Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

In Cold Blood - adventure nového typu?

  12:00aktualizováno  23. srpna 10:27
Tým Revolution Software je známý hlavně díky několika povedeným adventure (Beneath a Steel Sky, Broken Sword), a tak se od jejich příštího titulu nazvaného In Cold Blood dá možná očekávat, že to nebude jen další z řady rozporuplných akčních adventure, ale něco, co k živořícímu žánru přitáhne pozornost ostatních hráčů a přitom neznechutí ty stávající.
In Cold Blood

Historii týmu Revolution Software nelze popsat jinak než ve spojitosti s dějinami adventure žánru. Předchozí tituly Revolution se vesměs soustřeďovaly právě na tento žánr a o většině z nich se dá bez rozpaků říct, že se povedly natolik, že adventuristům zůstala jejich jména v paměti ještě dlouho poté, co hru dohráli. Beneath a Steel Sky a série Broken Sword - výtvory Revolution, z nichž především ten druhý patřil svého času ke špičce ve svém oboru a pro někoho jí možná zůstává dodnes.

Po úpadku adventurního žánru učinili v Revolution rozhodnutí, že s dalším klasickým představitelem adventure už by na dnešním trhu neuspěli, a tak se zhruba před třemi lety pustili do vytváření něčeho nového a podle vlastních slov i neotřelého, co skomírajícímu hernímu žánru umožní odsunout jeho blížící se konec o nějaký ten čas do budoucnosti. Pochyby o tom, zda se z toho nápadu nakonec nevyklube jen další mutant s krycím označením "akční adventure", budou sice v duších čím dál tím podezřívavějších adventuristů klíčit i nadále, ale předchozí tituly autorů je přece jen potlačují více, než kdyby tuhle novou akční adventure ohlásil id Software.

Po obsáhlém úvodním tlachání, z něhož jste se o hře samotné nedozvěděli skoro nic (nejsem placená za počet znaků, jen se snažím podat vyčerpávající informace :-), se konečně dostáváme k jádru věci. Začít můžeme třeba s příběhem - britský agent MI6 John Cord se po únosu na odlehlé místo a následných mučících procedurách začne zabývat myšlenkou, jak k tomu všemu štěstí vlastně přišel. Že ho musel někdo zradit, je celkem In Cold Bloodnasnadě, ale zjistit kdo a proč, to už vyžaduje rozběhnout pátrání ve velkém stylu, v němž o další překvapení a nepříjemné zážitky nebude zřejmě nouze. Hra bude plná politických intrik, jejichž propletenost a zákeřnost si jistě nezadá s těmi, které máme možnost vidět na našich televizních obrazovkách. Co se týče linearity ICB, tak koncept vypadá zhruba tak, že v deseti kapitolách bude vždy pevný začátek a konec, přičemž způsobů, jak úsek mezi těmito dvěma milníky projít, bude několik. Výsledek vašeho snažení tedy bude vždy stejný, ale postupy můžete zvolit různé.

Oživení adventurního žánru nezůstalo jen u snahy o dobrý příběh a speciální mix akce a adventure. Ke zvláštnostem ICB bude zřejmě patřit i interface - místo oblíbeného používání myši se vaše postava bude po světě pohybovat (a dokonce i provádět všechny ostatní úkony) výhradně pomocí klávesnice, což nebývá u těchto her zrovna obvyklé, i když k vidění už to tu bylo. Nezanedbává se ani grafická stránka - pro ICB byl vyvinut vlastní 3D engine, v němž byl kladen speciální důraz na osvětlovací a stínovací techniky.

Člověk se nemůže ubránit hrůznému mrazení v zádech, když slyší, že autoři mají ideu, že se jim podaří vytvořit hru, která se bude líbit příznivcům klasických adventure a zároveň přitáhne pozornost nových hráčů, kteří In Cold Bloodse tomuto žánru dosud vyhýbali. Nějak si nemůžu vzpomenout na žádný takový pokus, který by se dal označit za úspěšný - většinou to všechno stejně skončilo jako typická ukázka akční adventure (všem, kterým se tyhle mixy akce a adventure líbí, se omlouvám za neustálé navážené do jejich vkusu, ale prostě jsem se ještě nevzpamatovala z šoku z posledního Indiana Jonese).

Ráda bych článek zakončila optimistickým výkřikem o tom, jak se určitě blíží něco skvělého, co nám adventuristům přinese lepší časy, ale bohužel jsem po několika zkušenostech k žánru akčních adventure tak nedůvěřivá, že ani reputace Revolution Software mě k takovému prohlášení nepřiměje. Omezím se proto jen na opatrné konstatování, že to nevypadá zle a teprve na podzim se ukáže, jestli se máme radovat nebo si raději znovu zahrát stařičkou Beneath a Steel Sky.

Autor:


Témata: software


Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Další z rubriky

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.