Vítám vás u taktického návodu na Incubation: Time is Running Out. Nejprve vysvětlení, proč jsem zvolil tento typ jakési "příručky" a nenabídl vám kompletního průvodce. Samozřejmě by bylo možné vás provést hrou krůček po krůčku, ale zrovna Incubation je natolik variabilní, že bych beztak postihl jen jednu či dvě možné taktické varianty a vy byste přišli o všechno uspokojení ze hry, které právě ze strategických řešení bojových situací plyne. Co vám ale nabídnout mohu je pár dobře míněných rad, kterak si průchod hrou usnadnit, a popis všech zbraní a výstroje spolu s tipy kdy a za jakých okolností je použít.
Část první, základy
Část druhá, bojová taktika
Část třetí, zbraně
Light Combat Gun je typická zbraň do začátků - slabá, nanicovatá, nepřesná, zkrátka a dobře zbavte se jí hned, jak budete moci. Jedinou její výhodou je defense mód, kterým ovšem disponuje i řada dalších zbraní, tudíž se touto slabotkou nemusíte příliš zaobírat.
Advenced Combat Gun, to už je jiné kafe. Do prvních misí s přehršlí zelených Scay´Ger je to ideální zbraň. O poznání silnější než její předchůdkyně, navíc disponuje ostřím umožňujícím vraždit Scay´Ger s úsporou nábojů a ke všemu ani defense mód nechybí. S trochou snahy lze s touto zbraní vydržet až do poloviny hry.
Standard Assault Rifle je v podstatě o něco silnější, přesnější a méně na přehřátí náchylná verze předchozí pistolky. Mezi její výhody patří opět ostří, defense mód a již docela slušná síla. Dobře si ale rozmyslete, zda investujete o jeden bod navíc do lehkých zbraní, protože poměr cena/výkon není až tak výhodný jako u ACG.
Sniper Rifle je sice zbraň poměrně zajímavá, ovšem v jednom exempláři na začátek docela stačí. Je velmi přesná a skvěle funguje proti dělostřelcům v páté až sedmé úrovni. Na druhou stranu už nemá ostří jako předchozí dvě a opět je třeba si rozmyslet, zda se vám investice do light weapons skillu vyplatí.
Poslední z lehkých zbraní je Double Fire, naprosto maximální pistole s výkonem větším než leckterá těžká. Nicméně ačkoli je zde opět výhodný defense mód, trochu ji shazuje malá přesnost a dostřel, který v kombinaci s nutností obětovat další skill points do dovednosti lehké zbraně odsunuje tuto zbraň přeci jen na druhou kolej.
Heavy Machine Gun je jednou z nejzbytečnějších zbraní ve hře. Vlastně jedinou dobrou věcí na ní je defense mód, kterým ovšem oplývá řada mnohem lepších zbraní. Jinak jde o zbraň relativně slabou (ačkoli jde o heavy weapon, leckteré light weapons jsou silnější), náchylnou k přehřátí, nepřesnou a ke všemu pomalou (výstřel stojí 2AP).
O poznání zajímavější je její kolega Rapid Fire Machine Gun. To je zbraň, která vám vydrží až do konce hry. Jen tak se nepřehřeje, má defense mód, velkou sílu a je tak ideální pro čištění přeplněných místností. Navíc se s Ammo Packem vyšplháte na opravdu solidních 40 ran.
Flame Thrower je vcelku zbytečnost. Má velmi omezený dosah, není tak silný jako ostatní těžké zbraně, nemá defense mód a má velmi omezenou zásobu munice. V zásadě není důvod, proč byste ho měli chtít v konkurenci mnohem účinnějších zbraní používat.
Zato Mine Thrower je lahůdkovou záležitostí. Mód, který umožnuje pokládat miny, může být zábavný, o poznání častěji ale využijete mód druhý, nepřímou střelbu, pomocí které můžete takříkajíc "vykouřit" schované protivníky a vyčistit nepřehledné místnosti plné harampádí. Věřte mi - mějte vždy v partě jeden vrhač min - nebudete litovat.
Plasma Gun je tak trochu experimentální záležitostí. Jde o velmi silnou energetickou zbraň, což má tu výhodu, že nepotřebuje náboje. Nicméně vzhledem k povaze zkušebního prototypu je Plasma Gun značně nespolehlivý a vyplatí se nemít v horizontu 180 stupňů před střílejícím vojákem žádnou svoji jednotku.
