO, dají se posléze opět modifikovat a jejich "modráky" přecházejí mezi misemi. Stavění armády mutantů je jednoduché, hravé a nenásilné, pakliže nemáte problém s vyššími humánními principy nebo náboženstvím. Samozřejmě, jakmile hra vyjde, napochoduje nějaká fundamentální křesťanská asociace s prohlášením o kacířství, rouhačství a podkopávání božské autority. O tom víte, že jizva na čele Harry Pottera je označení Bestie? Ale to je z trochu jiného soudku... Podívejme se na příběh, který pozoruhodně kombinuje nejen H.G. Wellse s vědeckou přítomností, ale obsahuje dokonce železitou přítomnost průmyslové revoluce v konjunkci s plazmovými paprsky. Jde o perlu.

Rex Chance Lucy Willing A jejich létající vehikl.

Spíš nebylo, než bylo

Otec Rexe Chance byl naposledy spatřen, jak míří na ostrůvky západně od Chille. Vědecký a trochu excentrický tatík pak dlouhé roky mlčel, aby roku 1930 poslal Rexovi dopis o možných problémech na ostrovech, které si žádají jeho sil. Rex jako rozený dobrodruh okamžitě zabalil pušku a bílou košili a vyráží na ostrovy, kde nenachází otce, ale jeho finančního poradce Juliuse, který ho hodlá zabít s pomocí podivně přerostlých kudlanek. Díky včasnému zásahu doktorky Lucy Willing na létající lokomotivě Rex přežívá a stává se vojevůdce podivné armády, která válčí o neznámé ostrůvky. Jak prosté. Jen se vojáci nelíhnou v kádích, ale jsou zhmotněni plazmovým generátorem. Proč právě jihoamerické ostrůvky? Jedna z odpovědí říká, že jsou velkou neznámou pro historiky, kteří nevěří tvrzení Thora Heyerdahla o migraci bílých jihoamerických indiánů do Indonésie pouze na vorech a katamaranech. Heyerdahl posléze teorii potvrdil praxí na vorech Ra, ale jako argument není v badatelském světě uznávána. Každopádně je mořská oblast neznámá a záhadná. Ideální místo pro nezodpovědné pokusy. Nedůvěryhodnost zvyšují první mise odehrávající se ve sněhu a samozřejmě létající lokomotiva jako přenosné srdce základny. Vše sečteno dohromady dává buď matlanici nebo paralelní groteskní vesmír. Vyberte si.

Bodejť by to nespadlo, když je to mašina. Automatické vyprávění ani nepřipomíná strategii. A tak hra vypadala, když se ještě jmenovala Sigma.

Internet opět přebíjí offline hraní

V ovládání herní plochy se odráží zkušenost Relicu s 3D. Bez problémů lze přibližovat, vzdalovat, rotovat v perimetru 360° a dokonce nechat kameru automaticky sledovat jednotku a zároveň kolem ní filmově obletovat. Ve chvíli, kdy jednotky zaběhnou za kopec, jsou stále viditelné jako výrazné zelené obrysy a dokonce se dá letět těsně při reliéfu s viditelnými všemi hupy a propady do údolíček. Jak je u Relicu zvykem, připravuje se menší množství misí pro jednoho hráče, pouhých 15 na dvanácti ostrovech, zato se počítá s rozsáhlou internetovou podporu skrz herní server MSN Gaming Zone (Microsoft). Kromě standardních typů her zahrnuje internetové řádění delikátní Destroy the Lab a masovou Destroy the Base a Hunt Rex, kde je úkol celkem jasný: chytit Rexe. Kód hry je jednoduše přepsatelný pro nové terénní a vizuální úpravy a jak se zdá, bude tradice Impossible Creatures pokračovat dávno poté, co hra zmizí z regálů herních obchodů.

Momentky z bitvy o Ledový ostrov

Impossible Creatures Impossible Creatures Impossible Creatures

Odkazy a zajímavosti

www.aceuplink.com/ic - pro zájemce o možnosti budoucího editoru
Strategy Planet Sigma - chudší informační server
RelicNews.com - pětihvězdičkový novinkový server nejen o IC

Autor:




Nejčtenější

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.