Tou pravou energetickou zbraní je teprve High Energy Laser, velmi silné dělo s maximální výhodou nekonečnosti nábojů. Vlastně jedinou nevýhodou je silná náchylnost k přehřívání, ale to se dá přežít s již dříve popsaným fíglem.
Konečně opravdovou lahůdkou je Multi-Target Destroyer. Tento dvojitý raketomet je ultimátní zbraní, s jejíž pomocí si poradíte i s těmi nejsilnějšími soupeři. Jak už jeho název napovídá, nejvýhodnější je k ničení mnoha nepřátel najednou. Na poslední misi si určitě jeden až dva vezměte.
Část čtvrtá, vybavení
Ammo Pack je pro všechny vojáky naprostou nezbytností (s výjimkou toho, který časem dostane High Energy Laser). Je efekt je prostý - zdvojnásobuje počet nábojů. Věřte mi, že za ty tři dovednostní body to opravdu stojí.
Armor: Brnění se dělí na několik typů podle poskytované ochrany. Vesměs ovšem platí, že investovat skill points jenom kvůli nim se nevyplatí. Když to s vámi jde z kopce, když máte špatné zbraně, či si prostě Scay´Ger pustíte k tělu, už vás ani sebelepší zbroj nezachrání. Na druhou stranu: časem díky dalšímu vybavení potřebné bodíky získáte, a pak se investice do brnění vyplatí (tj. kupujte si jen brnění, která vás nestojí ani jeden skill point).
Banner je další naprostou nezbytností. Tahle vlaječka, krom toho, že hezky vypadá, ještě zajišťuje všem vojákům v okolí o jeden AP víc a zvyšuje jejich přesnost. Jakmile to bude možné, pořiďte jej Brattovi (efekt se nekumuluje, takže stačí jeden do skupiny - a Bratt má od začátku přidělen bodík v Leadership) a dvakrát nad tím nebádejte.
A další věcička, kterou byste rozhodně měli mít, a to pro všechny vojáky bezezbytku: Jetpack. Tohle kapesní vznášedlo vám umožní dělat nevídané taktické triky, zvýší vaši pohyblivost, umožní vyhnout se jedovatým podlahám a nestřeleckým nestvůrám. Takhle napsáno to možná nezní úplně nejlépe, ale věřte mi, že hned v první misi, která následuje poté, co se vám otevře lokace, kde je Jetpack možno zakoupit, se vám sakra vyplatí být jím vyzbrojeni.
Zato Medikity nejsou tak úplně nejdůležitější. Možnost léčit se v průběhu mise je sice hezká, ale bohatě stačí, když do Medical Skills bude investovat jen jeden voják - nejlépe West, který v nich má bodík už od začátku. Když už to do vás nepřátelé šijí, léčení vás beztak nezachrání. Lepší je ušetřit bodíky na silné zbraně, pomocí kterých případnému zranění s jistotou zabráníte.
Scannery jsou typickým příkladem naprosto zbytečného vybavení. Za prvé jsou užitečné jen k zjištění pozice nepřátel, ovšem poměr cena/výkon je velmi nízký a investovat do nich skill points se nevyplatí, za druhé podle nich nelze zaměřovat nepřímou střelbu a za třetí ke každému jetpacku dostane příslušný voják ještě jeden Long Range Scanner, tak proč se s nimi trápit…
Servo System je bezesporu příjemnou věcičkou - danému vojákovi totiž zvýší počet AP o 1. Nicméně nakupujte s rozvahou - ten efekt stejně využijete až v posledním misích. Na prvním místě by pro vás měly být stále zbraně.
Stimulanty slouží k jednorázovému zvýšení APOD. Celkově jejich efekt není nijak zázračný, proto se na ně můžete vcelku s klidem vykašlat. Ovšem pokud se vám nabídne možnost nakoupit si je beze ztráty skill points, neváhejte - občas mohou znamenat rozdíl mezi životem a smrtí, či spíše dokončením či opakováním mise.
Inu, a to je všechno, co jsem pro vás měl. Doufám, že jste moudřejší o tolik, že vám v dohrání hry už nebude zhola nic bránit. Budete-li mít se hrou nějaký problém, jsem plně k dispozici v diskusním fóru. Těším se nashledanou u nějakého dalšího návodu.